20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ülke, ülke “dijital pazarlamacıların” maaşı
Köşe Yazıları

Ülke, ülke “dijital pazarlamacıların” maaşı

Günseli ÖZEN
2 Temmuz 2020
3 dk okuma

Her ülkede dijital yetkinliklere ödenen aylık maaşlar farklı ancak hepsi de bizim ülkemizde ödenen aylık bedellerden daha yüksek ayrıca para birimi de avro! Yurt dışında maaşlar yıllık baremler üzerinden ödendiğinden acaba rakamlar yıllık mı diye düşünmedim desem yalan olur! Ayrıca bu araştırmayı yayınlayarak hem çalışan hem işverene zaten zor zamanlardan geçiyorken gereksiz bir konu vermiş olur muyum diye de düşünmeden edemiyorum. Sözün özü dijital yetkinliklerin pazarda karşılığı epey yüksek. Özellikle iş gücü olarak yeni gelenlere atlamayalım diyorum.

Önce kısa bir özet:

  • Japonya, Dijital Pazarlamacılar için en yüksek maaşı sunan ülke (63.964 € ).
  • Birleşik Krallık, Dijital Pazarlama Yöneticileri için en düşük maaşı sunuyor. (35.920 €).
  • Dijital Pazarlamacının maaşı deneyimine bağlı olarak yaklaşık 30,000 € artabiliyor.
  • Web Geliştiriciler, E-Ticaret Yöneticileri ve Dijital PR Yöneticileri dijital kariyeri olanlar arasında en yüksek kazananlar.

Teknoloji hayatımızın her alanında değişimler yaparken bu alanda yetkinliği olanlar için de müthiş fırsatlar sunuyor. Bugün dijital becerilere her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyuluyor. Teknoloji gelişip her alanda sonsuz olanaklar sundukça hem popülerliği, hem iş alanları ve hem de bu alanda çalışmak isteyenlerin sayısı da artacak elbette.

Reboot Dijital Pazarlama Ajansı bu gelişimi göz önünde bulundurarak,  tüm dünyada “Dijital Pazarlama Profesyoneli” olmanın sonsuz olanakları hakkında bir araştırma yapmış. Farklı ülkelerdeki dijital çalışanları arayarak bir “Dijital Pazarlama Yöneticisinin” kazanabileceği ortalama maaşı belirlemiş.

İlk soru dijital dünyada yol almış olanlara: Ülkenizde bir Dijital Pazarlamacı ne kadar kazanıyor?

Dijital Pazarlama müdürü olmanın en avantajlı olduğu ülke, profesyonellerin ortalama 63.964 € kazanabileceği Japonya. Listede ikinci sırada, dijital uzmanlarına 62.329 € sunan Çin‘i görüyoruz. ABD ise 61,151 € ile üçüncü sırada.

Ortalama olarak bir “Dijital Pazarlama Yöneticisinin” Birleşik Krallık’ta geliri 35.920 €. Bu da neredeyse Japonya’da kazanacaklarının yarısı kadar. Dijital Pazarlama becerilerine en fazla değer veren Avrupa ülkesi Danimarka’da da yaklaşık 60.616 € kazanılabilir gözüküyor.

Ülke, ülke “dijital pazarlamacıların” maaşı

Deneyiminiz kazancınızı arttırıyor

Deneyim, ne kadar kazanılacağı konusunda büyük bir önem taşıyor. Bu nedenle araştırmada, bir “Dijital Pazarlama Yöneticisinin” bu rol altında kaç yıl çalıştığı ve sürenin Avro karşılığından bedeli de araştırılmış.

Dijital Pazarlamacıların deneyimlerine göre ortalama maaşları                       Ortalama

Giriş seviyesindeki Dijital Pazarlama Müdürü                                                                   27,808 €
(1 Yıldan az deneyimli)

Kariyerinin başındaki Dijital Pazarlama Müdürü                                                               36,592 €
(1-4 yıl arası deneyimli

Kariyerinin ortasındaki Dijital Pazarlama Müdürü                                                            46,853 €
(5-9 yıl arası deneyimli)

Deneyimli Dijital Pazarlama Müdürü                                                                                    56,817 €
(10-19 yıl arası deneyimli)

Farklı dijital yetkinliklere farklı maaşlar

Dijital dünyaya katılmak istiyor ancak Dijital Pazarlama’nın sizin için uygun olmadığını düşünüyorsanız, bu alanda keşfedilecek başka birçok iş var. Yönetim düzeyine geçildiğinde farklı dijital alanlarda ne kadar kazanıldığına da bakılmış.

Çalışma Alanına Göre Gelirler

Web geliştirici                                    49,578€
E-Ticaret                                             48,817€
Hakla İlişkiler                                    48,261€
Pazarlama                                           45,988€
Arama Motoru Optimizasyonu      43,749€
Web tasarımcı                                    41,768€
Web Analitiği                                     40,495€
İçerik                                                    36,403€
Sosyal Medya                                      35,071€
İçerik pazarlaması                             34,284€

Başarılı bir Dijital Pazarlamacının özellikleri neler olmalı?

Kariyer yolunuz ne olursa olsun, başarı sıkı çalışma ve kararlılıkla gelir. Ancak Dijital Pazarlamada başarılı olmak için başka şeylere de ihtiyacınız var? Peki, onlar nedir? Reboot Dijital Pazarlama Ajansı Kreatif Direktörü Abby Chinnery sizin için anlatıyor: https://www.linkedin.com/in/abby-chinery-817602102/?originalSubdomain=uk

“Pek çokları Dijital Pazarlama alanına girmek için gereken becerileri nedense fazla hafife alıyor. Oysa Dijital Pazarlama için pazarlama alanında sahip olduğunuz becerilerden çok daha fazlası gerekir. Online bir markayı temsil edebilmek için ciddi bir öğreti sürecine, yaratıcılığa ve yazma yeteneğine sahip olmanız gerekir. Yardımcı olabilecek diğer niş gereksinimlerden bazıları ise SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), HTML ve giderek artan şekilde python başta olmak üzere bilgisayar dilleri.”

*Buraya bir de Marketing Türkiye’den ekleme yapalım; Yeni dönemin dijital kafasına, teknolojinin sağladığı olanaklara ilişkin derin bilgiye ve tüketici kitlenizin odağını iyi bilmeye ihtiyacınız var. Sonrası ne midir? Yolunuz açık olsun genç insanlar, yüzlerce, binlerce belki de milyonlarca fırsat sizi bekliyor. Sınırlarınız hayallerinizle sınırlı, onları özgür bırakın.

 

dijital pazarlama maaş
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
5 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Güncel Haberler
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Çalışma hayatının yeni trendleri...
Çalışma hayatının yeni trendleri…
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu...
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Haberler
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Samsung ve Nvidia’dan yapay zekada stratejik ortaklık
Haberler
Samsung ve Nvidia’dan yapay zekada stratejik ortaklık
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Haberler
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Satış ekibi uykudayken bile çalışan yapay zeka asistanı: Next Big App sahada
Haberler
Satış ekibi uykudayken bile çalışan yapay zeka asistanı: Next Big App sahada
Advertorial
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.