3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mercedes greenwashing konusunda frene basmaya çağırılıyor
Haberler

Mercedes “Nature or Nothing” kampanyasıyla “yeşil yıkama” mı yapıyor?

Gizem Yıldız
18 Ağustos 2022
1 dk okuma

Mercedes, Nature or Nothing (Doğa ya da Hiç) kampanyasıyla, yaprak, petek ve gül gibi doğa görüntülerini logosundaki çembere dahil ediyor. Kampanya LinkedIn’de oldukça yüksek bir etkileşim aldı. Ve tepkilerin çoğu olumluydu ancak sürdürülebilirlik inceleme platformu Wherefrom’un incelemesinden sonra durum tamamen değişti… Kampanya Nothing or Nature (Hiç ya da Doğa) olarak değiştirilirken kadraja yeni görüntüler eklendi…

Nature or Nothing kampanyası Mercedes-Benz AG’nin çevreyi korumak için yeterince çaba göstermemesi iddiasıyla Almanya’da devam eden bir dava ile eş zamanlı yürütülüyor.

Buradan hareketle Wherefrom ve reklam ajansı 10 Days logoyu yeni bir kadrajla ele aldı.

Mercedes-Benz projesini tamamen tersine çeviren kampanya, “Nothing or Nature” (Hiç ya da Doğa) olarak adlandırılıyor ve logoyu petrol sızıntısı, orman yangını, kavrulmuş arazi ve buzdaki çatlaklar gibi iklim değişikliği sembolleriyle bütünleştiriyor.

Wherefrom’un korumaya karar verdiği tek görsel, şimşek çakan Mercedes-Benz amblemi oluyor. Bir temsilci, “Elektrikli fırtına görüntüsü aynı kalıyor çünkü aslında iklim değişikliğiyle ilişkili artan fırtına sıklığını gösteriyor” diyor.

Eleştiriler sadece Mercedes’i değil tüm reklam endüstrisini hedefliyor

Wherefrom, şirketler tarafından yapılan “yeşil” iddiaların yüzde 42’sinin abartılı, yanıltıcı veya düpedüz sahte olduğunu belirten yakın tarihli bir Avrupa Komisyonu raporundan alıntı yapıyor.

10 Days’in Strateji Direktörü ve Kurucu Ortağı George White, orijinal kampanyayı “greenwashing 101” olarak kınıyor.

White, “Yaratıcı ajanslar kendilerine iyice bakmalı ve yeşil yıkama fikirlerinin yaratıcıları olarak sorumluluk almalı” diyor.

Kaynak: DesignTaxi

Z’ler ve Baby Boomers hemfikir: Elektrikli bile olsa yeni araç satın almak çevre dostu değil

featured Greenwashing Mercedes
1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple, Siri davasında uzlaşmaya vardı: Kullanıcılar tazminat alabilecek
Haberler
Apple, Siri davasında uzlaşmaya vardı: Kullanıcılar tazminat alabilecek
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Haberler
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Sena Tufan
2 gün önce
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek...
Haberler
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek…
İrem Alimoğlu
29 Mayıs 2025
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.