17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sürdürülebilir moda: Hangi trendler yükselişte?
Haberler

Sürdürülebilir moda: Hangi trendler yükselişte?

Marketing Türkiye
30 Temmuz 2023
3 dk okuma
Sürdürülebilir moda: Hangi trendler yükselişte?
Deniz Ülker Kaya
Marka & İletişim Danışmanı

Genç nesiller, özellikle Z kuşağı ve Y kuşağı, sürdürülebilirlik konusuna çok daha fazla ilgi gösteriyor. Bu nesillerin çoğu, etik ve çevre dostu markaları tercih ediyor. Doğal malzemeler, geri dönüştürülebilir ambalajlar ve etik üretim standartları moda alışverişinde önemli faktörler haline geliyor. Fransa’daki gibi etkili yasal düzenlemelerle bireysel farkındalık artıran bu bilinçli tüketici tercihleri, daha sürdürülebilir bir moda endüstrisi için güçlü bir itici güç oluşturuyor. Gelin hep beraber dünyadaki sürdürülebilirlik trendlerine birlikte bakalım.

Son dönemin en gözde trendi: kapsül dolaplar

Bu trend, tüketicilerin gardıroplarını daha az ve özenle seçilmiş parçalarla doldurmalarını teşvik ediyor. Kapsül dolap, sadece birkaç temel, minimalist, sade ve çok yönlü giysi parçasından oluşan küçük bir koleksiyon olup; genellikle mevsimlik olarak değiştiriliyor. Kapsül dolap trendinin temel felsefesi, kaliteli, uzun ömürlü ve zamana dayanıklı parçalara yatırım yaparak daha az tüketmeyi ve dolayısıyla daha az atık üretmeyi teşvik etmek. Moda endüstrisindeki hızlı tüketim alışkanlıklarına karşı bir tepki olarak ortaya çıkmıştır.

Tiktok’ta başlayan yepyeni bir akım: #thrifhaul

Sürdürülebilir moda: Hangi trendler yükselişte?

“#thrifthaul” terimi, ikinci el alışveriş yapılan mağazalardan satın alınan kıyafetlerin veya diğer ürünlerin sosyal medya platformlarında paylaşılması için kullanılan bir hashtag. “Thrift” kelimesi, uygun fiyatlı ve ikinci el eşyalar, ”Haul” ise bir alışveriş turu anlamına geliyor. #thrifthaul, genellikle kullanıcıların ikinci el mağazalardan buldukları ve uygun fiyatlı olarak satın aldıkları kıyafetleri veya diğer ürünleri gösterdiği videolar veya gönderileri ifade ediyor. Bu paylaşımlar, diğer insanlara ikinci el alışverişin çeşitliliğini ve avantajlarını göstermeye yardımcı olurken, aynı zamanda sürdürülebilir bir tüketim kültürüne dikkat çekmeyi amaçlıyor.

İkinci el platformlar oldukça revaçta

Sürdürülebilir moda: Hangi trendler yükselişte?

Dünyanın her yerinde ikinci el alışveriş platformları daha da popüler olmaya ve ilgi çekmeye devam ediyor. İngiltere’nin en popüler ikinci el giysi platformlarından biri olan Vinted tarafından sürdürülebilirlik raporu yayımlandı. Rapora göre, Vinted’i tercih eden tüketiciler; her alışverişte ortalama 1.8 kg CO₂e emisyon tasarrufu sağlamıştır. Tüketici gönderilerinin yaklaşık yüzde 73’ü bir teslim noktasına teslim edilmesi sayesinde ise; karbon emisyonları yüzde 62 oranında azalma gözlemlendi.

Lüks segmentte koleksiyonerlik ön plana çıkıyor

Lüks markalara olan ilgi ve talep, tüketicileri belirli parçaları koleksiyon olarak edinmeye yönlendiriyor. Lüks koleksiyonerliği, hem moda hem de diğer alanlarda görmek mümkün. Örneğin, lüks moda markalarının özel koleksiyonları, belirli desenleri, işlemeleri veya nadir materyalleri içerebilir. Son dönemde yükselişe geçen koleksiyonerlik sayesinde; ünlü markaların ürünleri yeniden kullanım adına farkındalık yaratmayı başarıyor.

Türkiye’de her geçen gün sürdürülebilir giysi markaları artıyor

Fransa’daki dijital pasaportun ilk örneğini Türkiye’de; Lokal Mağaza hayata geçirdi. Lokal Hareket platformunda yer alan markalar; bilinçli tüketimi destekleyen bilgilerle sahip.

Türkiye’de öne çıkan sürdürülebilir markalar

1- All in White: Her Güne Yeni Bir Başlangıç

2- Bego Jeans: Temiz Moda Hareketi

3- Assez İstanbul

4- Giyi

5- Hip+Happen

Sürdürülebilir moda: Değişim Fransa’dan başlıyor!

Sürdürülebilir moda: Moda endüstrisi gezegenimizden neler çalıyor?

featured sürdürülebilir moda
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Haberler
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Nafizcan Önder
20 saat önce
Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Haberler
Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Ali SAYDAM
10 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.