14 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yaşlı CEO'lar "uzaktan çalışmaya" karşı!
Haberler

Yaşlı CEO’lar “uzaktan çalışmaya” karşı!

Marketing Türkiye
12 Kasım 2024
3 dk okuma

KPMG’nin dünyanın en büyük şirketlerinde görev yapan 1.300’den fazla CEO’ya stratejileri ve beklentileri hakkında sorular yönelttiği “Küresel CEO Öngörüleri” araştırmasının 2024 yılı sonuçları açıklandı. Araştırmaya göre geçtiğimiz 10 yıl içinde CEO’ların küresel ekonomiye duydukları güven azaldı. Çalışmanın ilk kez yapıldığı 2015 yılında güven duyanların oranı yüzde 93 iken bu oran yüzde 72’ye kadar gerilemiş durumda. CEO’ların işlerinin büyümesine yönelik artan tehditler üzerindeki baskıları artırıyor.
 
Bu yılki anket, CEO’ların önümüzdeki üç yıl içinde tedarik zinciri kesintilerinin ve operasyonel sorunların işletmelerinin büyümesi üzerindeki etkisinden en çok endişe duyduklarını, siber güvenlik ve hatta geçen yılın bir numaralı tehdidi olan jeopolitik ve siyasi belirsizliklerden bile daha fazla endişe duyduklarını gösteriyor. Önümüzdeki üç yıla daha yakından bakıldığında, katılımcılar en önemli operasyonel önceliklerini işletmeleri genelinde dijitalleşmeyi ve bağlanabilirliği ilerletmek (yüzde 18), işletme genelinde üretken yapay zekâyı anlamak ve uygulamak ve iş gücünü buna göre geliştirmek (yüzde 13) ve ESG çalışmalarını yürütmek (yüzde 13) olarak belirlemiş durumda.

2024 yılında, küresel CEO’ların çoğunluğu (yüzde 64) ekonomik koşullardan bağımsız olarak yapay zekâya yatırım yapacaklarını belirtiyor. Günümüzün yapay zekâ kullanım örnekleri kamuoyunda büyük ses getirirken, küresel CEO’lar yapay zekanın günlük hayatımızın her alanını dönüştürme potansiyelini göz önünde bulundurarak önümüzdeki zorlukları aşma ihtiyacının farkındalar. CEO’lar, yapay zekânın verimliliği ve üretkenliği artırma (yüzde 16), iş gücünü geleceğe hazır hale getirme (yüzde 14) ve kurumsal inovasyonu artırma (yüzde 13) potansiyelini de görüyorlar. CEO’ların yarısından fazlası (yüzde 61) etik zorlukları, işletmelerinde yapay zekâyı uygularken ele alınması gereken en zor konular içerisinde gösterdi. 2023’te bu oran yüzde 57 seviyesinde bulunuyordu.

CEO’lara göre çalışanlar yapay zekâdan yeterince faydalanamıyor

İşten çıkarma riskine ilişkin kamuoyu endişelerine rağmen, CEO’lar yapay zekânın dönüştürücü potansiyeline inanıyorlar ve iş gücü üzerinde zararlı bir etkisi olmayacağından eminler. CEO’ların dörtte üçünden fazlası (yüzde 76) yapay zekânın önümüzdeki üç yıl içinde kuruluşlarındaki iş sayısını temelde azaltmayacağını öngörüyor. Bununla birlikte, CEO’lar çalışanlarının bu fırsattan tam olarak yararlanmak için duruma uyum sağlaması gerekeceğinin de farkındalar. Kuruluşlarının mevcut yapay zekâ hazırlığı sorulduğunda, CEO’ların yalnızca yüzde 38’i çalışanlarının faydalardan tam olarak yararlanmak için doğru becerilere sahip olduğundan emin. Bu değerlendirmelerle birlikte CEO’ların yüzde 58’i ise üretken yapay zekânın entegrasyonunun, giriş seviyesi roller için gereken becerileri yeniden değerlendirmelerine neden olduğunu kabul ediyor. 

Yaşı büyük CEO’lar ile erkek CEO’ların uzaktan çalışmaya karşı tutumları daha sert

Bu yılın sonuçlarına göre CEO’ların pandemi öncesi çalışma biçimlerine dönme konusundaki tutumları artıyor. Katılımcıların yüzde 83’ü önümüzdeki üç yıl içinde ofise tamamen dönmeyi planlıyor. 2023 yılında bu oran yüzde 64 seviyesindeydi. Anketten çıkan bir ilginç sonuç ise CEO’nun yaşı arttıkça bu beklentinin artması oldu. Yaşı büyük CEO’lar çalışanlarının ofise dönmesini daha çok istiyor. Bu oran 40-49 yaş arasındakiler CEO’lar için yüzde 75, 50-59 yaş arasındakiler için yüzde 83 ve 60-69 yaş arasındakiler için yüzde 87. İlginç bir şekilde, bu sonuçlarda bir cinsiyet ayrımı da ortaya çıkıyor: Erkek CEO’ların yüzde 84’ü üç yıl içinde ofise tam olarak geri dönmeyi öngörürken kadın CEO’ların sadece yüzde 78’i bunu düşünüyor.

Bundan yaklaşık 10 yıl önce CEO’lar çevresel riski en az endişe duydukları öncelikli risk olarak sıralıyordu. 2024 yılına gelindiğinde ise neredeyse dörtte biri (yüzde 24) ESG (çevresel, sosyal, yönetişim) konularındaki beklentilerini karşılayamamanın başlıca dezavantajının rakiplerine avantaj sağlamak olacağını, bunun da kendi görev sürelerine yönelik tehdidin (yüzde 21) ve işe alım zorluklarının (yüzde 16) önüne geçeceğini kabul ediyor. Daha da önemlisi, CEO’ların çoğunluğu (yüzde 68), yönetim kurulunun kendileriyle ilgili endişelerini dile getirse bile, siyasi veya sosyal açıdan tartışmalı bir konuda tavır alacaklarını belirtiyor. İlginç bir şekilde, bu konuda da CEO’lar arasında kuşak farklılıkları ortaya çıkıyor. Genç liderlerin (40-49 yaş arası) yüzde 43’ü, 50-59 yaş arası CEO’ların yüzde 33’ü ve 60-69 yaş arası CEO’ların yüzde 30’u ESG ile ilgi bir inceleme başlatılması durumunda kendilerine güven duyduklarını söylüyor.

“Doğru teknolojilere ve yeteneklere yatırım yapan CEO’lar sürdürülebilir büyüme sağlayabilir”

Yaşlı CEO'lar "uzaktan çalışmaya" karşı!
KPMG Türkiye Ülke Başkanı Murat Alsan

KPMG Türkiye Ülke Başkanı Murat Alsan çalışmayla ilgili yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “Son 10 yıl içerisinde dünyamızda, COVID-19 salgınının ekonomik ve sosyal şok dalgalarından enflasyon ve jeopolitik gerilimlerin yeniden ortaya çıkmasına kadar uzanan dalgalanmalar yaşandı. Bu durum karşısında omuzlarına daha fazla baskı yüklemek zorunda kalan CEO’lar, küresel ekonomiye güvenin azalmasına neden olan bu zorluklara uyum sağlamak zorunda da kaldı. Liderler güçlü kalarak işletmelerini sürdürülebilir büyüme yolunda ilerletmeye devam ediyor. Küresel liderler, yapay zekâya büyük yatırımlar yaparak ve iş güçlerini değişen iş ihtiyaçlarına uyum sağlayacak şekilde güçlendirerek sağlam bir temel oluşturuyor. Anketimizden çıkan bu sonuçlar bize şunu gösteriyor; önümüzdeki on yıla baktığımızda, hızla değişen dünyamıza uyum sağlamak için cesur stratejiler belirleyen ve planlarını gerçeğe dönüştürmek için doğru teknolojilere ve yeteneklere yatırım yapan CEO’lar sürdürülebilir, uzun vadeli büyüme sağlayabilir.”
 
KPMG’nin 2024 yılı “Küresel CEO Araştırması”nın tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
 

featured
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
3 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
4 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
5 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
Güncel Haberler
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini "kod" değil, "kültür" belirleyecek...
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini “kod” değil, “kültür” belirleyecek…
Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Dijital dünyada stres artıyor: Her 10 yetişkinden 7’si internetteyken stres yaşıyor
Dijital dünyada stres artıyor: Her 10 yetişkinden 7’si internetteyken stres yaşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

En çok konum verisi toplayan uygulamalar belli oldu!
Haberler
En çok konum verisi toplayan uygulamalar belli oldu!
Sena Tufan
3 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Nafizcan Önder
2 gün önce
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
Haberler
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
Marketing Türkiye
14 Temmuz 2025
Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu
Haberler
Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu
İrem Alimoğlu
10 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.