21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Online alışverişte kültürel nüanslar
Haberler

Online alışverişte kültürel nüanslar

Sena Tufan
20 Kasım 2024
3 dk okuma

Online alışverişin giderek norm haline geldiği bir çağda, e-ticaret platformları erişimlerini genişletmeyi hedeflerken, farklı kültürlerdeki tüketici davranışını anlamaları özellikle global oyuncular için hayati bir önem taşıyor. Twentify Araştırma’nın yapay zeka destekli araştırma platformu Quals.ai ile gerçekleştirdiği araştırma, tüketicilerin e-ticaret platformları arasındaki tercihlerini etkileyen anahtar faktörleri ortaya koyuyor.

Online alışveriş motivasyonları

Online alışverişe başlamanın ardındaki nedenler, her ülkede farklılık gösterse de genel olarak rahatlık ve zaman tasarrufu tüketiciler için öncelikli faktörler arasında yer alıyor.

Türkiye’deki katılımcılar, zaman tasarrufu ve fiyat karşılaştırma imkanının, alışveriş motivasyonlarında önemli bir rol oynadığını belirtiyor. Polonya’da ise kullanıcılar, kalabalık alanlardan kaçınma ve geniş ürün yelpazesine erişim fırsatını vurguluyor. İspanya’da hızlı teslimat ve uygun fiyatlar ön plandayken, Mısır’da tüketiciler fırsatlar ve indirimlerin çekiciliğine odaklanıyor.

“Her şeyi evden yapabilme kolaylığı ve mağazaya gitmek zorunda olmamak.” (İspanya, Erkek, 25)

“Kalabalık insan gruplarından kaçınıyorum ve zaman benim için önemli.” (Polonya, Kadın, 39)

Platform seçim kriterleri

Tüketicilerin platform seçiminde dikkate aldığı kriterler arasında fiyat avantajı, güvenilirlik ve hızlı teslimat öne çıkıyor.

Türkiye’deki tüketiciler için fiyat avantajı, kampanyalar yanında müşteri hizmetleri belirleyici faktörler arasında yer alırken, Polonya’da kullanıcılar, kullanıcı arayüzünün kolaylığı ve güvenilirliği ön plana çıkarıyor. İspanya’da ise tüketiciler, müşteri hizmetleri kalitesine ve teslimat hızına önem veriyor. Mısır’da, platformun sunduğu güvenlik önlemleri ve indirim fırsatlarına daha çok odaklanılıyor.

“Hızlı teslimat ve ürünler arasında karşılaştırma imkanı sunmaları.” (İspanya, Kadın, 33)

“Güvenli olması, hızlı olması, ürünlerin sağlam teslim edilmesi, iade kolaylığı ve iptal kolaylığı benim için en büyük avantajdır.” (Türkiye, Kadın, 33)

Online vitrin gezintisi

Online vitrin gezisi, tüketicilere ürünleri daha yakından tanıma ve alışveriş yapmadan önce farklı seçenekleri değerlendirme fırsatı sunuyor. Katılımcılar, online vitrin gezisinin alışveriş kararlarını olumlu yönde etkilediğini ve bu sürecin keyifli bir deneyim sunduğunu belirtiyor. Bu, tüketicilere fiyatları karşılaştırma, yeni trendleri keşfetme ve başlangıçta düşünmedikleri ürünleri bulma imkanı sağlıyor. Bu pratik, tüketicilerin ilgi duydukları ürünleri bulmasıyla alışverişe dönüşüyor. Tüketiciler, trendleri takip etmek için vitrin alışverişi yapıyor ve cazip bir fırsat çıktığında satın alıyor. Türkiye ve Mısır’da, vitrin gezisi daha iyi fırsatlar çıkana kadar beklemek için stratejik bir araç olarak da kullanılıyor.

“Genellikle bir şey satın almadan gezinerek trendleri takip ediyor ve iyi fırsatları gözlemliyorum.” (İspanya, Erkek, 28)


“Gezinmek, gerçekten ne almak istediğime karar vermeme yardımcı oluyor.” (Polonya, Kadın, 32)

“Vitrin gezisini, satın almadan önce daha iyi teklifleri beklemek için kullanıyorum.” (Mısır, Erkek, 37)

Yorumlar ve güven

Ürün incelemeleri, online alışveriş yapan tüketiciler için karar verme sürecinde kritik bir rol oynuyor. Türkiye’deki katılımcılar, özellikle fotoğraflı yorumların güvenilirliğini vurgularken, Polonya’daki kullanıcılar, kısa ve öz yorumların daha etkili olduğunu belirtiyor.

İspanya’da ise tüketiciler, olumlu ve olumsuz yorumları dikkatle inceleyerek, ürün hakkında dengeli bir görüş oluşturmayı tercih ediyor. Mısır’daki katılımcılar ise ürünle ilgili deneyimlerin samimiyetine ve detaylarına önem veriyor.

“Güvenilir yorumlar arasında fotoğraflı olanları incelerim, onlara daha çok güvenirim.” (Türkiye, Kadın, 61)

“Ayrıntılı olan ve doğrulanmış alıcılardan gelen yorumlara güveniyorum.” (İspanya, Kadın, 33)

“Yorum sayısı ve yorumların tutarlılığı benim için önemli.” (Polonya, Kadın, 31)

Kültürel nüanslar

Kültürel farklılıklar, farklı ülkelerden gelen tüketicilerin online alışverişe yaklaşımını önemli ölçüde etkiliyor. Polonyalı alışverişçiler verimlilik ve güvenilirliğe değer veriyor ve genellikle güvenilirliğini kanıtlamış platformlara sadık kalıyorlar. İspanyol tüketiciler, çok seçenekli ve yaratıcı promosyonlarla zengin bir alışveriş deneyimini takdir ediyor. Mısır’da ise iyi bir fırsat yakalamanın sağladığı duygusal tatmin oldukça kıymetli ve incelemeler yoluyla sağlanan sosyal kanıt büyük bir etkiye sahip.

Türkiye’de online alışveriş pratik rahatlıkları yanında yüksek enflasyon döneminde fiyat karşılaştırmasını kolaylaştıran stratejik bir araç haline geliyor. 

Sonuç

Polonya, İspanya ve Mısır’daki alışverişçilerin benzersiz tercih ve davranışlarını anlayarak, e-ticaret platformları bu pazarların ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacak şekilde tekliflerini uyarlayabilir. İster ürün çeşitliliğini artırarak, ister teslimat hızını iyileştirerek, ister müşteri yorumlarını öne çıkararak olsun, tüketici sadakatini kazanmanın yolu bu kültürel farklılıkları anlamaktan ve onlara uyum sağlamaktan geçiyor.

Araştırma, Quals.AI platformu ile Polonya, İspanya, Mısır ve Türkiye’den 112 online alışveriş yapan kişi ile gerçekleştirildi.

featured quals.ai Twentify
1 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
2 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
3 İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
4 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
5 Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
DMM, "Cumhur Reyonu" haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
DMM, “Cumhur Reyonu” haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions'tan Türkiye'ye ilk altın!
Haberler
Cannes Lions’tan Türkiye’ye ilk altın!
Sena Tufan
18 Haziran 2025
Mayıs ayında kredi kartlarıyla 1,7 trilyon TL’lik harcama yapıldı
Haberler
Mayıs ayında kredi kartlarıyla 1,7 trilyon TL’lik harcama yapıldı
İrem Alimoğlu
20 Haziran 2025
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
Haberler
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
İrem Alimoğlu
7 Temmuz 2025
Sessizliğin yankısı ve iptal kültürü
Haberler
Sessizliğin yankısı ve iptal kültürü
Nafizcan Önder
29 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.