9 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İnsanlar tüketici olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
Haberler

İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar

Gizem Yıldız
27 Haziran 2022
1 dk okuma

Kişiselleştirilmiş reklamcılık günden güne kapsamını artırdıkça beklentiler de bu yönde şekillenmeye devam ediyor. Hatta CTP Boston tarafından gerçekleştirilen araştırma insanların kim olduklarının yalnızca bir kısmını tanımladığı için “tüketici” olarak görülmekten bıktığına işaret ediyor. Dolayısıyla artık markalarla gerçek bir ilişki içerisinde olmak istiyorlar.

CTP Boston tarafından 1.200 ABD’li katılımcıyla gerçekleştirilen araştırma, katılımcıların kim olduklarının yalnızca bir kısmını ifade ettiği için tüketici olarak görülmekten bıktığını ve satın aldıkları markalardan daha fazla kişiselleştirme görmeyi arzuladığını gözler önüne seriyor.

Araştırmanın öne çıkan verilerine göre katılımcıların yüzde 64’ü, kendilerini insani düzeyde anlayan ve kişisel ihtiyaçlarını karşılayan markalarla iş yapmayı tercih ettiklerini söylerken; yalnızca yüzde 35’i ortalama bir tüketici gibi muamele görmek istiyor. 

Öte yandan katılımcıların neredeyse yüzde 77’si, kendileriyle kişisel düzeyde iletişim kuran bir marka için prim ödemeye hazır olduklarını belirtiyor. Ayrıca, her 10 kişiden 6’sı sadakati ödüllendiren markalardan, 10 kişiden 4’ü ise kendileriyle gerçek ilişki içinde olan markalardan daha fazla ürün ve hizmet satın alacağını söylüyor.

Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?

featured
1 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
2 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
3 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
4 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
5 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Güncel Haberler
Çalışanlar yapay zekaya istekli, "şirket kültürü" ise direniyor...
Çalışanlar yapay zekaya istekli, “şirket kültürü” ise direniyor…
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ali SAYDAM
6 gün önce
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Haberler
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Marketing Türkiye
3 gün önce
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
Haberler
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Haberler
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Marketing Türkiye
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.