7 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 oranında düşürebiliyor!
Haberler

Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 oranında düşürebiliyor!

Sena Tufan
22 Haziran 2025
2 dk okuma

Küresel ölçekte 1.400 siber olayı analiz eden Aon, itibar kaybına yol açan siber saldırıların şirketlerin değerini ortalama yüzde 27 oranında düşürebildiğini ortaya koydu. Fidye ve kötü amaçlı yazılımların, tüm siber olayların yüzde 45’ine ve şirket itibarını riske atan vakaların yüzde 60’ına sebep olması da rapordan çıkan bir diğer çarpıcı sonuç oldu.
 
Risk Sermayesi ve İnsan Sermayesi konularında 120’den fazla ülkede hizmet veren Aon’un 2025 Siber Risk Raporu, itibar kaybına yol açan siber olayların şirketlerin değerinde ortalama yüzde 27’lik bir düşüşe neden olabileceğini ortaya çıkardı.
 
Aon’un 2023 yılında yaptığı aynı araştırma büyük siber olayların bir sonraki yıl içinde şirketlerin değerinde ortalama yüzde 9’luk bir düşüşe neden olduğunu ortaya koymuştu. Aon 2025 raporunda ise 1.400’ün üzerinde küresel siber olayı analiz etti ve hangi saldırı türlerinin itibar riski doğurma olasılığının daha yüksek olduğunu, siber olayların en çok hangilerinin yıkıcı sonuçlara yol açabileceğini belirledi.

Rapordan öne çıkan satırbaşları 

  • İncelenen 1.414 siber olayın 56’sı, medyada büyük ilgi çeken ve şirketlerin değerlerinde ölçülebilir düşüşlere neden olan itibar riski olaylarına dönüştü.
  • İtibar riski olaylarından etkilenen şirketlerin değeri ortalama yüzde 27 düştü.
  • Kötü amaçlı yazılım ve fidye yazılımı saldırıları toplam siber olayların yüzde 45’ini oluşturmasına rağmen tüm itibar riski olaylarının yüzde 60’ına neden oldu ve itibar kaybına yol açma olasılığı en yüksek tehditler arasında yer aldı.
  • İtibar kaybını azaltmada etkili beş temel unsur öne çıktı: Hazırlıklı olmak, güçlü liderlik sergilemek, hızlı hareket etmek, etkili iletişim kurmak ve gerekli değişimi hayata geçirmek.

Rapor, sigorta kapsamına alınamayan risklerin yönetiminin giderek daha büyük bir zorluk haline geldiğini de vurguluyor. Siber sigorta, finansal riskin bir kısmını transfer etmeye yardımcı olsa da itibar riski büyük ölçüde sigortalanamaz nitelikte. Bu nedenle, kayıp önleyici risk yönetimi ve etkili kriz müdahalesi her zamankinden daha kritik hale geliyor.

Aon’un 2025 Siber Risk Raporu, şirketin patentli küresel bir elektronik başvuru platformu olan CyQu’dan (Siber Risk Skorlama Platformu) elde edilen özel verilere dayanıyor. Bu platform, siber sigorta başvuru sürecini kolaylaştırırken kurumlara siber risk düzeylerini anlama ve doğru sigortalanabilmeleri için gerekli aksiyon planlarını alma imkanı da sunuyor. Böylece hem sigorta değerlendirme süreçleri hem de siber risk yönetim stratejileri daha güçlü bir temele oturuyor.

Rapor hakkında değerlendirmelerde bulunan Aon Türkiye Kurumsal Risk Yönetiminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tevfik Erdengi şu ifadeleri kaydetti: “Siber risk artık yalnızca bir teknoloji sorunu değil doğrudan yönetim kurullarının gündemine giren stratejik bir konu. Son araştırmamız, riskleri önceden görüp etkili şekilde yönetmenin ne kadar kritik olduğunu bir kez daha ortaya koyuyor. Hazırlıklı olan ve dayanıklılığa yatırım yapan kurumlar, siber saldırıların ardından yaşanabilecek itibar ve finansal kayıplardan çok daha başarılı bir şekilde korunabiliyor. Tehditler gün geçtikçe daha karmaşık ve birbirine bağlı hale gelirken şirketlerin risk düzeylerini net şekilde görebilmeleri, siber güvenlik ile sigorta stratejilerini uyumlu hale getirmeleri ve veriye dayalı daha akıllı kararlar alabilecek araçlara sahip olmaları büyük önem taşıyor.”

Raporun tamamını incelemek için TIKLAYIN!

Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!

featured Siber saldırı
1 Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
2 Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Koç Holding yılın ilk yarısında 7,7 milyar TL kâr açıkladı
Koç Holding yılın ilk yarısında 7,7 milyar TL kâr açıkladı
4 "Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
5 Yapay zekanın gözüne giren markalar
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Güncel Haberler
Domino's, fast food savaşlarının fitilini ateşledi!
Domino’s, fast food savaşlarının fitilini ateşledi!
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (1-7 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (1-7 Ağustos)
Wordle Türkçe istatistikleri açıklandı
Wordle Türkçe istatistikleri açıklandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
Haberler
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
Nafizcan Önder
21 Haziran 2025
Banksy’nin yeni işi Marsilya sokaklarında ortaya çıktı: "Senin bende gördüğün şey olmak istiyorum"
Haberler
Banksy’nin yeni işi Marsilya sokaklarında ortaya çıktı: “Senin bende gördüğün şey olmak istiyorum”
Nafizcan Önder
2 Haziran 2025
Starbucks’tan Frappuccino peluşlarıyla Labubu çılgınlığına yeni bir soluk!
Haberler
Starbucks’tan Frappuccino peluşlarıyla Labubu çılgınlığına yeni bir soluk!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
Haberler
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
İrem Alimoğlu
29 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.