23 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
KOBİ'leri e-ticarete entegre edecek 7 adım
Haberler

E-ticarette KOBİ’lere başarıyı getirecek 7 ipucu

Marketing Türkiye
30 Ağustos 2022
2 dk okuma

Türkiye’deki toplam girişimlerin yüzde 99,8’ini oluşturan KOBİ’ler dünyaya e-ticaretle entegre oluyor. Kesintisiz hizmetle global pazarlara açılma fırsatı sunan e-ticaret, KOBİ’lere, artan beklentileri ve ihtiyaçları karşısında büyük avantajlar sağlıyor. Peki, KOBİ’leri e-ticarette başarıya taşıyan adımlar neler? Generali Sigorta‘nın KOBİ’lerin e-ticaret entegrasyonunu kolaylaştırmak adına paylaştığı 7 ipucu bu sorunun yanıtını veriyor…

1- KOBİ yöneticileri e-ticaret alanında bilgi sahibi olmalı

Öncelikle KOBİ yöneticilerinin e-ticaret alanında bilgi ve deneyime sahip olması gerekiyor. E-ticaret uzmanları KOBİ yöneticilerinin özellikle; e-ticaret sitesinin kurulması ve sonraki teknik süreçler, tedarik zincirinin yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, dijital pazarlama ve satış, ürün tedariği ve yönetimi gibi birçok konuda temel düzeyde de olsa bilgi sahibi olmasının önemine dikkat çekiyor.

2- Pazar araştırması yapın

E-ticaret alanında satış yapmak için sektöre ve alana hakim olmak gerekir. Pazar araştırması yaparak; pazar payı, rakipler, ürün ve rekabetin niteliği, müşteri memnuniyeti, müşteri beklentileri, satış performansları ve dağıtım kanalları gibi konularda kritik bilgiler edinebilirsiniz. Bu aynı zamanda önemli ölçüde maliyet ve zaman tasarrufu da sağlar.

3- Pazarlamayı gider kalemi olarak değil gelir kalemi olarak görün

E-ticaret alanında yapılan en yaygın hatalardan biri pazarlamayı geri plana itmektir. Ürettiğiniz ürün ya da sunduğunuz hizmet ne kadar özel de olsa, rakiplerinizden ayrışma ve hedef kitlenize ulaşma noktasında pazarlamaya ihtiyacınız var.

KOBİ’ler e-ticaret özelinde yapılacak pazarlama ve tanıtım çalışmalarını, bir gider kalemi olarak değil gelir kalemi olarak görmeli, mevcut bütçelerinden pazarlama çalışmalarına mutlaka pay ayırmalılar.

4- Profesyonel yardım almak sizi öne çıkarır

E-ticaret, her ne kadar algısal olarak kolay bir iş gibi görünse de arka planda ciddi bir çaba olmalı. Uzmanlar, e-ticaretin yazılım, pazarlama ve dijital pazarlama, reklam yönetimi ve itibar yönetimi gibi farklı disiplinlerden beslenen büyük bir operasyon olduğunun altını çiziyor. Bu noktada yaşanabilecek problemlere karşı profesyonel bir ajanstan hizmet almak sizi bir adım öne çıkaracaktır.

5- Stok yönetimine özen gösterin

E-ticaret alanında sıklıkla stok yönetimiyle ilgili aksaklıklar yaşanıyor. Yanlış stok yönetimi, imajın zedelenmesinden müşteri memnuniyetini azaltmaya kadar uzun vadeli acı sonuçlar doğurabiliyor.

Uzmanlar bu noktada KOBİ’lerin e-ticaret özelinde entegrasyon ve stok yönetim yazılımları kullanması gerektiğini belirtiyor.

6- Müşteri ilişkilerini merkeze koyun

Günümüzde özellikle dijital alanın da getirdiği olanaklar dolayısıyla KOBİ’ler için e-ticaret alanında müşteri ilişkilerinin yönetimi her zamankinden daha zor durumda.

Ürün ya da hizmetinizden memnun olan her müşteri nasıl olumlu referans oluyorsa memnun olmayanların da olumsuz referans vereceğini hesaba katın.

7- Yasal zorunlulukların farkında olun

E-ticaret de tıpkı geleneksel ticaret gibi birtakım vergilerin ve yasal zorunlulukların olduğu bir alan. KOBİ’lerin e-ticarete başlamadan önce bağlı bulunduğu ticaret odalarından yasal zorunluluklarla ilgili bilgi alması gerekiyor. Bunun yanı sıra global pazarlarda e-ihracat yapan KOBİ’lerin satış yaptığı ülkelerin de mevzuatlarını iyice araştırması gerekiyor. Uzmanlar mevcut yasal zorunlulukların yerine getirilmediği takdirde KOBİ’lerin ağır cezalara karşı karşıya kalacağını ifade ediyor.

KOBİ’lerin neden dijital olması gerekiyor?

e-ticaret featured KOBİ
1 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
2 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
3 Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
4 ChatGPT'den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
ChatGPT’den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
5 Zincir marketlere "Cumhur Reyonu" geliyor
Zincir marketlere “Cumhur Reyonu” geliyor
Güncel Haberler
Pinterest 2025 sonbahar trendlerini açıkladı: Nostalji, kişiselleştirme ve ikinci elin yükselişi
Pinterest 2025 sonbahar trendlerini açıkladı: Nostalji, kişiselleştirme ve ikinci elin yükselişi
Reels’in yeni çağı: İçerik üreticileri yapay zeka ile dil bariyerini aşıyor
Reels’in yeni çağı: İçerik üreticileri yapay zeka ile dil bariyerini aşıyor
İş dünyasında haftanın atamaları (16-22 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (16-22 Ağustos)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Haberler
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Nafizcan Önder
1 Temmuz 2025
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Haberler
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Nafizcan Önder
7 Temmuz 2025
"LEGO ödeneği" yan hak oldu!
Haberler
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Sena Tufan
13 Haziran 2025
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Haberler
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
İrem Alimoğlu
6 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.