1 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yapay zeka dost mu düşman mı?
Haberler

Şirketler ikiye bölündü: Yapay zeka dost mu düşman mı?

Gizem Yıldız
15 Ekim 2023
2 dk okuma

Şirketler yapay zeka konusunda ikiye bölünmüş durumda. Zira Deloitte’un son araştırmasına göre, şirketlerin yüze 47’si yapay zeka teknolojisinin kullanımından kaynaklanan endişe ve korku yaşıyor.

Meta ve Netflix yapay zeka ile kazanıyor

Meta, son olarak genç kullanıcılar ile etkileşimi artırmak amacıyla bütün sosyal medya uygulamalarında yeni yapay zeka teknolojileri piyasaya sürmek için çalıştığını ve bu sayede operasyonel maliyetlerini de önemli ölçüde azaltmayı hedeflediğini belirtti. Öte yandan, Netflix’in yapay zeka destekli kişisel öneri sistemleri sayesinde yılda 1 milyar dolar tasarruf sağladığı rapor edilmiş durumda.

Sektör devleri, yapay zeka entegrasyonunu hız kesmeden sürdürürken; orta ve küçük ölçekli işletmeler de yapay zeka teknolojisinin öneminin farkına varıyor. Yapay zeka, özellikle chatbot ve e-posta gönderimi alanlarında şirketlerin iletişim stratejilerini yeniden şekillendiriyor. Bu entegrasyonlar, şirketlerin müşteri ilişkileri yönetimini optimize ederken, aynı zamanda müşteri memnuniyetini artırıyor ve şirketler için daha geniş bir müşteri kitlesi erişimi sağlıyor.

Forbes’un 600 iş sahibinden topladığı istatistiklere göre, şirketler müşteri deneyimini iyileştirmek için yapay zekayı aşağıdaki şekillerde kullanıyor veya kullanmayı planlıyor:

  • Anlık mesajlaşma için chatbotlar: yüzde 73
  • E-posta oluşturma: yüzde 61
  • Ürün önerileri ve diğer kişiselleştirilmiş hizmetler: yüzde 55
  • Kısa mesaj oluşturma: yüzde 49
  • Kişiselleştirilmiş reklamcılık: yüzde 46
  • Web siteleri için uzun metin içerik oluşturma: yüzde 42
  • Telefon aramaları: yüzde 36

Veventures Holding şirketlerinden biri olan ve holdingin dijital operasyonlarını yürüten Vebilişim Teknoloji’nin Genel Müdürü Barbaros Durdağ, yapay zekanın önemli avantajlar sunduğunu belirterek, “Yapay zeka kullanımı kişiselleştirilmiş reklamlar ve mailler oluşturmak için vazgeçilmez bir araç olmaktan öte, maliyetleri azaltma konusunda da işletmelere büyük katkı sağlııyor” açıklamasında bulundu.

Neden şimdi harekete geçmeli?

Küresel arenada rekabet her geçen gün artmaktayken; dijitalleşmenin bir seçenek değil, kaçınılmaz bir gereklilik haline geldiği ortada. Şirketlerin yüzde 80’i dijital dönüşüm projelerine yatırım yaparak iş süreçlerini ve müşteri etkileşimlerini geliştirmeyi amaçlıyor. Pandemi döneminden sonra, yapay zeka ve otomasyon yatırımları daha da kritik bir önem kazanmış durumda. Barbaros Durdağ, yapay zeka destekli dijital dönüşümün işletmeler için iki yönlü katkısına vurgu yaparak; işletmeler yapay zeka destekli reklamlarla gelir artışı yaşarken, aynı zamanda yapay zeka destekli otomasyonları kullanarak performans verimliliği elde edip maliyetlerini azaltmış oluyorlar. Ayrıca, rekabetin böylesine global hale geldiği bir dönemde işletmelerin er ya da geç bu uygulamalarla tanışacağını belirtiyor.

McKinsey Raporu: 2035 yılında temel ve AI durağan durumu arasındaki her sektör için kar payı artış yüzdesi:

  • Eğitim: yüzde 84
  • Konaklama & Yiyecek Hizmetleri: yüzde 74
  • İnşaat: yüzde 71
  • Toptan & Perakende: yüzde 59
  • Sağlık: yüzde 55
  • Tarım, Ormancılık & Balıkçılık: yüzde 53
  • Sosyal Hizmetler: yüzde 46
  • Taşımacılık & Depolama: yüzde 44

Yapay zeka çalışırken düşündürüyor

Deloitte featured Yapay Zeka
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Beşiktaş’tan dijital zorbalık ve ırkçılığa karşı kararlı duruş
Haberler
Beşiktaş’tan dijital zorbalık ve ırkçılığa karşı kararlı duruş
Nafizcan Önder
3 gün önce
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Haberler
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Marketing Türkiye
9 Haziran 2025
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Haberler
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Nafizcan Önder
14 Haziran 2025
Protector & Gamble'a yeni CEO...
Haberler
Protector & Gamble’a yeni CEO…
Sena Tufan
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.