1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Very Demure, Slay, Brat Summer… Gen Z dili pazarlamaya yön veriyor!
Haberler

Very Demure, Slay, Brat Summer… Gen Z dili pazarlamaya yön veriyor!

Sena Tufan
5 Eylül 2024
1 dk okuma

Günümüzde markalar için mesajların doğrudan verilmesi ya da sadece marka bilinirliğinin yüksek olması artık yeterli değil. Özellikle Gen Z söz konusu olduğunda, klasik pazarlama yaklaşımları cazibesini kaybediyor. Bu genç nesil, pazarlamada yaratıcılığı ve kendi kültürüne yakın dili arıyor. TikTok gibi platformlarda viral olan trendlere uygun videolar çeken markalar ise rakiplerini hızla geride bırakıyor.

Gen Z’nin dilini anlamak, bu kuşakla bağ kurmanın anahtarı. “Very Demure,” “Slay,” “Brat Summer,” “It’s giving zen” ve “Rizz” gibi ifadeler, bu neslin kültürel dünyasında vazgeçilmez hale geldi. Markalar bu terimleri yakalayıp iletişim stratejilerine dahil ettiğinde, sosyal medya üzerinde hızla dikkat çekiyor ve fark yaratıyorlar.

Örneğin, İngiltere’de 880 yıllık Fyfield Manor Pansiyonu’nun işletmecisi bir kadın, Gen Z kızından viral bir reklam metni hazırlamasını istedi. Sonuç mu? Üç gün içinde yaklaşık 10 milyon izlenen ve 2 milyondan fazla beğeni alan bir video. Bu başarı, Gen Z’nin dilini benimseyen markaların sadece internet ortamında değil, geleneksel alanlarda bile nasıl öne çıkabildiğinin en net örneklerinden biri.

@fyfieldmanor

I can confirm she understood nothing she said #staycation #bedandbreakfast #snallbusiness #genz #oldhouse #uk

♬ original sound – Fyfield Manor B&B

Bu terimler ne demek?

Very Demure: Bir tavrın ya da kıyafetin zarif, mütevazı ve sakin yönünü ifade ediyor.

Slay: Bir duruşun veya başarının zirve noktasını temsil ediyor. Başarılı ve etkileyici bir hareketi tanımlıyor.

Brat Summer: Özgür, enerjik ve biraz da asi bir yaz ruhunu betimler. Sınırları zorlayan, eğlenceye düşkün bir yaşam tarzına işaret ediyor.

It’s giving zen: Sakin, dingin ve huzur veren bir durumu ifade ediyor.

Rizz: Bir kişinin karizma ve çekiciliğini anlatmak için kullanılan bir terimdir, özellikle sosyal ortamlarda etkileyici olma yeteneğini gösteriyor.

TikTok akımı İzlanda’da salatalık krizi yarattı!

featured genz TikTok
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Haberler
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sena Tufan
1 hafta önce
Milli para yüzücü Defne Kurt’tan tarihi başarı: Dünya Şampiyonu oldu!
Haberler
Milli para yüzücü Defne Kurt’tan tarihi başarı: Dünya Şampiyonu oldu!
Nafizcan Önder
22 Eylül 2025
Türkiye’de çalışanların yüzde 93’ü duygusal dalgalanmalarının sebebi olarak iş hayatını görüyor
Haberler
Türkiye’de çalışanların yüzde 93’ü duygusal dalgalanmalarının sebebi olarak iş hayatını görüyor
Sena Tufan
3 hafta önce
Columbia'nın marka yüzü "Azrail" oldu! Montlar "vasiyetname" ile geliyor
Haberler
Columbia’nın marka yüzü “Azrail” oldu! Montlar “vasiyetname” ile geliyor
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.