27 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tarladan sofraya sürdürülebilirlik

Tarladan sofraya sürdürülebilirlik

Marketing Türkiye
18 Mayıs 2022
2 dk okuma

Gıda, sağlık, ilaç ve tarım endüstrilerine doğal bileşenler tedarik eden global bir biyoteknoloji şirketi Chr. Hansen… Corporate Knights tarafından belirlenen, en sürdürülebilir küresel 100 şirket listesinde arka arkaya beş kez yer alan firma, 2019 yılında dünyanın en sürdürülebilir şirketi seçildi. Bu başarının ardındaki stratejiyi konuştuğumuz Chr. Hansen Türkiye Genel Müdürü Ayça Akat Özyıldırım, “Tarladan sofraya sürdürülebilirlik stratejisiyle insan, hayvan ve bitki sağlığı ve gıda alanında yenilikler yaparak sektöre yön vermeye devam edeceğiz” diyor…

Sürdürülebilirliğe oldukça önem veren bir firmasınız. Bu konuda ne gibi taahhütleri­niz var?

Corporate Knights tarafından belirlenen, en sürdürülebilir küresel 100 şirket listesinde arka arkaya beş kez yer aldık. 2019 yılında dünyanın en sürdürüle­bilir şirketi seçildik, 2022 yılında da 2. sıradayız. Dünyanın en sürdürülebilir biyoteknoloji şirketi konumumuzu da korumaya devam ediyoruz.

Gelirimizin %81’ini BM küresel hedeflerine katkı sağlayan sür­dürülebilir ürünlerden elde ediyoruz. Ürettiğimiz “iyi bakteriler” sayesinde, tarımsal verimliliği artırmayı ve sağlıklı yaşam tarzını desteklemek için probiyotikleri daha fazla tüketiciye ulaştırma­yı hedefliyoruz. Fermantasyonla doğal olarak koruma sağlayan gıda kültürlerimizle de israfı azaltmayı amaçlıyoruz.

Ürettiğiniz “iyi bakterilerin” sürdürülebilirliğe nasıl bir katkısı var?

Ürünlerimiz, fermantasyonun olduğu tüm ürünlerde, tat ve ya­pıyı geliştirmek, verimliliği artırmak ve standart kalitede ürün elde etmek üzere kullanılıyor. Örneğin, yoğurt, ayran, kefir, be­yaz peynir, süzme peynir, kaşar peyniri, labne peyniri, tereyağı, bitki bazlı fermente et ve süt alternatifleri, sucuk, pastırma, zey­tin, turşu ve şalgam gibi. Verimliliği artıran çözümlerimizle, aynı miktar sütten daha fazla peynir üretilebiliyor. Fermantasyonla doğal olarak koruma sağlayan gıda kültürlerimiz, süt ürünleri­nin raf ömürlerini ve kalitesini iyileştiriyor, ambalajı açıldıktan sonra bile taze kalmasını sağlıyor. FreshQ® markalı bu kültür­lerimiz sayesinde, küflerin ve mayaların gelişimi yavaşlıyor. Dolayısıyla, bozulma ve iade oranlarının düşmesiyle gıda israfının azaltılmasına yardımcı oluyoruz.

Süt ürünleriyle ilgili yeni tüketici eğilimleri neler?

Pandemi, ekonomi, iklim değişikliği, teknolojik gelişmeler gibi birçok etken tüketicilerin ihtiyaçla­rında ve satın alma kararlarında etkili oluyor. Bun­lardan en çok etkilenenlerden biri de şüphesiz ki gıda kategorisi. Doğal, sağlıklı, hazırlamak için zaman ge­rektirmeyen, lezzetli ve sürdürülebilir ürünlere ilgi artıyor.

Pandemide, tüketiciler gıda seçimleri hakkında daha bilinçli hale geldiler. Bağışıklıklarını artırmak için sağlıklı gıdalara yö­neldiler. Yararlı bakteriler içeren fermente süt ürünleri, doğal ve sağlıklı oluşuyla daha da önem kazandı. Sağlık trendinin güç­lendiğini artan probiyotik satışlarından da görüyoruz. Probiyo­tik içeren, sağlıklı atıştırmalık formatlarındaki süt ürünlerinin artarak büyümeye devam etmesini bekliyoruz.

İklim değişikliği, bilinçli tüketicilerin sürdürülebilir gıdaya olan ilgisini artırdı. Tüketiciler, şeffaf ve izlenebilir bir tedarik zinci­ri, daha az atık ve daha az karbon ayak izi sunan seçeneklerin arayışındalar. Özellikle 25 yaş altındaki tüketicilerin süt ve et al­ternatifi ürünlere ilgisi giderek artıyor. Hindistan cevizi, badem, yulaf, bezelye, soya gibi bitki bazlarından yapılan süt ürünleri alternatifleri artmaya devam ediyor. Ayrıca, gıda israfını azalt­maya imkân veren ürünler ön plana çıkıyor.

Zamansızlık, şehirleşme ve küçülen haneler dolayısıyla atıştır­malık trendi, yükselen trendlerden birisi. Bu trend, gıdaların hemen açılıp tüketilebilir olması, öğün veya ara öğün ola­rak tüketilmesiyle kilo kontrolüne katkı sağlaması gibi sebeplerden dolayı önemini koruyacak. Protein içe­riği yüksek yoğurt ve yoğurt içecekleri, tek seferde bitirilebilecek peynirler, peynir cipsleri gibi ürün­lerde bu trendin yansımalarını görüyoruz.

İleriye dönük planlarınız neler?

İyi bakterilerin gücünü ortaya çıkarmaya devam ederken, yapabileceğimiz daha çok şey var. Paydaşla­rımızla birlikte, tüketici trendlerini yakından takip ederek, tarladan sofraya sürdürülebilirlik stratejisiyle insan, hayvan ve bitki sağlığı ve gıda alanında yenilikler yaparak sektöre yön ver­meye devam edeceğiz.

İnovasyon bizim için çok önemli, her yıl ciromuzun %8,5’ini AR-GE’ye ayırıyoruz. AR-GE’ye, gelişmekte olan pazarlarda varlığı­mızı artırmaya ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak için, dijital uygulamalar, satış ve pazarlama kaynaklarına yatırım yapmaya devam edeceğiz.

Tüketicinin sepetinde “sürdürülebilirlik” var

Chr. Hansen featured
1 Brandverse Awards
Brandverse Awards kazananları ödüllerine 30 Haziran’da kavuşuyor…
2 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
3 Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
4 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
5 Pringles'tan rüya gibi iş ilanı: Oyun karakteri olana aylık 25 bin Dolar! | Son 24 saatin gündemi
Pringles’tan rüya gibi iş ilanı: Oyun karakteri olana aylık 25 bin Dolar! | Son 24 saatin gündemi
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Toplum metavers'ü keşfetti mi?
Toplum metavers’ü keşfetti mi?
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı'nız kutlu olsun
Haberler
19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nız kutlu olsun
Marketing Türkiye
19 Mayıs 2022
TikTok'ta oyun zamanı! | Son 24 saatin gündemi
Haberler
TikTok’ta oyun zamanı! | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
20 Mayıs 2022
Komisyon ödemekten kaçan Amazon'a yine satış kısıtlaması getirildi
Haberler
Komisyon ödemekten kaçan Amazon’un dijital içerik satışı durduruldu
Gizem Yıldız
6 Mayıs 2022
influencer
Haberler
İhracatın anahtarı influencer’larda!
Seda Başpınar
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.