16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'nin ilk metaverse ajansı

Metaverse markalara nasıl bir dünya vadediyor?

Marketing Türkiye
7 Aralık 2021
3 dk okuma

Son birkaç aydır pazarlama sektörünün en önemli gündem konusu “Metaverse”… Geleceğin en önemli pazarlama aracı olacağı konusunda çoğunluk hemfikir olsa da bu yeni dünyanın markalara ne tür olanaklar sunacağı, markaların Metaverse’te nasıl konumlanması gerektiği konusunda kafalar bir hayli karışık. Türkiye’nin ilk Metaverse ajansı olarak kurulan STANDBY ME işte bu çok bilinmezli ortamda hizmet verdiği markalara yol göstermeyi, onları geleceğin dünyasına taşımayı hedefliyor.

Blockchain tabanlı teknolojiler ve markalı meta deneyimleri üstüne iki yıldır Ar-Ge çalışmaları yapan STANDBY şimdi bir “meta ajansı” olarak çıkıyor karşımıza. “Geleceği tasarlamak” adına çıktığı bu yolda tüm sınırlara da savaş açıyor adeta. Metaverse evreniyle ilgili düşüncelerini “Yaratıcılığın hiç olmadığı kadar önemli olduğu, yaratıcı ekonominin hiç ulaşmadığı kadar güçlü olduğu bir dönem bekliyor bizi. Hem markalarımızı ve yatırımcılarımızı hem de tüketicilerimizi…” şeklinde açıklıyor STANDBY Ajans Başkanı Can Yurdakul. Türkiye’nin ilk metaverse ajansının kurucusu ile bu yeni dünyanın markalara neler vadettiğini konuştuk.

  • Metaverse markalara nasıl bir dünya vadediyor?
    Can Yurdakul, STANDBY Ajans Başkanı

Geçtiğimiz günlerde Türkiye’nin ilk metaverse ajansını kurduğunuzu duyurarak sektörde büyük bir heyecan yarattınız. Bu adımı atmanızın ardındaki sebepler neler?

STANDBY olarak 10 yıldır global ve yerli markalarımızla mecra bağımsız projeler üreterek sonuç getiren/ödüllendirilen işlere imza attık. Son yıllardaki dönüşümde izleyici değil takipçi olarak hep bir adım önde olmayı odağımıza aldık. Blockchain tabanlı teknolojiler ve markalı meta deneyimleri üstüne iki yıldır Ar-Ge çalışmaları yapıyorduk. ‘’Meta’’ tam da bu noktada Metaverse’den bile daha önemli bir kavram olarak hayatımıza girdi. Çünkü Metaverse’ün sonraki adımı olacak Multiverse’de de Meta üretimlerine, çözümlerine ve dönüşümlerine ihtiyacımız olacak.

Bu sebeple Meta Agency kavramını oluşturmakla kalmayıp, bunu altyapı ve yazılımla destekledik. Aynı kavramı mimari ve sanatsal perspektifle sahiplenen, dünyanın dizayn odaklı ilk metaverse sistemini oluşturan partnerimiz ILLUSORR ile de bu noktada hem Türkiye hem de dünyada çapında ortaklığa imza atarak ‘’ilk’’ olma unvanını yeniden tanımladık. Meta kavramı ilerleyen dönemde tüm sektörü değiştiren dinamik olarak hayatımızda büyük yer edinecek. Biz de en sevdiğimiz işi, yani geleceği tasarlamaya devam edeceğiz.

Türkiye’nin ilk Metaverse ajansı olarak Metaverse’ü nasıl tanımlıyorsunuz? Nasıl bir sanal dünya bekliyor bizi?

Metaverse’ü sanal bir dünya olarak tanımlamıyoruz. Çünkü Metaverse hikaye izleklerini takip ettiğimiz, sınırları çizilmiş bir dünyadan öte, izleği yarattığımız ve yaşadığımız bir evren. Web 1.0’dan itibaren oluşan topluluklardan yani WE çağından ayrışan, web 3.0’ın hayatımıza girmesiyle tekil olarak sonsuz imkanlar sağlayacak ve ME çağını başlatacak evren. Bu nedenle ismimiz STANDBY ME. Yaratıcılığın hiç olmadığı kadar önemli olduğu, yaratıcı ekonominin hiç ulaşmadığı kadar güçlü olduğu bir dönem bekliyor bizi. Hem markalarımızı ve yatırımcılarımızı hem de tüketicilerimizi…

Metaverse reklam sektörü için ne ifade ediyor?

Metaverse reklam sektörü için sonsuz bir ‘’şimdi’’yi oluşturacağımız bir devrimi, yaratıcılığın demokratik şekilde gerçekleşeceği evrimi ifade ediyor. Oluşturacağımız ekosistemde anlamlı ve fayda sağlayan verinin oluşması, markaların purpose ve değer yatırımlarıyla dünyaya daha büyük katkı sağlaması, yaratıcılığın, sürdürülebilirliğin eşit imkanlarla sunulması büyük rol oynayacak. Bunun için çalışmalarımız sektöre ve ekosisteme somut katkıda bulunacak.

Siz bu alanda neler yapmayı düşünüyorsunuz?

STANDBY ME olarak markaların ve tüketicilerin Metaverse evrenine geçiş süreçlerini oluşturacak macro projelere imza atacağız. Ekosistemi oluşturarak marketing dünyasının blockchain tabanlı ve web 3.0 altyapısındaki dönüşümüne rasyonel faydalar sağlayacağız. Ar-Ge’miz aracılığıyla yaratıcı ve yazılımsal geliştirmelerle sürekli olarak ekosistemimizi genişleteceğiz. Kısa süre içerisinde sitemizi Metaverse altyapısıyla yayınlayarak markalar ve son tüketicilerin sistemimizi deneyimlemesine olanak sağlayacağız.

Peki, metaverse markalar için ne tür fırsatlar sunacak? Bu alanda var olmak isteyen markaların neler yapması gerekiyor?

Metaverse markalar ve tüketicilerin tekil olarak bağ kurma potansiyelini, ortak deneyimler üreterek yaratıcı-yatırımcı ilişkilerini çok daha güçlendirecek. Tüketicilerin markalardan beklediği hem insani, hem de kahramanvari duruşları aynı anda gösterebilecekler. Ürün/fayda eksenindeki değerlendirmelerden sıyrılarak deneyim/potansiyel bazlı bir ilişki türü inşaa edebilecekler. Tabii bu noktada markaların transformasyon hızı ve marka ekiplerinin cesareti belirleyici unsur olarak karşımıza çıkıyor. Kategorilerindeki diğer markaları beklemeden, rekabette ayrışmayı hedeflemeden, ekosisteme ve tüketicilere(üreticilere) katkı sağlamak için cesur adımlar atmaları gerekiyor.

Metaverse ciddi bir teknik altyapı gerektiriyor, bu altyapıyı nasıl oluşturacaksınız?

Ar-Ge ekibimiz ve partnerimiz ILLUSORR ile birlikte blockchain tabanlı altyapımızı geliştirmeye devam ediyoruz. Halihazırda Türkiye’de ve dünyada dizayn odaklı ilk Metaverse altyapısına sahibiz. Önümüzdeki süreçte yazılım, tasarım, deneyim anlamında ürün ve ekip yapımızı büyüterek, sektöre kurumsal yaklaşımlar da geliştireceğiz. Sektöre öncülük etme vizyonumuzla markalar ve yatırımcıların bu ekosistem içerisinde daha bütüncül ve güçlü bağlar kurmasını, iş birlikleri geliştirmesini sağlayacağız.

Aynı zamanda, önümüzdeki aydan itibaren iş birliği ve projelerinizi Londra’daki yeni merkezinizden yöneteceğinizi duyurdunuz. Bu yeni merkezden ve orada yapacağınız işlerden biraz bahsedebilir miyiz?

Lansmanımızda yarattığımız heyecanı, sektördeki faydaya dönüştürmek için, bağımsız bir ajans olmayı ileriye taşıyıp, global bir girişimle STANDBY ME’nin merkezini Londra’ya taşıdık. Hedefimiz global çapta ‘’Meta Agency’’ kavramının kurallarını koymak. Çok farklı kategorilerden markalarımızla yeni projelere start verdik. Meta Agency kavramının Türkiye’de ve Londra’da çok hızlı benimseneceğine eminiz. Metaverse’ün evrenleri, kültürleri, dili, sanatı ve iletişimi ortak bir paydada buluşturabilme imkanının verdiği yetkiyle Türkiye’de yarattığımız bu heyecanı dünyaya taşıyacağız. İngiltere bu sürecin ilk ayağı, önümüzdeki süreçte dünyanın pek çok merkezinde olacağız.

Bizimle aynı heyecanı paylaşarak ilk projelerine başladığımız markalarımıza, bize güvenerek geleceği beraber inşa etmek isteyen global iş ortaklarımıza ve yaratıcılığa yepyeni bir boyut getiren ekibimize teşekkür ederiz!

featured metaverse STANDBY
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Haberler
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Haberler
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Nafizcan Önder
25 Nisan 2025
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Haberler
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
İrem Alimoğlu
9 Mayıs 2025
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı...
Haberler
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.