3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Müşteri sadakati" pamuk ipliğine bağlı!
Haberler

“Müşteri sadakati” pamuk ipliğine bağlı!

Nafizcan Önder
17 Temmuz 2022
2 dk okuma

Sadakat nasıl ki hayatın içerisinde büyük bir değer alanını kapsıyorsa pazarlama evreni ve markalar için de benzer bir noktada konumlanıyor. Müşteri sadakati yaratabilmek için türlü stratejiler geliştiren markalarsa kimi zaman tek bir “cazip teklif”e yenilebiliyor. Tekliflerin havada uçuştuğu, rakiplerin tüketicilere ulaşabilmek adına sayısız yöntemi kullanabildiği günümüz ekosisteminde “sadakat” yaratabilmek hayli zor gözüküyor. Zira Influence Mobile tarafından gerçekleştirilen ve 53 bin 868 kişiyle yapılan yeni bir ankete göre, 100 tüketiciden yalnızca 3’ü nakit ya da puan gibi ödüller karşısında dahi markalarına sadık kalacaklarını söylüyor…

Tüketici marka tercihlerini daha iyi anlamak için yürütülen ankette katılımcılara satın alma kararlarını en iyi hangi ifadenin tanımladığı sorulduğunda, yüzde 60’ının marka yerine fiyata göre satın aldığı ortaya çıktı. Yüzde 25’i aynı marka yerine birçok markayı satın aldıklarını, kalan yüzde 15’i ise aynı markaları satın alma eğiliminde olduklarını söylüyor.

“Satın alırken en çok belirli markalara bağlı kalırım” ifadesi verildiğinde ise katılımcıların yüzde 28’i yiyecek ve bakkaliye, yüzde 21’i ev eşyası (örneğin temizlik malzemeleri, tuvalet kağıdı), yüzde 19’u sağlık ve güzellik ürünleri, yüzde 17’si elektronik, yüzde 15’i giyim ve ayakkabı yanıtını veriyor…

Ödüller dijitalde fark yaratıyor!

Ödüllü alışveriş uygulamaları/web siteleri, tüketicilerin çok çeşitli kategorilerde alışveriş yaparken nakit ya da puan kazandırıyor oluşuyla tüketicinin kalbinde deyim yerindeyse taht kuruyor. Özellikle ekonomik belirsizliklerin var olduğu dönemlerde bu avantajları sunan markalar tüketicinin “tasarruf” duygusunu pekiştirdiği için çok daha fazla ilgi görüyor. Tüketicinin “ödül” yaklaşımıyla dijtalde çok daha sık karşılaştığı ise aşikar. Zira aynı araştırmada katılımcılara “Satın aldığınızda para iadesi veya puan kazanabileceğiniz uygulamalara/web sitelerine aşina mısınız?” sorusu yöneltildiğinde; yüzde 79’u evet derken yalnızca yüzde 21’i hayır diyor.

Peki ya perakende?

Ödüllerin tüketici cephesinde popülaritesi artmaya devam ederken, perakende markalarının da tüketici taleplerini karşılama zamanı geldi. 

Influence Mobile’ın kurucusu ve CEO’su Daniel Todd araştırma verilerini değerlendirirken; “Ödüllü alışverişin ortaya çıkması, tüketicilerin alışveriş yapma ve tasarruf etme şeklini değiştirdi. Müşterileriniz artık tek bir mağazaya veya ürüne bağlı olmak istemiyor, bunun yerine son derece esnek bir sadakat platformu istiyorlar.” diyor…

Kaynak: Newswire

İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar

featured sadakat
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sinan Öncel yeniden BMD Başkanı seçildi
Haberler
Sinan Öncel yeniden BMD Başkanı seçildi
Marketing Türkiye
2 hafta önce
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
3 hafta önce
Konsoldan sokağa: PlayStation'dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Haberler
Konsoldan sokağa: PlayStation’dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Nafizcan Önder
2 Ekim 2025
Türkiye'de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
Haberler
Türkiye’de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.