2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Starbucks baristaları bahşiş istemiyor
Haberler

Starbucks baristaları ayaklandı: “Bahşiş istemiyoruz”

Gizem Yıldız
12 Aralık 2022
2 dk okuma

Bahşiş tartışmasının iki tarafı var. Bir yanda bahşiş bırakmadığı zaman kendini kötü hissedenler var diğer tarafta işletmelerin adil bir ödeme yapmadığı için oluşan bu boşluğu doldurmak istemeyenler… Starbucks’ın ABD’de benimsediği “zorunlu” bahşiş uygulaması işte bu tartışmayı alevlendirdi. Bahşiş istemeyen baristaların TikTok’ta başlattığı akım ise dikkat çekiyor…

Baristalar neden bahşiş istemiyor?

Starbucks’ın “müşterilerin sevdikleri baristaları takdir etmesinin bir yolu” olarak tanıttığı yeni sistem, kartla ödeme yapan müşterilere ödeme sırasında bahşiş vermek istediği miktarı soracak.

Starbucks, ABD’de başlattığı bu uygulamayla adeta müşterileri bahşiş vermeye “zorluyor”.

Ancak bazı baristalar bu kararı doğru bulmuyor. Zira birçok müşterinin bahşiş kültürünü tam olarak anlamadığını ifade eden kimi baristalar bu kararın sırf bahşiş verdiği için kaba davranma hakkı elde ettiğini düşünen müşterileri artıracağına inanıyorlar ve bahşiş verme baskısı yaratılmasını istemiyor.

@aubreygracep The awkward moment when they can see what you’re tipping #squarereader #tip #tipping #baristatok ♬ original sound – AubreyGrace

@aubreygracep’in paylaştığı videoda müşterinin parmağının önce bahşiş yok butonuna sonra da yüzde 25 bahşişe gittiğini anbean izleyen baristayı görüyoruz. Baristanın elindeki kahve de parmağın hareketine göre yer değiştiriyor. Tüketicinin yaşadığı bahşiş verme baskısını somut bir şekilde ele alan bu video bir TikTok akımı başlattı ve akıma katılanlar “bahşiş verme kültürünün kontrolden çıktığını” dile getirdi.

@yassimodo Replying to @colleenfl i’ve done enough fist-shaking to know it doesn’t work. try being a part of the solution. #love #world #money #freedom #elonmusk #liberation #tips #baristatok ♬ original sound – kalehack

Kahvede 4. dalga heyecanı başladı

2000’li yılların başında tüketicinin hayatında bir devrim yaratan 3. dalga kahve büyük bir heyecanla karşılanmıştı. Çünkü yeni doğan her kahve akımı gibi 3. dalga da bir önceki akıma eleştiri olarak geldi ve pek çok şeyi değiştirdi. Kimi uzmanlar kahve sektöründe devrim yaratan 3. dalganın henüz tamamlanmadığını söylese de 4. dalga çoktan kapıyı çalmaya başladı bile… Ve sektörün önde gelenlerine göre 4. dalga, kahveye dair yeni bir dünya vadediyor… Peki, bu yeni dünyada nasıl bir kahve deneyimi bekliyor tüketicileri? 4. dalga neleri değiştirecek?
Bahşiş kültürü featured Starbucks
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
4 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
5 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Güncel Haberler
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Türkiye'de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Türkiye’de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Haberler
Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Nafizcan Önder
30 Mayıs 2025
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Haberler
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Haberler
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İrem Alimoğlu
9 Mayıs 2025
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Haberler
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Sena Tufan
20 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.