17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Alfa'ların medyayla ilişkisi markalara ne söylüyor?
Haberler

Alfa’ların medyayla ilişkisi markalara ne söylüyor?

Nafizcan Önder
13 Temmuz 2022
3 dk okuma

Gelecek her zaman yeni fırsatları beraberinde getiriyor ancak bilinen bir başka gerçek varsa o da fırsatın yalnızca hazır olanlar için geliyor olduğu… Henüz iş hayatına karışmamış olsa da Alfa’ların pazarlama ve iletişim dünyasının radarına girdiği bir dönemdeyiz. Global Wunderman Thompson Commerce ekibinin hazırladığı “Generation Alpha: Preparing for the future consumer” raporu ile Wunderman Thompson’ın GroupM Türkiye iş birliğinde Türkiye’nin 81 ilinden 6-16 yaş aralığında katılımcılarla hazırladığı “Türkiye’de Alfa Jenerasyonunu Tanımak” raporu Alfa kuşağının medya ve içerik türleriyle ilişkisine ışık tutuyor… Peşinen söylemekte fayda var ki ezberlenmiş “dijital doğanlar” kalıbı bu jenerasyon için anlamını kaybediyor. Zira “dijital” zaten hayatın doğal bir parçası…

Kişiselleştirme ve fayda yaratma Alfa’lar için çok önemli

Alfa'ların medyayla ilişkisi markalara ne söylüyor?

Reklamları görmemek için para vermek şu anda onlar için çok anlamlı değil. Buna karşılık genel reklamlardansa onlara göre kişiselleştirilmiş reklamları görmeyi tercih edenlerin oranı 25 puan daha yüksek. Ancak bu reklamların gerçekten kendi ilgi ve faydalarına olması çok kritik.

Alfa’ların yüzde 76’sı kişisel bilgilerinin kullanılmasından endişeli. Dijital ayak izlerini bırakmak istemiyorlar.

Bu da markaların bilgi toplarken çok daha dikkatli olmasını ve bu bilgileri kullanırken de gerçekten fayda sağlamalarını gerektiriyor.

Televizyonun hâlâ bir ağırlığı var

Alfa'ların medyayla ilişkisi markalara ne söylüyor?

Alfa’ların çoğunluğuna göre standart televizyon akışında onlara uyan bir içerik yok. Ancak televizyon Türkiye’de sürekli arka planda açık olan ve önemini koruyan bir mecra. Genelinde onlara uygun bir içerik olmasa da içinden kendi ilgilendiği içerikleri çekip dijitalde istediği zaman – belki de istediği hızda- izliyorlar. Örneğin TikTok videoları izlemektense TV içerikleri izlemeyi daha çok tercih ediyorlar. Ancak uzun bir videoyu izlemektense üst üste kısa videoları izlemeyi tercih ediyorlar.

Alfa’lar beklemeyi sevmiyor, istedikleri içeriğe, istedikleri anda ulaşmak istiyor. Bunların yanında TV hâlâ bir güven teşkil ediyor; TV’de gördükleri bir içeriğe internette gördüklerinden daha fazla güveniyorlar.

Medya tercihleri nasıl şekilleniyor?

Katılımcıların medya tüketim alışkanlıklarını daha iyi kavramak adına medya tüketimine ilişkin olarak ikişerli şıklar halinde hangisini tercih edecekleri sorulduğunda; Alfa kuşağının TikTok izlemektense TV içeriği izlemeyi, genel reklamlardansa kendilerine özel hedefli reklamları görmeyi tercih ettiği gözlemleniyor. Her hafta yeni bir bölümü beklemektense dizinin tüm bölümlerini arka arkaya izlemeyi tercih ediyor olmaları ise streaming platformları için avantajlı bir noktayı işaret ediyor…

Alfa'ların medyayla ilişkisi markalara ne söylüyor?

Oyunlar “oyun” olmaktan çıktı

Oyun sadece oyunu oynayan kişi olmak değil hem bir yaşam biçimi, bir sosyalleşme şekli, bir platform, hem de başlı başına bir içerik kategorisi Alfa’lar için… Oyun üzerinden sohbet etmek veya canlı bir oyun yayını seyretmek, yüksek oranlarda yapılan aktiviteler.

Özellikle 10 -12 yaş arasının yüzde 63,6’sı en az bir kere canlı bir oyun yayını izlediğini söylüyor. Oyun içi reklamları en fazla fark eden Alfa’lar ise yüzde 58,8 ile 6-9 yaşındaki Mini-Alfa’lar. Bu jenerasyonu yakalamak için markaların bir an önce “gaming stratejilerini” yaratmaları çok kritik.

Oyun üzerinden içerik üretmek, sosyal medyada influencer’larla iş birliği yapmak veya medya planlarına ilgili mecraları dahil etmenin de ötesinde oyunun bir “topluluk” yaratma potansiyeli de çok yüksek…

Kaçın Alfa’lar geliyor!

Marketing Türkiye Temmuz Ağustos sayısını okumak için TIKLAYIN!

Alfa featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
Nafizcan Önder
4 hafta önce
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Haberler
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Sena Tufan
22 Nisan 2025
Çinli teknoloji devleri Nvidia'nın H20 çiplerini stokluyor
Haberler
Çinli teknoloji devleri Nvidia’nın H20 çiplerini stokluyor
İrem Alimoğlu
25 Nisan 2025
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Haberler
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.