9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"2017 hedeflerimizden biri yurt dışı pazar etkinliğimizi artırmak"
Haberler

“2017 hedeflerimizden biri yurt dışı pazar etkinliğimizi artırmak”

Marketing Türkiye
27 Ocak 2017
2 dk okuma

Promena, şirketlerin stratejik kabiliyetlerinden biri haline gelen satınalma alanında 2001 yılından beri hizmet vererek sektörde e-ihale, e-satınalma gibi yenilikçi çözümleriyle pazar liderliğini koruyor. Zer A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Mithat Dalyan, Promena’nın 2017 hedeflerini, yeni modelleri devreye alarak hizmet ağını genişletmek ve yurtdışı pazarındaki etkinliğini artırmak olarak özetledi.

Promena olarak 2001 yılından bu yana firmaların satınalma bölümlerine hitap ediyorsunuz. Müşterilerinize sunduğunuz hizmetlerden bahseder misiniz?

Özellikle 2000’li yılların başından itibaren global rekabetin etkisi ile farklı endüstrilerdeki şirketlerin üretim maliyetleri ve karlılıkları baskı altına girdi. Bu nedenle, özellikle satınalma fonksiyonu şirketlerin en stratejik kabiliyetlerinden biri haline geldi. Promena, bu gereksinimleri karşılayabilmek ve satınalma anlayışına teknolojik çözümler üretebilmek için 2001 yılında kuruldu.

Halen Koç Holding iştiraki olarak Zer Merkezi Hizmetler ve Ticaret A.Ş. bünyesinde faaliyetlerimize devam ediyoruz. Sektörümüzde Türkiye’nin ilk markasıyız. E-ihale, e-satınalma gibi yenilikçi çözümlerimizle ülkemizde “Stratejik Satın Alma Çözümleri” pazarını oluşturduk ve halen bu sektördeki pazar liderliğimizi sürdürmekteyiz.

Şirketlerin satınalma bölümlerine hitap eden, e-ihale, e-satınalma gibi web tabanlı çözümler sunuyoruz. Satınalma profesyonelleri Promena üzerinde satınalma kategorilerini, tedarikçi portföylerini, teklif toplama ve e-ihale süreçlerini yönetebiliyorlar. Satınalma süreçlerine sistem üzerinden davet edilen tedarikçi firmalar da platforma bağlanarak tekliflerini, bilgi ve belgelerini satınalma bölümlerine dijital olarak iletiyorlar.

Sistemlerimizde günlük, tek seferlik veya spot alım diyebileceğimiz konuların teklif toplama süreci yürütülebildiği gibi çok büyük yatırım türü satın alma projeleri de platformumuzda baştan sona yönetilebiliyor. Özellikle büyük alım projelerinde, müşterilerimize e-ihale danışmanlığı da sunuyoruz. Bu sayede doğru alım türünde doğru ihale stratejileri belirleyerek maliyet avantajını optimize etmeyi hedefliyoruz.

İş ortaklarınızla birlikte yürüttüğünüz projelerin işleyiş süreçlerinden bahseder misiniz?

Şirketler, sistemlerimizden tüm satınalma süreçlerini kendileri yönetebildikleri gibi ihtiyaç duydukları projelerde firmamızdan danışmanlık hizmeti de alabilirler. Özellikle danışmanlık verdiğimiz projelerde, satınalma ihtiyacının oluşmasıyla birlikte danışmanlarımız öncelikle müşterinin talep ve ihtiyaçlarını analiz ediyorlar. Bu çalışma sonrasında müşteri satınalma profesyonelleri ile birlikte doğru satınalma stratejileri ve ihale yöntemine karar veriyoruz. Daha sonra ihalenin dijital olarak duyurulmasından projenin maliyet analizi ve sonuçlandırılmasına kadar ki süreci platformumuz üzerinden yönetiyoruz.

Markalar sizi neden tercih etmeli? Firmalara sunduğunuz avantajlar nelerdir?

Kurumsal süreçlerde dijitalleşme ve teknoloji kullanımı gün geçtikçe kaçınılmaz oluyor. Ayrıca mobil devrim diye nitelendirebileceğimiz bir çağda yaşıyoruz. Bu minvalde sistemi kullanan satınalma yetkilileri ve tedarikçi firma kullanıcılarına esnek, kolay ulaşılabilir ve mobil cihazlardan da erişilebilir yüksek güvenlikli ve sağlam bir teknoloji hizmeti sunuyoruz.

Bugün geldiğimiz noktada, müşterilerimiz yılda toplam 6 milyar TL üzerinde satınalma hacmini sistemimize taşımış durumdalar. Ayrıca işlem sayısı olarak da sistemimizde yılda 100 binin üzerinde satınalma süreci ve satınalma danışmanlığı verdiğimiz 5 binin üzerinde proje gerçekleşiyor.

Ayrıca, büyük yatırım projelerindeki deneyimimiz ve tecrübemiz ile şirketlerin yeni yatırım kararlarını tetikleyebilecek maliyet avantajları sağlandığını görüyoruz. Bunun yanında, günlük satınalma süreçlerinin de dijital ortama taşınmasıyla müşterilerimiz evrak, arşivleme ve e-posta trafiğini ortadan kaldırıp tüm süreçlerini dijital olarak takip edebilecekleri raporlanabilir bir platforma geçiş yapmış oluyorlar.

Promena olarak 2017 stratejileriniz nelerdir?

Kurulduğumuz günden bu yana, satınalma fonksiyonuna hitap edecek yenilikçi çözümleri öngörerek pazarda talep yaratacak şekilde hizmetlerimizi geliştiriyor ve müşterilerimize yeni değer önerileri sunuyoruz. Geçtiğimiz yıldan bu yana, halen de devam eden yazılım projemizle sistemimizi tamamen yeniliyoruz.

Mayıs 2016’dan itibaren yeni sistemimizi sunmaya başladık. Şu anda Teklif Toplama, e-İhale ve Harcama Analizi modülleri ile müşterilerimize hizmet veriyoruz. 2017 yılında Tedarikçi İlişkileri Yönetimi, Katalog ve Talep Yönetimi, Sözleşme Yönetimi gibi yeni modülleri de devreye alacağız.

Esneklik, performans ve mobil kullanım gibi ihtiyaçları başarıyla karşıladığımız yeni sistemimiz ile yurtiçinde olduğu gibi yurtdışındaki potansiyel müşterilerimize de satınalma çözümleri sunabilir hale geldik.

Bu doğrultuda 2017’deki öncelikli hedefimiz, yeni modüllerimizi devreye alarak hizmet ağımızı genişletmek ve yurtdışı pazarlarındaki etkinliğimizi arttırmak.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış
Haberler
Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Trump yeni gümrük vergileriyle ilgili net konuştu: "Kimse paçayı kurtaramayacak!"
Haberler
Trump yeni gümrük vergileriyle ilgili net konuştu: “Kimse paçayı kurtaramayacak!”
Sena Tufan
4 hafta önce
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
Haberler
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
AI çağında liderlik: Problem çözmekten problem tasarlamaya
Haberler
AI çağında liderlik: Problem çözmekten problem tasarlamaya
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.