19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mastercard'dan şaşırtan espor hamlesi
Haberler

Mastercard’dan şaşırtan e-spor hamlesi

Gizem Yıldız
17 Temmuz 2023
2 dk okuma

Mastercard, Valorant için düzenlenecek “Valorant Champions Tour”a (VCT) sponsor olduğunu duyurdu. Dünyanın en büyük e-spor oyunu League of Legends’ın ilk küresel sponsoru olan Mastercard, böylece Riot Games ile iş birliğine bir yenisini daha ekledi. Oyun ve e-spor sektöründeki büyümenin devam etmesi ve 2026’da yıllık hasılasının 325 milyar doları aşması bekleniyor.

Mastercard, e-spora olan desteğini Valorant Champions Tour (VCT) sponsorluğu ile genişletiyor. Katılımcıların Riot Games imzası taşıyan Valorant oyununda kazanan ekip olmak için mücadele edeceği turnuva sponsorluğu kapsamında Mastercard, dünyanın en iyi Valorant takımlarının Ağustos ayında Los Angeles’ta yarışacağı etkinlik serisini destekleyecek.

Mastercard, 2018 yılında yine Riot Games imzası taşıyan, dünyanın en büyük e-sporu olan League of Legends’ın da ilk küresel sponsoru olmuştu. Devam eden bu iş birliği ve yeni VCT sponsorluğu ile Mastercard, tutku dolu yeni kitlelere e-spora ulaşma fırsatları yaratarak oyuncuların dijital deneyimlerini geliştirmelerine destek olmayı sürdürecek.

Z’lerin yüzde 90’ı oyun tutkunu

Küresel bir fenomen haline gelen; yaş, cinsiyet, ırk ve kültür farkı gözetmeksizin herkesin katılım gösterebildiği oyun ve e-spor alanları günümüzde film ve müzik sektörlerinin toplamından daha fazla ciro elde ediyor. Özellikle Z jenerasyonunun yüzde 90’ı oyun tutkunları olarak karşımıza çıkıyor. Oyun ve e-spor sektörünün büyümesini sürdürerek 2026’da yıllık hasılasının 325 milyar doları aşması bekleniyor.

Markaların oyundaki skoru ne?

Oyun ve oyuncu ekosistemi devasa boyutlara ulaşırken markaların da gamer’ların hem zihnine hem de kalbine girmek için tutuştuğu rekabet günbegün kızışıyor. Öyle ki başlarda şüpheyle yaklaşılan oyun sektörü artık pazarlama bütçesinden de hatırı sayılır paylar alıyor… Peki, ama bu yatırımlar hedef kitle nezdinde ne denli karşılık buluyor? Marketing Türkiye adına VeriNays’ın gamer’larla gerçekleştirdiği araştırma işte bu soruya yanıt veriyor. Ekipman seçiminden atıştırmalığa, içecekten fast food tercihlerine kadar gamer’ların satın alma alışkanlıklarını yakından inceleyen çalışma oyuncuların bazı ürün gruplarına karşı bariyerler geliştirdiğini ortaya koyuyor.
featured Mastercard
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
4 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
5 Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye'ye emanet etti
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye’ye emanet etti
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar...
Haberler
Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar…
Sena Tufan
9 Kasım 2025
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
Haberler
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
Nafizcan Önder
14 Ekim 2025
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
Haberler
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Marketing Türkiye
15 Kasım 2025
Duygudan otoriteye: Eylül ayının en başarılı reklam filmleri
Haberler
Duygudan otoriteye: Eylül ayının en başarılı reklam filmleri
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.