22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
Haberler

“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…

Ferruh Altun
19 dakika önce
2 dk okuma

Pazarlama ve iletişim ekosisteminin referans gösterilen ödül platformlarından The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin 12.’si için araştırma süreci başladı. Marketing Türkiye ile Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle hayata geçirilen organizasyon, bu yıl da markaların itibar ve marka değer performansını halk jürisinin değerlendirmesiyle mercek altına alıyor.

12 yıldır kesintisiz biçimde gerçekleştirilen The ONE Awards, “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının bulgularına dayanıyor. Araştırma kapsamında, Türkiye genelinde farklı şehirlerde yürütülen yüz yüze görüşmelerle, yıl boyunca itibarını artıran markalar ve bu başarıya katkı sağlayan ajanslar belirleniyor. Çalışma, 70’in üzerinde kategoride markaların tüketici nezdindeki algısını çok boyutlu bir yaklaşımla ele alıyor.

The ONE Awards’ın temelini oluşturan araştırma modeli, markaların yıl içindeki performansını yalnızca bilinirlik üzerinden değil; güven, tercih edilirlik ve itibar ekseninde ölçmeyi hedefliyor. Halk jürisinin oylarıyla şekillenen bu kapsamlı süreç, pazarlama ve iletişim dünyası için önemli bir referans seti sunuyor.

Araştırma sonuçları doğrultusunda; itibar performansını güçlendiren markaların yanı sıra reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler alanlarında bu başarıya katkı sunan ajanslar da değerlendirmeye alınıyor. Ayrıca, The ONE Awards tarihinde sürdürülebilir başarı ortaya koyan markalar ve ajanslar da özel kategoriler kapsamında ele alınıyor. Araştırma sürecinin tamamlanmasının ardından ilk üçte yer alma başarısı gösteren markalar alfabetik sırayla açıklanırken kategorisinde “Yılın İtibarlısı” seçilen markalar Marketing Türkiye tarafından gerçekleştirilecek törenle ödüllerine kavuşacak…

Araştırmanın metodolojisi

“İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması, Türkiye’yi temsilen İstanbul, Ankara, Bursa, Erzurum, İzmir, Balıkesir, Adana, Samsun, Kayseri, Trabzon, Gaziantep ve Malatya’da yürütülüyor. Toplam bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmelerle gerçekleştirilen çalışma, iki aşamalı bir modelle kurgulanıyor ve markaların yıl içindeki itibar performansını kapsamlı bir perspektifle analiz ediyor.

Ölçümleme Kriterleri

9 Ana Kriter
Genel Başarı

  1. Marka Bilinirliği
  2. Yakından Tanıma Skoru
  3. Güven Skoru
  4. Farklılık Skoru
  5. Tavsiye Skoru
  6. Ticari Faaliyetleri Destekleme Skoru
  7. Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru
  8. İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni Skoru
  9. Genel Beğeni Skoru

16 Alt Kriter
Yıl Performansı:

  1. İlk Hatırlanma                                              
  2. Spontan Hatırlanma
  3. Toplam Spontan Bilinirlik
  4. Tanınma Derecesi
  5. Beğeni Derecesi
  6. Markaya Güven
  7. Fiyatına Değer Olma
  8. Uygunluk (Marka Genişleme Gücü)
  9. İnovasyon
  10. Dahil Etme
  11. Fikri Sorulunca Tavsiye Etme
  12. Fikri Sorulmasa da Tavsiye Etme
  13. Ticari Faaliyetlerini Destekleme
  14. Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni
  15. İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni
  16. Genel Başarı
featured
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Haberler
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Sena Tufan
11 Ekim 2025
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Haberler
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
İrem Alimoğlu
4 Kasım 2025
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Haberler
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
İrem Alimoğlu
13 Kasım 2025
Kumar bağımlılığıyla mücadelede sorumlu kim?
Haberler
Kumar bağımlılığıyla mücadelede sorumlu kim?
Nafizcan Önder
11 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.