12 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Starbucks baristaları bahşiş istemiyor
Haberler

Starbucks baristaları ayaklandı: “Bahşiş istemiyoruz”

Gizem Yıldız
12 Aralık 2022
2 dk okuma

Bahşiş tartışmasının iki tarafı var. Bir yanda bahşiş bırakmadığı zaman kendini kötü hissedenler var diğer tarafta işletmelerin adil bir ödeme yapmadığı için oluşan bu boşluğu doldurmak istemeyenler… Starbucks’ın ABD’de benimsediği “zorunlu” bahşiş uygulaması işte bu tartışmayı alevlendirdi. Bahşiş istemeyen baristaların TikTok’ta başlattığı akım ise dikkat çekiyor…

Baristalar neden bahşiş istemiyor?

Starbucks’ın “müşterilerin sevdikleri baristaları takdir etmesinin bir yolu” olarak tanıttığı yeni sistem, kartla ödeme yapan müşterilere ödeme sırasında bahşiş vermek istediği miktarı soracak.

Starbucks, ABD’de başlattığı bu uygulamayla adeta müşterileri bahşiş vermeye “zorluyor”.

Ancak bazı baristalar bu kararı doğru bulmuyor. Zira birçok müşterinin bahşiş kültürünü tam olarak anlamadığını ifade eden kimi baristalar bu kararın sırf bahşiş verdiği için kaba davranma hakkı elde ettiğini düşünen müşterileri artıracağına inanıyorlar ve bahşiş verme baskısı yaratılmasını istemiyor.

@aubreygracep The awkward moment when they can see what you’re tipping #squarereader #tip #tipping #baristatok ♬ original sound – AubreyGrace

@aubreygracep’in paylaştığı videoda müşterinin parmağının önce bahşiş yok butonuna sonra da yüzde 25 bahşişe gittiğini anbean izleyen baristayı görüyoruz. Baristanın elindeki kahve de parmağın hareketine göre yer değiştiriyor. Tüketicinin yaşadığı bahşiş verme baskısını somut bir şekilde ele alan bu video bir TikTok akımı başlattı ve akıma katılanlar “bahşiş verme kültürünün kontrolden çıktığını” dile getirdi.

@yassimodo Replying to @colleenfl i’ve done enough fist-shaking to know it doesn’t work. try being a part of the solution. #love #world #money #freedom #elonmusk #liberation #tips #baristatok ♬ original sound – kalehack

Kahvede 4. dalga heyecanı başladı

2000’li yılların başında tüketicinin hayatında bir devrim yaratan 3. dalga kahve büyük bir heyecanla karşılanmıştı. Çünkü yeni doğan her kahve akımı gibi 3. dalga da bir önceki akıma eleştiri olarak geldi ve pek çok şeyi değiştirdi. Kimi uzmanlar kahve sektöründe devrim yaratan 3. dalganın henüz tamamlanmadığını söylese de 4. dalga çoktan kapıyı çalmaya başladı bile… Ve sektörün önde gelenlerine göre 4. dalga, kahveye dair yeni bir dünya vadediyor… Peki, bu yeni dünyada nasıl bir kahve deneyimi bekliyor tüketicileri? 4. dalga neleri değiştirecek?
Bahşiş kültürü featured Starbucks
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
3 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
4 Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
5 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Haberler
Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Nafizcan Önder
3 hafta önce
"Aile Markası" olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında...
Haberler
“Aile Markası” olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında…
Nafizcan Önder
5 Temmuz 2025
Starbucks'tan Güney Kore'de "kafeyi ofise çevirenler" için uyarı: "Yazıcınızla gelmeyin"
Haberler
Starbucks’tan Güney Kore’de “kafeyi ofise çevirenler” için uyarı: “Yazıcınızla gelmeyin”
İrem Alimoğlu
13 Ağustos 2025
OpenAI, Google Chrome’a rakip olacak yeni bir tarayıcı geliştiriyor
Haberler
OpenAI, Google Chrome’a rakip olacak yeni bir tarayıcı geliştiriyor
Sena Tufan
10 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.