31 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
perakende-metaverse
Haberler

Metaverse, perakende sektörünü nasıl şekillendirecek?

Seda Başpınar
18 Ağustos 2022
2 dk okuma

Pek çok sektör geleceğin ekosistemi gibi görünen sanal dünyada yerini şimdiden almaya çalışıyor. Perakende de bu sektörlerden biri… Son dönemlerde Türkiye’nin önde gelen perakende markalarının gündeminde ise sanal gerçek ortamda tüketicinin güvenini kazanmak var.

Önümüzdeki 10 yıllık süre içerisinde giderek öneminin artacağı düşünülen metaverse dünyası son dönemde perakende dünyasının da en gözde yatırım alanlarından biri. Hem global hem yerli markaların birbiri ardına yatırımlarını şekillendirdikleri metaverse ile birlikte iletişim ve pazarlama şekillerinin değişmesi, alışverişlerin farklılaşması, müşteri hizmetlerinin bile çalışma koşulları değişmesi bekleniyor.

Perakende sektörünün sanal dünyadaki en büyük hedefi: Z kuşağı

Metaverse, perakende sektörünü nasıl şekillendirecek?
Mezo Dijital Yönetim Kurulu Başkanı ve Dijital Dönüşüm Uzmanı Dr. Nabat Garakhanova

Mezo Dijital Yönetim Kurulu Başkanı ve Dijital Dönüşüm Uzmanı Dr. Nabat Garakhanova perakende dünyasının nasıl insanların güvenini kazanarak, kaliteli bir müşteri hizmeti sunması konusunda ciddi çalışmalar yapıldığını belirtiyor ve ekliyor:

“Özellikle yapay zekâ temelli perakende uygulama çözümleri ile birlikte, yeni nesil perakende analitikleri ile birlikte yeniliklerle dolu bir dünya geliyor. Perakende sektörünün sanal dünyadaki özellikle Z kuşağının müşteri güveni ve bağlılığını arttırmada kullanılıyor. Z kuşağı için bir şeyin parçası olmak önemli bir kriter. Onlar oyun sektöründe büyüdükleri ve orada karakterleriyle var oldukları için metaverse’de avatarlarının bir deneyim yaşaması kendilerinin deneyim kazanması anlamına geliyor. Metaverse’ün en temel mantığı Z kuşağı ile örtüşüyor ve onu bir evrenin parçası yapıyor. Birkaç şeyi aynı anda deneyimleyebiliyor. Perakende markalarının ise onlara bu deneyimi sunacak çeşitlilikte ve ulaşılabilir bir düzeyde metaverse’de yer almaları gerekiyor”

“Türkiye en çok ilgi gösteren dördüncü ülke”

Perakende müşterilerinin yüzde 66’sının metaverse evreninde ürün deneyimle fikrine sıcak baktığını ayrıca yüzde 61’inin AR teknolojisini sunan perakendecileri tercih ettiğini, yüzde 72’sinin ise AR nedeniyle planlamadıkları ürünleri satın aldığını anlatan Garakhanova, konuyla ilgili öne çıkanları şöyle sıralıyor:

  • Türkiye’de metaverse kelimesini duyma oranı 2021’de yüzde 41 iken 2022’de bu oran yüzde 58,1 ‘e yükseldi.
  • Türkiye’de yaklaşık 30 binin üzerinde parsel sanal platformda satılırken, İstanbul 11 binden fazla alanın satılmasıyla en çok ilgi gören şehir konumunda bulunuyor.
  • 2030 yılı itibarıyla metaverse, 13 trilyon dolarlık bir ekonomi yaratacak ve beş milyar insana ev sahipliği yapacak.
  • Yapılan araştırmalar ABD, Endonezya ve Hindistan’dan sonra metaverse’e en büyük ilgi gösterilen dördüncü ülkenin Türkiye olduğunu gösteriyor.
  • Genç nüfusumuzun yoğunluğu sebebiyle ülkemizde perakende sektörünün kalbinin bu evrende atacağını, mağazaların sadece deneyim alanı olarak konumlanacağını söyleyebiliriz.

Teknoloji sağlık sektörünü şekillendirdi. Peki sonrası?

featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Ticaret Bakanlığı'ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
Ticaret Bakanlığı’ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
3 Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
4 Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
5 YouTube Shorts'a yapay zeka destekli araçlar geldi
YouTube Shorts’a yapay zeka destekli araçlar geldi
Güncel Haberler
ChatGPT’ye “Çalış ve Öğren” modu
ChatGPT’ye “Çalış ve Öğren” modu
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Ticaret Bakanlığı'ndan toplatma kararı: 5 riskli ürün açıklandı
Ticaret Bakanlığı’ndan toplatma kararı: 5 riskli ürün açıklandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Haberler
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Cartier'in müşteri verileri çalındı!
Haberler
Cartier’in müşteri verileri çalındı!
Sena Tufan
4 Haziran 2025
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Haberler
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
İrem Alimoğlu
11 Haziran 2025
Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Haberler
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.