3 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
stalk
Haberler

“Stalk kültürü” İK uzmanlarının ön yargılarını artırıyor

Seda Başpınar
3 Ekim 2022
1 dk okuma

Günümüzde sanal dünyada bıraktığımız ayak izlerini takip eden bir “stalker”, başka bir tabirle “modern iz sürücü”, nasıl bir insan olduğumuz hakkında ipuçlarına ulaşabiliyor. Dolayısıyla herhangi bir insan kaynakları uzmanının da iş görüşmesi yaptığı kişinin sosyal medya hesaplarını inceleyerek bilgi toplaması gayet mümkün. Ancak potansiyel çalışanın paylaşımlarının izini sürmek, işe alım sürecinde ön yargılara yol açabiliyor…

North Carolina Eyalet Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma gösteriyor ki insan kaynakları uzmanları, sosyal medyayı insanların gerçekte olduğu kişiyi “otantik” şekilde yansıttığı bir alan olarak görüyor. Ayrıca paylaşımların incelenmesi aday çalışanın işe uygunluğu hakkında fikir vermekten ziyade, kişisel tercihleri hakkında ön yargılarına sebep oluyor. Örneğin araştırmaya katılan bir insan kaynakları uzmanı, şirketinin çalışanların alkol alıp alamamasıyla ilgilenmediğini ancak kendisinin çalışanların sosyal medya hesaplarında alkol fotoğrafı görmek istemediğini belirtiyor.

Stalk uzun vadede sorun teşkil edebilir

Diğer taraftan bazı katılımcılar ise adayın “profesyonel” bir profil fotoğrafına sahip olmamasını kırmızı çizgi olarak değerlendiriyor. Araştırmanın yazarlarından Steve McDonald ise modern iz sürücülüğe soyunan İK uzmanlarının nadiren iş tanımıyla ilgili bilgi aradığını söylüyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor:
“Görüştüğümüz kişilerden bazıları, modern iz sürücülüğün artan ön yargılara sebep olabileceğinin farkındaydı. Hatta bazı katılımcılar tam da bu nedenle adayı stalk’lamaktan kaçınırken bazıları tam tersine bu konuda oldukça hevesli. Ayrıca adayların gözden geçirilmesini kolaylaştırmak ve sistematikleştirmek için ayrıca bir algoritma geliştirilmesini talep edenler var. Söz konusu talebin hayata geçmesi, uzun vadede gerek şirketler gerekse iş arayanlar için sorun teşkil edebilir.”

Kaynak: Study Finds

LinkedIn bağlantısı az olanın iyi iş bulma ihtimali daha yüksek

Dünyanın en büyük profesyonel ağı LinkedIn kullanıcıları üzerinde yürütülen gizli bir teste göre, az bağlantıya sahip olanların daha iyi iş bulma ihtimali daha yüksek. Bunun sebebi ise iş ararken bağlantı sayısı az olan kullanıcıların bağlantı sayısı fazla olanlara göre daha fazla çaba harcaması…

featured
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
İrem Alimoğlu
2 Temmuz 2025
Cannes Lions 2025'ten öne çıkanlar...
Haberler
Cannes Lions 2025’ten öne çıkanlar…
Sena Tufan
23 Haziran 2025
Dijital çağın sürpriz yumurtası "Blind Box"
Haberler
Dijital çağın sürpriz yumurtası “Blind Box”
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Meta’dan "ses" getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Haberler
Meta’dan “ses” getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.