5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk halkı salgının 6 aydan fazla sürmeyeceğine inanıyor
Haberler

Türk halkı salgının 6 aydan fazla sürmeyeceğine inanıyor

Marketing Türkiye
1 Mayıs 2020
2 dk okuma

Online araştırma şirketi DORinsight tarafından yapılan “Salgından sonra değişen tüketici davranışları” araştırması, koronavirüs krizinin Türk halkının satın alma önceliklerini nasıl etkilediğine dair çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. 5 bin 7 kişinin katıldığı araştırmada katılımcıların yüzde 88’i koronavirüs salgını nedeniyle satın alma önceliklerinin değiştiğini belirtirken, yüzde 72’si tatil, gayrimenkul ve araba gibi büyük bir satın alma yapmayacağını bildirdi. Araştırma, katılanların yüzde 63’ünün yazın tatile çıkmayı düşünmediğini, yüzde 78’inin ise yaz tatili planlarını değiştirdiğini gösterdi.

Hitay Holding bünyesinde bulunan online araştırma şirketi DORinsight, “Salgından sonra değişen tüketici davranışları”na ışık tutmak için bir araştırma gerçekleştirdi. 15 – 20 Nisan tarihleri arasında online olarak tamamlanan araştırmaya, 18 yaş üstü, Türkiye kent temsili 5 bin 7 kişi katıldı.

Gıda ilk, hijyen ürünleri ikinci sırada

Yapılan araştırmada katılımcıların yüzde 88’i koronavirüs krizi nedeniyle satın alma önceliklerinin değiştiğini belirtti. Kadın katılımcılarda bu oran yüzde 92, erkek katılımcılarda ise yüzde 84 oldu. Katılımcıların yüzde 60’ı salgın nedeniyle aylık harcamalarının arttığını söyledi. Araştırma sonucu, satın alma tercihine göre yüzde 69 oranla gıda sektörünün ilk sırada yer aldığını gösterdi. Bu sektörü sırasıyla Ev temizlik ürünleri ile Sağlık ve kişisel bakım ürünleri ve Vitamin ve destekleyici besinler izledi.

Yüzde 60’ı hijyene dikkat ediyor  

Bu dönemde ihtiyaçlarını karşılarken katılımcıların yüzde 60’ı en çok hijyene dikkat ediyor. Yüzde 15’i fiyat’a, yüzde 12’si ulaşılabilirliğe, yüzde 9’u kaliteye, yüzde 4’ü de hıza önem veriyor.

Planlar rafa kalktı

Katılımcılara “Önümüzdeki 3 ay için büyük bir satın alma yapmayı düşünüyor musunuz?” sorusu yöneltildiğinde, yüzde 72’si “Hayır” yanıtını verirken, yüzde 28’i “Evet” dedi. Önümüzdeki günlerde büyük bir satın alma yapmayı planlayanların yüzde 27’si araba almayı planlarken, yüzde 19’u gayrimenkul, yüzde 18’i mobilya, yüzde 11’i tatil, yüzde 7’si seyahat yanıtını verdi.

Türk halkı salgının 6 aydan fazla sürmeyeceğine inanıyor

Katılımcıların yüzde 26’sı koronavirüs salgınının 6 aydan daha fazla bir süre içerisinde bitmesini öngörürken, yüzde 25’i 3 ayda, yüzde 22’si 2 ayda, yüzde 9’u 6 ayda, yüzde 7’si 1 ayda, diğer bir yüzde 7’si 4 ayda, yüzde 4’ü ise 1 aydan az bir süre içerisinde bitmesini öngördü.

 Sosyal medya kullanımı arttı

Araştırma, bu dönemde sosyal medya kullanımının da arttığını gösterdi. Katılımcıların yüzde 86’sı salgın günlerinde sosyal medya kullanımının arttığını belirtirken, yüzde 35’i sosyal medyada 2-3 saat vakit geçirdiğini, yüzde 24’ü 4-5 saat, yüzde 23’ü 5 saatten fazla, yüzde 14’ü yarım saat-1 saat arası, yüzde 4’ü ise yarım saatten az kullandığını belirtti.

Yaz tatili planları değişti

Katılımcıların yüzde 63’ü yazın tatile çıkmayı düşünmediğini, yüzde 78’i ise salgının yaz tatili planlarını değiştirdiğini dile getirdi.

araştırma DORinsight Koronavirüs
1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
4 Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
5 OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Güncel Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Türkiye'de sağlık bilinci artıyor ama "iyi hissetme" oranı alarm veriyor!
Türkiye’de sağlık bilinci artıyor ama “iyi hissetme” oranı alarm veriyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Aptamil Çocuk Devam Sütleri’nden bilime dayanan güven
Haberler
Aptamil Çocuk Devam Sütleri’nden bilime dayanan güven
Advertorial
29 Eylül 2025
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı...
Haberler
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı…
Sena Tufan
13 Eylül 2025
Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
Haberler
Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
İrem Alimoğlu
11 saat önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Sena Tufan
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.