16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
moda
Haberler

Moda sektöründe hızlı olan kazanıyor

Seda Başpınar
1 Ağustos 2022
1 dk okuma

Günümüzün trend odaklı tüketicileri göz önüne alındığında, hızlı modanın “modası geçmiyor”. Alvarez & Marsal’ın hazır giyim endüstrisinde hızlı modanın artan etkisini incelediği araştırmaya göre, söz konusu moda trendi olunca tüketici sabırlı davranamıyor… Hal böyle olunca perakendecilerin hızla aksiyon alması gerekiyor.

ABD’de 18-65 yaş aralığındaki 500 kişiyle gerçekleştirilen araştırmaya katılanların yarısında fazlası (yüzde 52), bir moda trendini keşfettikleri hafta içinde satın almak istiyor. Katılımcıların bir diğer yarısı (yüzde 50), bir trend bir markada mevcut değilse, başka bir perakendeciyi kontrol edeceklerini söylüyor. Sadece yüzde 30’u aynı trend için aynı perakendeciyi tekrar kontrol edeceğini belirtiyor. Öne çıkan bir diğer veri, katılımcıların yüzde 30’unun haftada en az bir kez hızlı moda ürünü satın alırken, yüzde 65’inin birden fazla ürün satın alması.

Raporda yer alan diğer bulgular ise şöyle öne çıkıyor:

• Ankete katılanların yaklaşık yarısı (yüzde 49) çevrimiçi, yüzde 35’i mağazalardan alışveriş yapıyor.

• Yüzde 32’si moda ilhamını sosyal medyadan alırken, yüzde 39’u bir perakendecinin web sitesinden alıyor.

• Ankete katılanların yüzde 40’ı, hızlı teslimat için marka sadakatinden taviz verebileceğini söylüyor.

• Yüzde 70’i en sık kendisi için kıyafet satın alıyor.

Alvarez & Marsal Tüketici Perakende Grubu Kıdemli Direktörü Joanna Rangarajan ve Raporun Ortak Yazarı Joanna Rangarajan, “Bu çılgınlık, hazır giyim perakendesinde büyük bir fırsatı yansıtıyor; markaların denklemi doğru kurması ve trendleri hızlı ve doğru bir şekilde sağlaması veya kaybetme riskini alması gerekiyor. Şirketler takvimlerini küçültmek için adımlar atabilir, esnek ve hızlı teslimata önem veren bir model benimseyebilir ve günümüzün doyumsuz müşterilerine ayak uydurmak için cesur, verilere dayalı kararlar alabilir” diyor.

Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte

araştırma featured moda
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Sigortam.net, Türkiye'de bir ilke imza atarak "kuş pisliği haritası"nı yayımladı
Sigortam.net, Türkiye’de bir ilke imza atarak “kuş pisliği haritası”nı yayımladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

RTÜK’ten yayıncılık tarihine geçen ceza: Sözcü TV yayını 10 gün durduruldu...
Haberler
RTÜK’ten yayıncılık tarihine geçen ceza: Sözcü TV yayını 10 gün durduruldu…
Marketing Türkiye
9 Temmuz 2025
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
Haberler
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
İrem Alimoğlu
12 Temmuz 2025
Çin, gebelik robotunu tanıttı: 2026’da piyasaya çıkacak...
Haberler
Çin, gebelik robotunu tanıttı: 2026’da piyasaya çıkacak…
Sena Tufan
4 hafta önce
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
Haberler
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
İrem Alimoğlu
19 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.