1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tarladan sofraya sürdürülebilirlik

Tarladan sofraya sürdürülebilirlik

Marketing Türkiye
18 Mayıs 2022
2 dk okuma

Gıda, sağlık, ilaç ve tarım endüstrilerine doğal bileşenler tedarik eden global bir biyoteknoloji şirketi Chr. Hansen… Corporate Knights tarafından belirlenen, en sürdürülebilir küresel 100 şirket listesinde arka arkaya beş kez yer alan firma, 2019 yılında dünyanın en sürdürülebilir şirketi seçildi. Bu başarının ardındaki stratejiyi konuştuğumuz Chr. Hansen Türkiye Genel Müdürü Ayça Akat Özyıldırım, “Tarladan sofraya sürdürülebilirlik stratejisiyle insan, hayvan ve bitki sağlığı ve gıda alanında yenilikler yaparak sektöre yön vermeye devam edeceğiz” diyor…

Sürdürülebilirliğe oldukça önem veren bir firmasınız. Bu konuda ne gibi taahhütleri­niz var?

Corporate Knights tarafından belirlenen, en sürdürülebilir küresel 100 şirket listesinde arka arkaya beş kez yer aldık. 2019 yılında dünyanın en sürdürüle­bilir şirketi seçildik, 2022 yılında da 2. sıradayız. Dünyanın en sürdürülebilir biyoteknoloji şirketi konumumuzu da korumaya devam ediyoruz.

Gelirimizin %81’ini BM küresel hedeflerine katkı sağlayan sür­dürülebilir ürünlerden elde ediyoruz. Ürettiğimiz “iyi bakteriler” sayesinde, tarımsal verimliliği artırmayı ve sağlıklı yaşam tarzını desteklemek için probiyotikleri daha fazla tüketiciye ulaştırma­yı hedefliyoruz. Fermantasyonla doğal olarak koruma sağlayan gıda kültürlerimizle de israfı azaltmayı amaçlıyoruz.

Ürettiğiniz “iyi bakterilerin” sürdürülebilirliğe nasıl bir katkısı var?

Ürünlerimiz, fermantasyonun olduğu tüm ürünlerde, tat ve ya­pıyı geliştirmek, verimliliği artırmak ve standart kalitede ürün elde etmek üzere kullanılıyor. Örneğin, yoğurt, ayran, kefir, be­yaz peynir, süzme peynir, kaşar peyniri, labne peyniri, tereyağı, bitki bazlı fermente et ve süt alternatifleri, sucuk, pastırma, zey­tin, turşu ve şalgam gibi. Verimliliği artıran çözümlerimizle, aynı miktar sütten daha fazla peynir üretilebiliyor. Fermantasyonla doğal olarak koruma sağlayan gıda kültürlerimiz, süt ürünleri­nin raf ömürlerini ve kalitesini iyileştiriyor, ambalajı açıldıktan sonra bile taze kalmasını sağlıyor. FreshQ® markalı bu kültür­lerimiz sayesinde, küflerin ve mayaların gelişimi yavaşlıyor. Dolayısıyla, bozulma ve iade oranlarının düşmesiyle gıda israfının azaltılmasına yardımcı oluyoruz.

Süt ürünleriyle ilgili yeni tüketici eğilimleri neler?

Pandemi, ekonomi, iklim değişikliği, teknolojik gelişmeler gibi birçok etken tüketicilerin ihtiyaçla­rında ve satın alma kararlarında etkili oluyor. Bun­lardan en çok etkilenenlerden biri de şüphesiz ki gıda kategorisi. Doğal, sağlıklı, hazırlamak için zaman ge­rektirmeyen, lezzetli ve sürdürülebilir ürünlere ilgi artıyor.

Pandemide, tüketiciler gıda seçimleri hakkında daha bilinçli hale geldiler. Bağışıklıklarını artırmak için sağlıklı gıdalara yö­neldiler. Yararlı bakteriler içeren fermente süt ürünleri, doğal ve sağlıklı oluşuyla daha da önem kazandı. Sağlık trendinin güç­lendiğini artan probiyotik satışlarından da görüyoruz. Probiyo­tik içeren, sağlıklı atıştırmalık formatlarındaki süt ürünlerinin artarak büyümeye devam etmesini bekliyoruz.

İklim değişikliği, bilinçli tüketicilerin sürdürülebilir gıdaya olan ilgisini artırdı. Tüketiciler, şeffaf ve izlenebilir bir tedarik zinci­ri, daha az atık ve daha az karbon ayak izi sunan seçeneklerin arayışındalar. Özellikle 25 yaş altındaki tüketicilerin süt ve et al­ternatifi ürünlere ilgisi giderek artıyor. Hindistan cevizi, badem, yulaf, bezelye, soya gibi bitki bazlarından yapılan süt ürünleri alternatifleri artmaya devam ediyor. Ayrıca, gıda israfını azalt­maya imkân veren ürünler ön plana çıkıyor.

Zamansızlık, şehirleşme ve küçülen haneler dolayısıyla atıştır­malık trendi, yükselen trendlerden birisi. Bu trend, gıdaların hemen açılıp tüketilebilir olması, öğün veya ara öğün ola­rak tüketilmesiyle kilo kontrolüne katkı sağlaması gibi sebeplerden dolayı önemini koruyacak. Protein içe­riği yüksek yoğurt ve yoğurt içecekleri, tek seferde bitirilebilecek peynirler, peynir cipsleri gibi ürün­lerde bu trendin yansımalarını görüyoruz.

İleriye dönük planlarınız neler?

İyi bakterilerin gücünü ortaya çıkarmaya devam ederken, yapabileceğimiz daha çok şey var. Paydaşla­rımızla birlikte, tüketici trendlerini yakından takip ederek, tarladan sofraya sürdürülebilirlik stratejisiyle insan, hayvan ve bitki sağlığı ve gıda alanında yenilikler yaparak sektöre yön ver­meye devam edeceğiz.

İnovasyon bizim için çok önemli, her yıl ciromuzun %8,5’ini AR-GE’ye ayırıyoruz. AR-GE’ye, gelişmekte olan pazarlarda varlığı­mızı artırmaya ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak için, dijital uygulamalar, satış ve pazarlama kaynaklarına yatırım yapmaya devam edeceğiz.

Tüketicinin sepetinde “sürdürülebilirlik” var

Chr. Hansen featured
1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Haberler
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Advertorial
4 gün önce
Group M resmen WPP Media oldu!
Haberler
Group M resmen WPP Media oldu!
Nafizcan Önder
29 Mayıs 2025
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Marketing Türkiye
17 Mayıs 2025
Türkiye’deki şirketler afetlere ne kadar hazır?
Haberler
Türkiye’deki şirketler afetlere ne kadar hazır?
Ferruh Altun
25 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.