23 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yeni nesil muhafazakârlar bildiğiniz gibi değil
Haberler

Yeni nesil muhafazakârlar bildiğiniz gibi değil

Sena Tufan
26 Şubat 2025
2 dk okuma

Türkiye’de muhafazakârlık, yıllar içinde değişen toplumsal dinamikler ve modern hayatın getirdiği yeniliklerle birlikte dönüşüyor. Yeri geldiğinde geleneklerine sıkı sıkıya bağlı kalan muhafazakâr bireyler kimi zaman daha esnek bir yaklaşım sergilemekten de geri durmuyor… Sözün özü “yeni nesil muhafazakârlar” modern yaşamda kendilerine özgü bir denge kurma arayışında. Peki, bu dönüşüm tüketim alışkanlıklarına, marka tercihlerine ve toplumsal meselelere nasıl yansıyor? Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Yeni Nesil Muhafazakârlık” araştırmasının ilk bölümü, muhafazakâr bireylerin günümüzdeki tercihlerini ve hayata bakışlarının portresini çiziyor…

Bireyler “denge” arayışında

Yeni nesil muhafazakârlar bildiğiniz gibi değil

Araştırma kapsamında katılımcılara ilk olarak “kendinizi nasıl tanımlıyor­sunuz” sorusu yöneltildi. Yüzde 79,3 gibi büyük bir bölümü kendini “kısmen muhafazakâr” olarak tanımladığını ifade ederken, tamamen muhafazakâr ol­duğunu söyleyenlerin oranı yüzde 20,7 oldu. “Geleneksel yaşam biçimi ile mo­dern yaşam biçimini bir arada yürütmede kendinizi nasıl tanımlıyorsunuz?” sorusuna gelen yanıtlar ise adeta bir denge arayışında olduklarını gösteriyor. “Geleneksel değerleri ve modern hayatı dengelemeye çalışıyorum” diyenlerin oranı yüzde 68,2, “geleneksel değerlere daha yakın hissediyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 21,2 olarak araştırmaya yansıdı. Yüzde 7,6 “fikrim yok” yüzde 3 ise “modern yaşama daha yakın hissediyorum” yanıtını veriyor.

Alkol yok, sigara “belki”

Yeni nesil muhafazakârlar bildiğiniz gibi değil

Katılımcılara yöneltilen “Alkol tüketiyor musunuz?” sorusuna gelen yanıtlar ise kendini muhafazakâr olarak tanımlayan kişilerin alışkanlığını net bir şekil­de ortaya koyuyor, zira yüzde 72,7 alkol tüketmediğini söylüyor. Alkol tüket­meyen katılımcıların yüzde 70,8’i hiç alkol kullanmadığını belirtirken, yüzde 29,2’si daha önceden alkol kullandığını söylüyor. Anket katılımcılarından yüz­de 58,6’sı sigara kullanmadığını belirtiyor.

Modern hayat değerleri etkiliyor

“Modern hayatın getirdiği değişimler (teknoloji, küreselleşme vb.) geleneksel değerlerinizi ne derece etkiler?” sorusuna katılımcıların yüzde 53,5’i “çok etki­ler ve etkiler” yanıtını veriyor. “ne etkiler ne etkilemez” diyenlerin oranı yüzde 27,5, “etkilemez ve hiç etkilemez” diyenlerin oranı ise yüzde 19,2 olarak araş­tırmaya yansıyor.

Boş zamanlar aile ile değerleniyor

Yeni nesil muhafazakârlar bildiğiniz gibi değil

“Boş zamanlarınızı nasıl değerlendirirsiniz” sorusuna gelen yanıtlar toplumun genel eği­liminden çok da uzak değil. Öyle ki katılımcı­ların yüzde 82,8’i boş zamanlarını aileleriyle vakit geçirerek değerlendirdiğini, yüzde 65,2 film izlediğini, yüzde 62,1’i arkadaşlarıyla va­kit geçirdiğini ve yüzde 40,9’u AVM’leri ziyaret ettiğini belirtiyor.

Araştırmanın tamamı Marketing Türkiye mart sayısında!

aksoy araştırma featured
1 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
2 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
3 Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
4 İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz'da hızlandı
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz’da hızlandı
5 ChatGPT'den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
ChatGPT’den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (16-22 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (16-22 Ağustos)
Yeni nesil markalaşma: The Magnum Ice Cream Company Türkiye’nin Social-First yolculuğu
Yeni nesil markalaşma: The Magnum Ice Cream Company Türkiye’nin Social-First yolculuğu
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı...
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Haberler
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Nafizcan Önder
19 Haziran 2025
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
Haberler
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
Sena Tufan
5 gün önce
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Haberler
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
İrem Alimoğlu
16 Haziran 2025
Çocuklar arasında yapay zeka merakı iki kat arttı
Haberler
Çocuklar arasında yapay zeka merakı iki kat arttı
Sena Tufan
8 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.