1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tatile en çok 56 yaş üzeri kişiler para harcıyor!
Haberler

Tatile en çok 56 yaş üzeri kişiler para harcıyor!

Marketing Türkiye
18 Mart 2016
2 dk okuma

 

Türkiye’de yaz tatili alışkanlıklarını inceleyen seyahat sitesi momondo’nun araştırması, tatile en çok 56 yaş ve üzeri kişilerin para harcadığını gösteriyor.

Momondo’nun, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 20 ülkeden katılımcı ile yaptığı araştırmadan dikkat çeken sonuçlar şöyle:

Cevaplara göre yüzde 31’imiz, yaz tatilinde aile olarak 3.301 – 6.600 TL arası harcama yapmayı planlıyor. Yalnızca 56 – 65 yaş grubunun yanıtları değerlendirildiğinde oran yüzde 41’e çıkarken, bu miktarda harcama yapmayı en az hedefleyen grup, yüzde 24’le 18 – 22 yaş grubu.

Birikimler önce tatile, sonra giysilere gidiyor!

Araştırmaya göre dünya genelinde neredeyse tüm ülkelerin vatandaşları, biriktirdikleri parayı öncelikli olarak tatil için harcamayı hedefliyor.  Türkiye’de bu oran yüzde 29. Tatilin ardından birikimimizi en çok harcamayı tercih ettiğimiz diğer kalemler ise yüzde 19’la giysi, ayakkabı ve aksesuarlar ve yüzde 15’le elektronik cihazlar. Bu harcama kalemlerini her biri yüzde 8 oranında tercih edilen ev harcamaları, arabalar ve kültürel etkinlikler takip ediyor.

Tatile para harcamayı en çok Çin’liler seviyor!

Diğer ülkelere bakıldığınıysa, Çinliler’in yüzde 46’yle birikimlerini tatil için en çok harcayanlar olduğu görülüyor. Bu alanda Çin’i yüzde 42’yle İtalya ve yüzde 40’la Estonya takip ediyor. Diğer yandan Avusturyalılar ve Belçikalılar yüzde 20’yle listenin son sıralarında yer alıyor. 

İkinci sırada ise yüzde 30’luk oranla 1651 – 3.300 TL arası harcamayı hedefleyenler yer alıyor. Bu harcama aralığında yaş grupları arasında ciddi bir fark bulunmasa da, 36 – 55 yaş grubu yüzde 32’yle başı çekiyor. Bu miktarda harcama yapmayı en çok hedefleyen coğrafi bölgemiz ise İç Anadolu.

Tatile en çok 56 yaş üzeri kişiler para harcıyor!

Üçüncü sırayı, yüzde 16’yle iki farklı seçeneği bütçe paylaşıyor. 331 – 1650 TL arası harcama yapmayı planlayanlar ve 6.601 – 16.500 TL arası harcamayı hedefleyenler. 331 – 1650 TL arası harcamayı planlayanlar arasında, 18 – 22 yaş grubu başı çekiyor. 6.601 – 16.500 TL arası harcama yapmayı en çok hedefleyenler 36-55 yaş grubuyken, bu miktarda harcama yapmayı en çok hedefleyenler Marmara Bölgesi’nde yaşayan vatandaşlar.

Dördüncü sırada yüzde 2’yle yaz tatilinde 16.501 – 33.000 TL arası harcamayı planlayanlar yer alıyor. Oranın en yüksek olduğu grup ise yüzde 4’le 18-22 yaş arası gençler. Bu aralıkta harcama yapmayı en çok Marmara Bölgesi’nde yaşayan vatandaşlar hedefliyor. Beşinci ve son sırayı ise birbiriyle taban tabana zıt iki seçenek paylaşıyor: Yüzde 1 oy alan 0 – 330 TL ve 33.000 TL ve üzeri seçenekleri

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Aldatma, şantaj ve gizli planlar... Yapay zeka yoldan mı çıkıyor?
Aldatma, şantaj ve gizli planlar… Yapay zeka yoldan mı çıkıyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Haberler
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Sena Tufan
6 Mayıs 2025
Uber, Trendyol GO'yu satın aldı
Haberler
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
İrem Alimoğlu
6 Mayıs 2025
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Haberler
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Nafizcan Önder
24 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.