1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Şirketler yapay zekadan maksimum verimi nasıl elde edebilir?
Haberler

Şirketler yapay zekadan maksimum verimi nasıl elde edebilir?

Seda Başpınar
29 Mayıs 2023
3 dk okuma

ChatGPT, popülaritesini her geçen gün daha da artırırken birçok şirket yapay zeka araçlarını nasıl kullanabileceğini merak ediyor. Bu ihtiyaçtan yola çıkan KPMG, şirketlere bu konuda yol göstermek amacıyla bir rehber hazırladı. Rehberde yapay zekanın kullanımı için başarı faktörlerine ve yeni yapay zeka uygulamaları geliştirilirken göz önünde bulundurulması gereken sorulara yer veriliyor.

Son dönemde büyük çaplı yapay zeka (YZ) projelerinin ortaya çıkardığı yeni gelişmelerin ardından, ChatGPT bu alanda büyük bir dönüşüm başlattı. ChatGPT, verdiği bazı şaşırtıcı ve eğlenceli cevaplarla popülaritesini her geçen gün daha da artırırken birçok şirket ChatGPT gibi araçları nasıl kullanılacağını da merak ediyor. KPMG’ye göre yapay zekanın kamu veya iş dünyası bağlamında kullanımı için üç kritik başarı faktörü bulunuyor. Bunlar iyi bir kullanıcı arayüzü, başarısızlıktan ders almak ve etik sınırları dikkate almak şeklinde sıralanıyor. Gelin KPMG’nin yeni yapay zekanın iş dünyası üzerindeki potansiyel etkisi” başlığı ile şirketlere bu konuda yol gösterecek bir rehbere birlikte bakalım…

  • İyi bir kullanıcı arayüzü: Uzun yıllardır aslında YZ araçları MRI taramalarının kansere işaret edip etmediğini belirlemede klinisyenlerden daha iyi performans gösterdi. Hatta bazı araçlar özgeçmişlerden yola çıkarak adayın şirkette başarılı olup olmayacağını tahmin edebiliyordu. Ancak bu uygulamalar ilgi çekmeyi başaramadı, çünkü bunları benimsemesi gerekenleri kendine çeken arayüzler kullanmıyorlardı. Bu nedenle bu araçların başarısı için kullanıcıların ne soracaklar kadar kendi sorularını kolaylıkla sorabilmeleri de önem taşıyor.
  • Başarısızlıktan ders almak: ChatGPT’nin verdiği cevaplar ve bazı detaylar kusurlu olsa bile buna iyi bir “başarısızlık durumu” deniliyor. İyi bir şekilde başarısız olmak, yapay zekanın benimsenmesi için başarılı olmaktan (yani doğru olmaktan) daha kritik olabiliyor. Bazı durumlarda, iyi bir başarısızlık durumu daha fazla bilgi istemek veya kullanıcıların bir konuşma yoluyla çıktıyı iyileştirmesine izin vermek anlamına geliyor. ChatGPT, bazı görüntü oluşturma yapay zeka araçları gibi bunu yapabiliyor.
  • Etik sınırları dikkate almak: Yapay zekanın kullanımı etik komplikasyonlarla karşı karşıyadır. Dil modellerinin saldırgan olmayı “öğrendiği” pek çok örnek vardır, çünkü bunlar saldırgan içeriği de külliyatlarına alırlar. Ayrıca sosyal medya da bu araçların öğrenebilecekleri kötü kalıplarla dolu.

KPMG’nin rehberinde yeni yapay zeka uygulamaları geliştirilirken göz önünde bulundurulması gereken dört önemli soru ise şu şekilde sıralanıyor:

  • Kullanıcılar ne istiyor?: Sorulmak istenen, aslında bir aracın sadece kullanıcıların istediği şeyi yapmasını sağlamak değil. Daha çok onu kullanacak kişileri ve onu deneyimleyecek son müşterileri belirler. Örneğin, tıbbi bir uygulama için klinisyenler ve hastalar.
  • Potansiyel değişim ne kadar değerli?: Potansiyel değişimin değeri, yapay zeka gelişimine destek veren liderler ve yatırımcılar için önemli bir sorudur. Yeni bir uygulamanın beklenen maliyetleri ve potansiyel faydaları nelerdir? Örneğin birkaç yıl önce, sigorta taleplerini işlemek için bir yapay zeka aracı geliştirildi ancak bu sürece yalnızca üç kişi dahil olduğundan sunduğu değer sınırlı oldu.
  • İyi bir başarısızlık nedir?: Yapay zeka bazı görevleri “yanlış” yapacaktır. Ancak asıl önemli soru şudur: Bu tür senaryolarda kullanıcı deneyimi nasıl şekillenir? İşletmeler bu tür durumları nasıl öngörebilir ve bunlar için neler tasarlayabilir?
  • Yapay zekânın ne yapmasını istemeyiz?: Üretken YZ’nin geliştiricileri, YZ’nin faaliyet gösterdiği etik, düzenleyici, yasal ve diğer risk sınırları konusunda açık olmalı ve teknolojiyi bu sınırları korumak ve bu sınırlar içinde faaliyet göstermek için kullanmalı.

“Şirketlerin dikkatli bir strateji izlemeleri gerekiyor”

Şirketler yapay zekadan maksimum verimi nasıl elde edebilir?
Gökhan Mataracı
KPMG Türkiye Şirket Ortağı, Veri, Analitik ve Dijital Lideri
  • Günümüzde üretken yapay zekâ iş dünyası için birçok fayda sunuyor. Üretken yapay zekânın gücünü ve yapabileceklerini yaratıcılığımız ile üst seviyelere taşıyabiliriz. Fırsatların gün yüzüne çıkması için elbette yine insan zekâsına ihtiyaç var.
  • Diğer yandan yapay zekânın sunduğu faydalar bazı riskleri de beraberinde getiriyor. Ezber bozan bu teknolojinin potansiyelinden faydalanmak için uygulama veya çözüm geliştirmek isteyen şirketlerin bu nedenle dikkatli bir strateji izlemeleri gerekiyor. Bunun için ise bu alanda deneyim ve bilgi birikimi olan kurumlardan danışmanlık hizmeti almak da uygulamanın geliştirilmesi sürecinde oldukça kritik bir rol oynuyor.
  • Yapay zekanın gücünün bir savunucusu olan KPMG olarak süreç ve çözümlerimizi, iş ortaklarımızın üretken yapay zekâdan yararlanmasına yardımcı olacak şekilde konumlandırmış durumdayız. Bu alanda uygulama geliştirmek isteyen şirketler, makine öğrenimi ve doğal dil işleme alanındaki derin uzmanlığımızdan yararlanarak strateji geliştirme, platform seçimi ve uygulama geliştirme konularında kapsamlı rehberlik alabilir.
  • Ayrıca bu dönüştürücü teknolojiye yaptıkları yatırımı optimize etmelerine yardımcı olmak için sürekli destek de sunuyoruz. Üretken yapay zekânın tam potansiyelini ortaya çıkarmalarına yardımcı olmak için tüm süreçlerde kültürel ve etik sınırları da dikkate alarak danışmanlık hizmeti veriyoruz.

Rehberin tamamına buradan ulaşabilirsiniz.  

İdeal LinkedIn profili nasıl oluşturulur?

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Haberler
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
İrem Alimoğlu
1 ay önce
Anneler Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Anneler Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
10 Mayıs 2025
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Haberler
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
Marketing Türkiye
5 gün önce
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Nafizcan Önder
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.