8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Fanta kimlik yeniliyor: Logodaki portakal nereye kayboldu?
Haberler

Fanta kimlik yeniliyor: Logodaki portakal nereye kayboldu?

Seda Başpınar
5 Nisan 2023
2 dk okuma

Coca-Cola’nın tasarım ekibi ve kreatif ajansı Jones Knowles Ritchie, Fanta’nın logosunu elden geçirerek markaya yeni bir küresel kimlik kazandırdı. Yeni logo tasarımı, 7’den 70’e herkese hitap ederek eğlenceli bir imaj çizmeyi hedefliyor.

Coca-Cola’nın en eski markalarından olan Fanta’nın logosu yıllar içinde bir dizi yenilenmeden geçmiş olsa da portakallar tasarımın sadık bir parçası olmaya devam etti. Yeni logoda markanın ikinci “A” harfinin üzerinde bulunan yaprak simgesi ve arka planda bulunan, portakalı andıran turuncu daire kaldırıldı. Aşağı doğru uzatılan kalın gölge için ise daha açık bir mavi tonu kullanıldı.

Fanta kimlik yeniliyor: Logodaki portakal nereye kayboldu?

Portakalla ilgili bir sorun mu vardı?

Coca-Cola Global Tasarımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Rapha Abreu, Fanta’nın üzüm gibi aromalar içeren gazlı içecekler de ürettiğini, logodaki portakal simgesinin zaman zaman tüketicinin kafasını karıştırabildiğini belirtiyor ve “Portakalın en ikonik aromamız olduğunu biliyoruz, ancak çeşitli tatlarımız var” diyor.

Fanta kimlik yeniliyor: Logodaki portakal nereye kayboldu?

Portakal çıkarılarak ve ilgili meyve ambalajın üzerine yerleştirerek, içeceğin aromasının dışarıdan bakınca daha kolay anlaşılması hedefleniyor. Tasarım ekibi, meyvelerin uyumsuzluğunu düzeltmenin ötesinde, “oyunculuk ve eğlence” tavrına odaklanmaya çalıştı. Yeni kimliğin amaçlarından bir diğeri de Fanta’yı yalnızca genç bir kitleye yönelik bir marka olarak görülmekten uzaklaştırmak ve erişimini genişletmek. Bu nedenle Abreau, daha yuvarlak bir varyant yerine uluslararası bir logo tasarlamaya karar verdiklerini ve markanın tat yelpazesi vurgulamak istediklerini söylüyor.

Kaynak: Fast Company

Larry kafesten uçtu: Twitter yeni logosuyla “trolledi”

Twitter ikonik mavi kuş (Larry) logosunu değiştirdi. Söz konusu değişiklik henüz sadece web sürümünde aktif, mobil sürümde eski logo görülmeye devam ediyor. Larry’nin yerini alansa kripto para birimi Dogecoin’i sembolize eden Shiba Inu cinsi bir köpek olan Kabosu. Elon Musk’ın değişikliği duyurmasının ardından elbette kripto para piyasaları da oldukça hareketlendi ve kısa süre içerisinde Dogecoin yüzde 10’u aşkın değer kazandı.
featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
3 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
4 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Haberler
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sena Tufan
24 Ekim 2025
Black Friday'de tüketicilerin yüzde 85'i alışverişini online yapacak!
Haberler
Black Friday’de tüketicilerin yüzde 85’i alışverişini online yapacak!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
Haberler
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
İrem Alimoğlu
6 Kasım 2025
Starbucks’ta “Kırmızı Kupa Günü” grevi: 65 mağaza iş bıraktı
Haberler
Starbucks’ta “Kırmızı Kupa Günü” grevi: 65 mağaza iş bıraktı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.