26 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’de yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oyun oynuyor
Haberler

Türkiye’de yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oyun oynuyor

Nafizcan Önder
9 Ağustos 2020
2 dk okuma

Mobil oyun endüstrisi 2020’de daha da hızlanarak önlenemez bir şekilde büyümeye ve yükselmeye devam ediyor. Özellikle pandemi dönemiyle sosyalleşme denildiğinde akla ilk gelenlerden olan oyunlar sadece hızlı tüketim olmaktan çıkarak kitlesel çevrimiçi  toplulukların buluşma ortamı olarak karşımıza çıkıyor. Oyunların ev, iş yeri veya dış mekanlar gibi sosyallşetiğimiz mekanlardan artık bir farkı kalmadığını söylemek kesinlikle yanlış olmaz.

AdColony özellikle bu alanda hem mobil oyuncuların kimler olduğunu hem de tercihlerini ve alışkanlıklarını daha iyi anlamak için bağımsız araştırma şirketi Global Web Index ile bir rapor yayınladı. Raporda Avrupa’dan Latin Amerika’ya, Afrika’dan Orta Doğu’ya 21 ülkede mobil oyuncuların demografik yapılarını, favori oyun türlerini, online aktivite tercihlerini, kişisel ilgi alanlarını, ikinci ekran tercihlerini ve farklı medya kanallarında günlük geçirdikleri süreler yer alıyor. Rapor aynı zamanda Türkiye’de ki mobil oyuncularla ilgili çarpıcı ve dikkat çekici verileri gözler önüne seriyor.

Türkiye’de yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oyun oynuyor

En çok Aksiyon-Macera oyunlarını seviyoruz

Sanıldığı gibi yalnızca gençler mobil oyun oynamıyor. Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oynadığını belirtiyor. Bu yetişkinlerin yüzde 81,7’si kadın, yüzde 76,5 ‘i erkek. Güncel datalar aynı zamanda Türkiye’deki tüm internet kullanıcılarının yüzde 84’ünün en az bir cihaz ile mobil oyun oynadığını gösteriyor. Her alanda olduğu gibi mobil oyunların da türleri arasında tercihler değişiyor. Türkiye’deki mobil oyuncuların en sevdiği oyun türü yüzde 49,2 ile Aksiyon-Macera oyunları olurken, yüzde 46,2 ile Puzzle ve yüzde 45,7 ile Yarış oyunları takip ediyor.

Mobil oyuncuların kişisel ilgi alanlarına bakıldığında ise filmler ve müzik yüzde 81,7 ve yüzde 72,8 ile ön plana çıkıyor. Teknoloji ve yemek & içecek ise yüzde 70,5 ve yüzde 70,1 ile takip ediyor. Özellikle televizyonun artık ikinci ekran olarak adlandırıldığı bu günlerde televizyon izlerken mobil oyuncuların yüzde 80,4’ü sosyal medya kullanıyor ve yüzde 60,6 sı  mobil oyun oynuyor.

Türkiye’de yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oyun oynuyor

AdColony EMEA & LATAM Genel Müdürü Volkan Biçer tüm bu tabloyu “ Türkiye’deki mobil oyuncular bir günde mobil cihazlarında 4 saatten fazla zaman geçiriyor. Bu sürenin Rusya’da 3,5, İspanya’da bu 2.5, Almanya’da ise 2 saat olması Türkiye’nin potansiyelini kanıtlar nitelikte. Türkiye’deki mobil oyuncuların yüzde 30’undan fazlası cep telefonlarında günde 5 saatten daha fazla vakit geçiriyor. Durum böyle olunca markalar ve reklam verenler için de mobil uygulamalar yeni bir mecra olarak daha çok öne çıkıyor.” diyerek yorumluyor.

Araştırmanın tamamını BURADAN inceleyebilirsiniz.

AdColony araştırma Global Web Index Mobil oyun pandemi rapor
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
5 İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Güncel Haberler
The TECH Summit’in zirve sunumları YouTube’da yayında
The TECH Summit’in zirve sunumları YouTube’da yayında
Maxxen geleceğin enerji depolama altyapısını inşa ediyor
Maxxen geleceğin enerji depolama altyapısını inşa ediyor
TÜİK açıkladı: Gelirin yarısı en zengin yüzde 20'lik kesime gidiyor
TÜİK açıkladı: Gelirin yarısı en zengin yüzde 20’lik kesime gidiyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The TECH Summit'te öne çıkan 7 mega trend!
Haberler
The TECH Summit’te öne çıkan 7 mega trend!
Sena Tufan
2 hafta önce
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Haberler
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sena Tufan
1 Kasım 2025
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Haberler
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.