2 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Aylık flört masrafları 4 bin TL'yi aştı
Haberler

Aylık flört masrafları asgari ücretin yarısına ulaştı

Gizem Yıldız
10 Ocak 2023
2 dk okuma

Hiper enflasyonist ortamda pek çok harcama artık lükse dönüştü. Ve bütçeler aşıldıkça pek çok alışkanlıktan vazgeçildi. Ancak flört öylece vazgeçilebilecek bir konu değil… Hatta yüksek enflasyona rağmen çiftler ayda 10 kez buluşmaya devam ediyor. Aylık 4 bin TL’yi aşan flört harcamaları yıllık 55 bin TL’yi buluyor.

Avantajix.com, ilkini 2021 Aralık ayında yaptığı anketini 2022 Aralık ayında da yineledi ve rastgele seçtiği 27-35 yaş arasındaki bin üyesine, flört ve nişanlılık dönemindeki harcamalarını sordu. Ortaya çarpıcı sonuçlar çıktı…

Çiftler ayda ortalama 10 kez buluşuyor, yılda 55 bin TL harcıyor

Ankete göre çiftler, ortalama 2 yıl süren flört ve nişanlılık dönemlerinde sinema, tiyatro ya da başka bir etkinliğe katılmak, beraber yemek yemek için ayda ortalama 10 kez buluşuyor.

Çiftler, ilişkinin ilk yılında ayda en az 10 buluşma için toplamda 55 bin TL harcıyor. Her buluşmanın ortalama maliyeti 350 TL oluyor. Sevgililer günü, doğum günleri ve yılbaşı gibi özel günlerde yenilen yemeklere, karşılıklı alınan hediyelere harcanan para 13 bin TL’yi buluyor.

İkinci yıl ilişkinin oturmaya başlamasıyla buluşma maliyetleri 43 bin TL seviyelerine geriliyor. İkinci yıldaki her buluşma 250 TL’ye mal oluyor. İkinci yıl hediyelere ve özel gün yemeklerine 10 bin TL harcanıyor. Bu dönemde gerçekleşen evlilik teklifi ritüelinin gideri ise ortalama 3 bin TL oluyor.

Hesap ilk ay erkeklerde sonrasında Alman usulü

Araştırmaya göre, flört ve nişanlılık döneminde ilk ay harcamaları ağırlıklı olarak erkekler yapıyor, diğer aylar kadınlar da harcamalara katılıyor.

Araştırmaya katılanların sadece yüzde 20’si ilk ay dışında da buluşmalarda hesabı erkeklerin ödediğini, yüzde 75’i ise ödemelerin “Alman usulü” yapıldığını bildirdi. Kadınların hesabı tek başına üstlenme oranı ise yüzde 5’te kaldı.

Buluşma öncesi masraflar da yüksek

Avantajix.com Dijital Pazarlama Direktörü Sevda Köseibiş, flört ve nişanlılık dönemlerinde harcamaların buluşmalarla sınırlı kalmadığını, erkekler ve kadınların partnerlerine güzel görünmek için giyime, cilt bakımına, kuaföre, berbere ve spora ciddi paralar harcadıklarını söyledi.

Bugünleri daha düşük faturalarla geçirmek isteyenler, hediye almakta zorlananların genelde online alışverişi tercih ettiklerine dikkati çeken Köseibiş, “Gençler, alışverişleri daha da ucuzlatacak püf noktaları kaçırmıyor. Buluşmalarda fırsat sitelerinin avantajlı fiyatlarından yararlanmak, kupon kodu kullanmak veya Avantajix.com gibi alışverişte harcanan paranın bir bölümünü iade eden siteler üzerinden alışveriş yapmak bunların başında geliyor.”

Çevrim içi flört uygulamalarında kimler en çok sağa kaydırılıyor?

Pandemiyle birlikte evlere kapandığımızdan beri hiçbir şey eskisi gibi değil. Üzerinden uzun bir zaman geçmiş olmasına rağmen bazı kalıcı kültürler oluştu. Çevrim içi flört de bunun önemli çıktılarından biri. Sosyal etiketlenmelerden çekinen birçok kişi zincirlerini kırdı ve çevrim içi flört yeni normalimiz oldu. Bu durum elbette alışkanlıkları da değiştirdi. Mesela ilk adımı daha çok kadınlar atar oldu. CV’ye bakan işveren gibi profiller incelemeye alınmaya başladı ve beğenilenler sağa kaydırıldı. Peki en çok kimler sağa kaydırıldı? Arkadaşlık uygulaması OkCupid, sorduğu sorulara gelen 10 milyar yanıtı mercek altına aldı ve bekarların 2023’te çevrim içi flörtten neler beklediğini ortaya koydu…
featured
1 Türkiye'nin en değerli markaları açıklandı!
Türkiye’nin en değerli markaları açıklandı!
2 Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
3 Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
4 Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
5 Trendyol ve Castle Investments, Ankara'da kurulacak veri merkezi için güçlerini birleştirdi
Trendyol ve Castle Investments, Ankara’da kurulacak veri merkezi için güçlerini birleştirdi
Güncel Haberler
Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Genç yaratıcılığın gücü UniAds sahnesinde buluştu
Genç yaratıcılığın gücü UniAds sahnesinde buluştu
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
Haberler
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Türk CEO'ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Haberler
Türk CEO’ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Marketing Türkiye
3 hafta önce
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Haberler
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Nisan)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Nisan)
Sena Tufan
17 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.