1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
moda
Haberler

Moda sektöründe hızlı olan kazanıyor

Seda Başpınar
1 Ağustos 2022
1 dk okuma

Günümüzün trend odaklı tüketicileri göz önüne alındığında, hızlı modanın “modası geçmiyor”. Alvarez & Marsal’ın hazır giyim endüstrisinde hızlı modanın artan etkisini incelediği araştırmaya göre, söz konusu moda trendi olunca tüketici sabırlı davranamıyor… Hal böyle olunca perakendecilerin hızla aksiyon alması gerekiyor.

ABD’de 18-65 yaş aralığındaki 500 kişiyle gerçekleştirilen araştırmaya katılanların yarısında fazlası (yüzde 52), bir moda trendini keşfettikleri hafta içinde satın almak istiyor. Katılımcıların bir diğer yarısı (yüzde 50), bir trend bir markada mevcut değilse, başka bir perakendeciyi kontrol edeceklerini söylüyor. Sadece yüzde 30’u aynı trend için aynı perakendeciyi tekrar kontrol edeceğini belirtiyor. Öne çıkan bir diğer veri, katılımcıların yüzde 30’unun haftada en az bir kez hızlı moda ürünü satın alırken, yüzde 65’inin birden fazla ürün satın alması.

Raporda yer alan diğer bulgular ise şöyle öne çıkıyor:

• Ankete katılanların yaklaşık yarısı (yüzde 49) çevrimiçi, yüzde 35’i mağazalardan alışveriş yapıyor.

• Yüzde 32’si moda ilhamını sosyal medyadan alırken, yüzde 39’u bir perakendecinin web sitesinden alıyor.

• Ankete katılanların yüzde 40’ı, hızlı teslimat için marka sadakatinden taviz verebileceğini söylüyor.

• Yüzde 70’i en sık kendisi için kıyafet satın alıyor.

Alvarez & Marsal Tüketici Perakende Grubu Kıdemli Direktörü Joanna Rangarajan ve Raporun Ortak Yazarı Joanna Rangarajan, “Bu çılgınlık, hazır giyim perakendesinde büyük bir fırsatı yansıtıyor; markaların denklemi doğru kurması ve trendleri hızlı ve doğru bir şekilde sağlaması veya kaybetme riskini alması gerekiyor. Şirketler takvimlerini küçültmek için adımlar atabilir, esnek ve hızlı teslimata önem veren bir model benimseyebilir ve günümüzün doyumsuz müşterilerine ayak uydurmak için cesur, verilere dayalı kararlar alabilir” diyor.

Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte

araştırma featured moda
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

DC Comics Başkanı açıkladı: Yapay zekaya yer yok!
Haberler
DC Comics Başkanı açıkladı: Yapay zekaya yer yok!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Paşabahçe, Füreya Koral’ın ilhamını günümüze taşıyor
Haberler
Paşabahçe, Füreya Koral’ın ilhamını günümüze taşıyor
İrem Alimoğlu
30 Eylül 2025
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İrem Alimoğlu
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.