21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
Haberler

Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme

İrem Alimoğlu
19 Mayıs 2025
2 dk okuma

Rekabetin her geçen gün daha da kızıştığı dijital pazarlama dünyasında, tüketicinin dikkatini çekmek işletmeler için en büyük meydan okumalardan biri haline geldi. Birden fazla ekranla aynı anda etkileşimde bulunan kullanıcılar, saniyeler içinde onlarca içerik arasında kayboluyor. Peki, bu dikkat dağınıklığı çağında markalar nasıl öne çıkabilir? Cevap, kişiselleştirme ve yapay zekada saklı. Google Ads & Commerce Başkan Yardımcısı Vidhya Srinivasan’ın kaleme aldığı makalede, bu dönüşümün ipuçları detaylarıyla paylaşılıyor.

İşletmelerin en sık sorduğu sorulardan biri şu: “Tüketicinin dikkatini nasıl çekeriz?” Bu soruyu sormaları son derece doğal çünkü tüketici davranışıyla ilgili kesin olarak bildiğimiz tek şey, bu davranışların öngörülemez olduğu.

Günümüz tüketicileri aynı anda birden fazla ekranla etkileşim halinde. Televizyondan sevdikleri içerik üreticilerin videolarını izlerken, bir yandan da telefonlarından sosyal medya akışlarını inceliyorlar. Yolculuklarının her adımında yeni içeriklerle karşılaşıyor, daha fazla araştırma yapıyor ve sayısız ürünle temas kuruyorlar. Sadece birkaç dakika içinde uygulamalar, web siteleri ve cihazlar arasında geçiş yaparak kendilerine hitap eden içerikleri arıyorlar.

Peki, bu dikkat dağınıklığı çağında, bir markanın öne çıkması nasıl mümkün olabilir? Cevap aslında satır aralarında gizli: Tüketiciye, gerçekten ilgi alanına hitap eden içerikler sunarak… Bu sebeple reklamları ve alışveriş deneyimlerini kişiye özel keşif alanları haline getirmeye odaklanıyor Google. Bu dönüşüm, teknik olarak karmaşık ve son derece hızlı sistemler gerektiriyor ve bu noktada yapay zeka devreye giriyor.

Yapay zekadan güç alın

Yapay zeka teknolojisi sadece reklamcılığı değil, alışveriş deneyimlerini de kökten dönüştürme potansiyeline sahip. Kampanya araçlarına entegre edilen yapay zeka, veri yönetimini basitleştirirken kampanyalardan elde edilen verimi de artırıyor. Her kullanıcının ilgi alanlarına özel, alakalı, etkileşimli ve estetik içerikler oluşturmak için önümüzde büyük fırsatlar var.

Doğru zamanda, doğru yerde olun

Elbette, etkileyici içerikler tek başına yeterli değil. Keşif anından karar aşamasına kadar tüketiciyle temas halinde olmak gerekiyor. İşte burada Google devreye giriyor. Kullanıcılar, seyahat planlamasından üniversite tercihine kadar her konuda Google’a danışıyor. Alışveriş için de bu değişmiyor. Google’da her gün bir milyardan fazla alışveriş sorgusu yapılıyor. Tüketiciler, satın alma işlemlerinin yaklaşık üçte ikisinde yeni bir marka, ürün veya perakendeci keşfettiklerini ve bu süreçte Google ya da YouTube’dan faydalandıklarını belirtiyor.

YouTube’un gücünü kullanın

İçerik üreticileri, bu keşif sürecinde kilit rol oynuyor. Özellikle Z kuşağı gibi genç kitlelerde, YouTube’da büyük topluluklar oluşturarak izlenme süresini artırıyor. Bugün trendleri bu içerik üreticiler belirliyor ve onların etkisinden faydalanmak markalar için önemli bir fırsat. Araştırmalara göre, internet kullanıcılarının YouTube’daki içerik üreticilere olan güveni, diğer sosyal medya platformlarındaki üreticilere göre yüzde 98 daha fazla. Televizyondan izlenen YouTube içerikleri de hızla artıyor. Her gün, televizyon ekranlarından bir milyar saatten fazla YouTube videosu izleniyor.

Arama deneyimini zenginleştirin

Google Arama Ağı da tüketiciyle temas kurmak için güçlü bir araç olmaya devam ediyor. Yapay Zeka Bakışı, Seçerek Arat ve Lens gibi çok biçimli deneyimler sayesinde, kullanıcılar artık ihtiyaçlarını daha doğal ve kapsamlı biçimlerde ifade edebiliyor. Google’da yılda 5 trilyondan fazla arama yapılıyor ve yapay zeka bu aramaları daha çeşitli, daha anlamlı hale getiriyor. Özellikle Yapay Zeka Bakışı gibi özelliklerin kullanımı, ticari sorguların hacmini ciddi oranda artırmış durumda.

*Bu yazı Google’da Reklamcılık ve Ticaretten Sorumlu Başkan Yardımcısı Vidhya Srinivasan’ın ilk olarak Google Ads & Commerce Blogu’nda yayımladığı makalesinden derlenmiştir.

Kaynak: Think with Google

YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor

featured Tüketici
1 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
2 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
3 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
4 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
5 İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
Güncel Haberler
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Zincir marketlere "Cumhur Reyonu" geliyor
Zincir marketlere “Cumhur Reyonu” geliyor
Sürpriz podyum gerçek ışıltı: Elidor Pembe Halı
Sürpriz podyum gerçek ışıltı: Elidor Pembe Halı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

C Level Club üyeleri sessiz lüksün sofrasında buluştu
Haberler
C Level Club üyeleri sessiz lüksün sofrasında buluştu
Nafizcan Önder
19 Temmuz 2025
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Etkinlikler
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Marketing Türkiye
16 Haziran 2025
Apple’dan mekanik kolu olan masaüstü robot: “Pixar Lamp”
Haberler
Apple’dan mekanik kolu olan masaüstü robot: “Pixar Lamp”
Nafizcan Önder
1 hafta önce
"Media First" ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X'ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Haberler
“Media First” ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X’ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Advertorial
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.