16 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk halkı Öcalan'ın silah bırakma çağrısını nasıl değerlendiriyor?
Haberler

Türk halkı Öcalan’ın silah bırakma çağrısını nasıl değerlendiriyor?

Marketing Türkiye
5 Mart 2025
3 dk okuma

Abdullah Öcalan’ın 27 Şubat’ta yaptığı örgüte yönelik silah bırakma ve kendini feshetme çağrısı doğrultusunda PKK ateşkes ilan ettiğini duyurdu. Areda Survey araştırma şirketi, her kesiminin yakından takip ettiği bu konuyla ilgili toplumun fikirlerini araştırdı. Araştırmaya göre, halkın yüzde 57,5’i bu çağrıyı olumlu buluyor ancak, yüzde 47,4’ü PKK’nın silah bırakmayacağını düşünüyor… Araştırmanın öne çıkan verilerini gelin birlikte inceleyelim.

Silah bırakma çağrısı toplumun neredeyse yarısı tarafından olumlu karşılandı

Abdullah Öcalan’ın PKK’ya yaptığı silah bırakma çağrısı, kamuoyunda geniş yankı uyandırdı. Areda Survey’in gerçekleştirdiği araştırmada, Abdullah Öcalan’ın PKK’ya yaptığı silah bırakma çağrısını olumlu bulanların oranı kararsızlar dağıtılmadan önce yüzde 50,9 iken, kararsızlar dağıtıldıktan sonra yüzde 57,5 olarak araştırmaya yansıyor. Olumsuz değerlendirenlerin oranı ise kararsızlar dağıtılmadan önce yüzde 37,6 iken, dağıtıldıktan sonra yüzde 42,5. Kararsız olduğunu belirtenlerin oranı ise yüzde 11,5 olduğu görülüyor.

Türk halkı Öcalan'ın silah bırakma çağrısını nasıl değerlendiriyor?

Katılımcıların yüzde 48,3’ü çağrının dikkate alınmaması gerektiğini ve silah bırakmanın esas olduğunu belirtti. Yüzde 32,4’ü bunun PKK’nın zayıflamasından kaynaklanan bir zorunluluk olduğunu ifade ederken, yüzde 19,3’ü ise çağrının gerçek ve samimi bir barış adımı olduğunu savundu.

PKK silah bırakacak mı?

Türk halkı Öcalan'ın silah bırakma çağrısını nasıl değerlendiriyor?

Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 47,4’ü PKK’nın silah bırakmayacağını düşünürken, yüzde 38’i PKK içindeki farklı grupların tutumuna bağlı olarak sürecin değişebileceğini belirtti. PKK’nın kesin olarak silah bırakacağına inananların oranı ise yüzde 14,6.

Barışa inanç yarı yarıya…

Türk halkı Öcalan'ın silah bırakma çağrısını nasıl değerlendiriyor?

Araştırmaya göre, Abdullah Öcalan’ın PKK’ya yönelik silah bırakma çağrısının Türkiye’de barış ortamına katkı sağlayacağını düşünenlerin oranı, kararsızlar dağıtılmadan önce yüzde 46,8 iken, kararsızlar dağıtıldıktan sonra yüzde 51,2 olarak araştırmaya yansıyor. Bu çağrının barışa katkı sağlamayacağını düşünenlerin oranı ise kararsızlar dağıtılmadan önce yüzde 44,6 iken, dağıtıldıktan sonra yüzde 48,8. Kararsız olduğunu belirtenlerin oranı ise yüzde 8,7 olduğu görülüyor.

Türkiye’nin sınır ötesi operasyonları devam etmeli mi?

Türk halkı Öcalan'ın silah bırakma çağrısını nasıl değerlendiriyor?

Türkiye’nin terörle mücadelesine ilişkin de görüşlerin alındığı araştırmada, halkın büyük bir kısmı sınır ötesi operasyonların devam etmesi gerektiğini düşünüyor. Katılımcıların yüzde 69,8’i operasyonların sürmesi gerektiğini belirtirken, yüzde 18,8’i Türkiye’nin PKK’nın adımlarına göre karar alınması gerektiğini savundu. Operasyonların durdurulması gerektiğini düşünenlerin oranı ise yüzde 11,3.

Araştırmanın Metodolojisi

Türkiye genelinde 1.220 kişinin katıldığı ve 28 Şubat – 03 Mart 2025 tarihleri arasında yapılan araştırma, kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile “Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirildi.

araştırma featured
1 Influencer'lar artık algoritmalar için içerik üretecek
Influencer’lar artık algoritmalar için içerik üretecek
2 Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
3 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
4 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
5 Microsoft Word'e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Microsoft Word’e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Güncel Haberler
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: "Deneyim Pazarlaması"
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: “Deneyim Pazarlaması”
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz'da hızlandı
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz’da hızlandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"İnsan mı yapay zeka mı?" Tüketici içeriğin kaynağını bilmek istiyor...
Haberler
“İnsan mı yapay zeka mı?” Tüketici içeriğin kaynağını bilmek istiyor…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Haberler
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Nafizcan Önder
7 Temmuz 2025
Polaroid’den "gerçek hayata" övgü
Haberler
Polaroid’den “gerçek hayata” övgü
Sena Tufan
8 Temmuz 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Sena Tufan
19 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.