“İlk hedefimiz küskün hava yollarını geri getirmek”

Yıllık 90 milyon yolcu kapasitesine sahip, 76 buçuk milyon metrekareyle dünyanın en büyük hava terminallerinden biri olan İstanbul Havaalanı, Batı ile Doğu’yu birbirine bağlayan bir havacılık üssü. Bu dev yatırımın global stratejilerini konuşmak için bir araya geldiğimiz İGA Ticari İşler Genel Müdür Yardımcısı Mert Başar, “İlk amacımız yoğunluk sebebiyle Atatürk Havalimanı’na uçmaktan vazgeçmiş küskün hava yollarını geri getirmek” diyor.

Uçuş deneyimini tasarlıyoruz

✓ İstanbul Havalimanı uçtan uca bir seyahat deneyiminin parçası. Zamanla yarışan yolcuların endişeleri ve stresleri yüksek ve bizim amacımız o stresi azaltmak. Bunun için uçuş deneyimini tasarlamak ve yolcunun biletini alıp uçağa binene kadar geçirdiği tecrübeyi yönetebilmek gerekiyor.

✓ Yolcuları bilgilendirme sürecini çok önemsiyoruz. Her bir kapıda ne kadar bekleneceğini büyük ekranda yolcularımıza gösteriyoruz. Terminalde yer alan 7 kapımızın hangisinin boş olduğunu yolcularımızla paylaşıyoruz ki bilgi eksikliğinden dolayı herhangi bir sorun yaşanmasın. Burası anons sesi duyulmayan sessiz bir havalimanı… Yolcular bilgilendirme ekranlarından renk kodlarıyla gidecekleri alanlara yönlendiriliyor.

Hava operasyonlarını da biz yönetiyoruz

✓ Türkiye’de bütün havalimanlarında aslında sadece terminal yönetimi şirketlere ait. Hava tarafındaki operasyonların tamamı Devlet Hava Meydanları İşletmesi tarafından yapılıyor. Ancak burada hava tarafındaki operasyonları da biz yönetiyoruz. Uçak yere teker koyduğu andan itibaren artık bizim sorumluluğumuzda oluyor.

✓ Havalimanı operasyonu hata kaldırmayan ve sürekliliği olan bir operasyon. Bizim buradaki avantajımız, hem havacılığı bilen tecrübeli kadroyu bünyemizde tutuyoruz hem de farklı sektörlerden ve endüstrilerden gelmiş bakış açılarını masaya koyabilen bir ekiple çalışıyoruz.

Dünya markası olmak için ilk mağaza burada açılmalı

✓ Hem yeme içmede hem de alışverişte yolcuların gözleri tanıdıkları markaları arıyor. Yolculara burasının İstanbul olduğunu hissettirmeliyiz. Vakko, Damat, LC Waikiki, Ipekyol, Yargıcı gibi yerel kahramanların da bu oluşumun içinde yer alması çok önemli…

✓ Dünya markası olmak için mağaza açılacak ilk nokta burası. Çünkü farklı ülkede 10 farklı mağaza açsanız, sadece oradaki insanlara ulaşırsınız ama burada tüm dünya vatandaşlarına markanızı tanıtabiliyorsunuz.

200 milyon yolcuya hizmet verecek kadar alanımız var

✓ İstanbul dünyanın en güzel şehirlerinden biri. Ve burası da dünyanın en büyük terminali. Bir şehrin “merkez” olabilmesi için havalimanının üç şeye ihtiyacı var: Bayrak taşıyıcı bir hava yolu­nun olması, çok iyi yönetilmesi ve doğru lokasyonda yer alması… İstanbul’un kendisinden dolayı buraya zaten yoğun bir talep var.

✓ Burası 76 buçuk milyon metrekareye kurulu bir havalimanı. Yılda 90 milyon yolcuyu tek bir binada ağırlayabiliyoruz. Önümüzdeki dönemde fazlarla beraber 6 pistle 200 milyon yolcuya hizmet verecek kadar büyük bir alana sahibiz.

Kültürümüzü burada tanıtabiliriz

✓ Ben iki şeye değer veriyorum. İlk olarak dünyanın en iyi işletilen havalimanı olmamız gerekiyor ve buranın bir ruhu olmalı. Yani gözünü kapatıp bir yolcuyu buraya indirdiğinizde havalimanını görür görmez “Ben İstanbul’a geldim” diyebilmeli.

✓ Türkiye’yi hiç görmemiş insanlar buradan aktarma yapıyor. Onlara kendimizi anlatmak, mesaj vermek açısından büyük bir fırsatımız var. Biz burada Türk misafirperverliğini ön plana çıkarmaya çalışıyoruz.

İlk hedefimiz küskün hava yollarını geri getirmek

✓ İstanbul’un bir merkez olarak konumlanması için daha çok hava yolunun buraya gelmesi gerekiyor. Onların ikna edilip buraya getirilmesi benim görev alanıma giriyor. Bizim ilk amacımız yoğunluk sebebiyle Atatürk Havalimanı’na uçmaktan vazgeçmiş küskünleri geri getirmek.

✓ Çin, Hindistan, Güneydoğu Asya çok önemli pazarlar ve buralarda dünyaya yeni yeni açılan büyük bir kitle var. Biz bu ülkelerin hava yollarını da buraya getirmek için özel bir önemle uğraşıyoruz.

✓ Dünya nüfusunun sadece yüzde 5’i uçağa binmiş, yüzde 95’i daha uçakla tanışmamış. Uçağı şehirlerarası otobüs gibi kullanmaya alışmış Batı’dan Doğu’ya doğru kayan bir havacılık ekseni var ve o eksende merkez İstanbul. Doğu halklarının ciddi bir şekilde havacılık talebi var.

Dijital dönüşümü sağlayan havalimanı olacağız

✓ Yolcuların ve hava yollarının ürettiği verilerle biz burada büyük veri platformunu oluşturmaya başladık. Çünkü burası içinden yılda 90 milyon yolcunun geçtiği bir havalimanını yönetmek, Türkiye nüfusundan daha fazla insanı bir senede ağırlamak demek. Bu müthiş bir içerik.

✓ Farklı iş birlikleriyle kendi data yönetim platformunu oluşturan, dijital dönüşümü sağlayan bir havalimanı olarak bizi göreceksiniz. İşte o zaman yolcuyu iyi tanıyıp, ihtiyaçlarını bilip o ihtiyaç anında ona ulaşabiliriz.

Hedefimiz yolcuların ihtiyaçlarını tespit edip anında çözüm bulmak

✓ En büyük hedefimiz kişiye özel deneyim sunmak. Kişiye özel deneyim yolculunu cinsiyetinden, milletinden başlayarak kendi tüketim alışkanlıklarına, havaalanına saat kaçta geldiğinden, uçağına kaçta bindiğine kadar durumsallıklar da içeriyor.

✓ Yolcunun havalimanına geldiği anda ihtiyacını hemen tespit edip ona uygun hizmet sunabilmek asıl amacımız. Müşterileri personalara ayırmamızın sebebi de bu. Bunları tüketim alışkanlıkla­rıyla zaman içerisinde biriken datayla yolcunun bir sonraki havalimanı ziyaretinde “Tam da bunu duymak istiyordum” diyebileceği teklifleri ulaştıra­bilmeyi amaçlıyoruz.

İLGİLİ HABERLER