
Emoji raporu: Dijital pazarlamada emoji kullanımı
Günümüzde emoji birçok tüketici tarafından iletişim kurmanın yeni bir yolu olarak algılanıyor. 10 yıldan az bir sürede, emojilerin hacmi ve çeşitliliği 3 bine yükseldi. İnsanların yüzde 95’i emoji kullanmayı tercih ediyor… Hal böyle olunca markalar emoji kullanımını artırdı. Hatta öyle ki sosyal medya ve emoji kullanımına ek olarak kendi klavyelerini yaratan markalar var. Araştırma şirketi Brandwatch “emoji raporu” adında bir çalışma hazırladı ve Twitter’de markalar ile tüketicilerin emoji içeren tüm tweetlerini inceledi.
Araştırma, 1 Eylül 2015’ten 30 Eylül 2017’ye kadar olan iki yıllık bir zaman aralığında Twitter’da yapıldı. Her ay ortalama 250 milyon emojinin kullanıldığı görülün araştırmada, emoji kullanımının en yüksek olduğu ay Temmuz 2016’da 293 milyon olarak gerçekleşti. Marka adı ve emoji içeren tweet hacmi yüzde 49 oranında arttı. Araştırmada bunun nedeni; markaların ve tüketicilerin iletişim kurarken karşılıklı olarak emojileri kullanmaları olarak belirtildi.
Ayrıca çalışmada markaların, kuruluşların ve hükümetlerin emoji kullanımı sayesinde makro ölçümleme yapılabileceğini ortaya koyuyor. Özellikle markalar, ürünleri ve hizmetlerinin rakiplerine kıyasla internette nasıl algılandıklarını gerçek zamanlı olarak görüp emoji analizinden en iyi tavrı geliştirebilirler.
Araştırmada yer alan emoji analizlerinden bazıları:
Erkek vs kadın emoji kullanımı:
Kadınlar, tweet sırasında emojisi kullanmaya daha yatkın ve negatif emoji kullanmaları erkeklere göre yüzde 6.83 daha fazla.
Cinsiyete göre emoji kullanımı:
En çok kullanılan duygular:
En pozitif ve negatif sektörler
Fast-food ile ilgili kullanılan emojiler:
Havayolu için en çok kullanılan emojiler:
Markaların olumlu bir emoji içeren toplam tweet miktarı:
Çalışma aynı zamanda dört öngörüde bulundu:
- Emoji, dünyadaki herkesle iletişim kurmamızı sağlayan tek dil olarak konumunu güçlendirecek.
- Online olarak mevcut emoji türü çeşitlenmeye devam edecek (örneğin, Animoji ve Bitmoji)
- Bu nedenle, emoji gelecekteki sohbetlerde bağlamın anahtar sağlayıcısı olarak metnin yerini almaya başlayacak.
- Markalar, kuruluşlar ve hükümetler emojilerin gerçek zamanlı olarak makro ölçekte nasıl kullanılacağını analiz edecek.