Kristal Elma Festivali’nde Hürriyet’in yeni dijital reklam formatı olan ‘Brands&Stories’ (Markalar ve hikayeler) lansmanı gerçekleşti. Markaların daha çok kişiye ulaşmasını sağlayacak olan yeni içerik stüdyosunu Hürriyet Dijital Deneyim ve Reklam Çözümleri Grup Koordinatörü Emre Faks, Marketing Türkiye için anlattı.
Hürriyet’in Kristal Elma’da duyurduğu Brands&Stories içerik stüdyosunun kuruluş fikri nereden çıktı?
İletişim teknolojileri alanında yaşanan ve bitmek bilmeyen gelişmeler, bireylerin içeriğe yönelik davranışlarını radikal bir şekilde dönüştürmeye devam etmekte. Akla gelen ilk örnek; arama motorlarının hayatımıza girmesi ve istediğimiz içeriğe istediğimiz anda istediğimiz derinlikte ulaşabilme fırsatına sahip olabilmemiz. Yaşanan bu hızlı ilerlemenin sonucu olarak, iletişim alanında daha etkili olacak yöntemler keşfetmek bir zorunluluk haline gelmiş durumda. Markalar için Native Reklam da bu keşifler arasındaki en güçlü yöntem olarak kabul edilmekte. İnsanlar nasıl kendilerini derinden etkileyen hikayelere güçlü bir şekilde bağlanıyorlarsa, markalar da benzer şekilde Native Reklam uygulamalarında anlatılan hikayeler yardımıyla tüketiciler arasında daha güçlü bağlar kurma şansına sahip olabiliyor. Brands & Strories ismini verdiğimiz içerik stüdyomuzun tek amacı; sahip olduğumuz 11 farklı modeli kullanarak markalara Native alanda rekabet avantajı sağlayacak, dünya çapında ses getirecek işler üretmek. Ayrıca yıllardır basılı mecrada hazırladığı “İlk on…” içerikleriyle liste haberciliğinin öncüsü olan Hürriyet’ten de beklenen bu değil mi?
Yeni içerik platformu Brands&Stories’in başında hangi isim bulunuyor ve kaç kişilik bir ekip yer alıyor?
Brands & Stories şu an için çekirdek bir ekiple dinamik bir yapıda faaliyet göstermekte. Hürriyet reklam departmanının altındaki dijital birime bağlı olan bu çekirdek yapı metin yazarları, görsel tasarımcılar ve multimedya uzmanlarından oluşmakta. Çekirdek yapıya destek veren çapraz ekiplerdeyse, yine dijital birimde faaliyet gösteren satış ve fikir insanlarıyla Hürriyet Dünyası altında yer alan teknik uzmanlar bulunmakta. Stüdyonun liderliğini üstlenecek arkadaşımızsa Kasım ayının ilk haftasında aramıza katılacak. Kendisi uzun yıllar uluslararası (reklam ve dijital) ajanslarda çalıştıktan sonra yayıncı tarafına geçmiş olan bir fikir insanı. Ekip bu çerçeveyle de sınırlı değil; Native Reklam başta olmak üzere İçerik Pazarlama alanında yer alan tüm konular, Hürriyet çatısı altındaki herkesi çok yakından ilgilendirmekte.
Şu anda çalışan marka var mı?
Yaklaşık iki aydır aktif bir şekilde çalışmakta olan Brands & Stories’e yönelik talep oldukça umut verici düzeyde. İlk etapta onaylanan onlarca iş arasında üretimi biten 5 iş yayına alındı, bir o kadar iş de üretim aşamasında ve çok yakında kullanıcılara sunulacak.
İçeriklerin yayınlanma aşamaları nasıl gerçekleşiyor?
İçeriği tasarlarken en kritik konu insanların ilgisini çekecek, onlara anlamlı gelecek ve günün sonunda markanın iletişim hedeflerinin sağlanmasına katkıda bulunacak fikri belirlemek. Fikir belirlendikten sonra sıra fikrin hikayeleştirilmesine ve markanın bu hikayede oynayacağı rolün çizilmesine geliyor. Hikayeleştirme aşmasında kullandığımız ve şu an için pazarda benzeri olmayan formatlar bize güç katan unsurlardan. Tasarım sürecinin tamamlanmasını dağıtım süreci izliyor. Dağıtım sürecinde tasarlanan hikaye, bireylerin ilgiyle takip ettikleri dijital platformlarda kendileriyle buluşturuluyor. Tek amacımız, Native Reklam modellerini markalar için belirlenen iletişim hedeflerinin sağlanmasına somut fayda katacak bir platform olarak kullanmak. Bunu sağlamak için de endüstri standartlarının ötesinde raporlama tekniklerinden faydalanıyor ve işlerin etkisini farklı metrikleri kullanarak takip ediyoruz.
İçeriklerin yayın platformu Hürriyet ile sınırlı mı yoksa başka yayın kanalları da kullanılıyor mu?
Türkiye’nin en güçlü dijital yayınları arasında ön sıralarda yer alan Hürriyet; dağıtımda önemli bir role sahip. Hürriyet’le birlikte; Hürriyet Dünyası’nda yer alan tüm yayınlar, markanın hedefine ve bağlantı kurulması amaçlanan tüketici segmentine odaklı Native Reklamların dağıtımında kullanılmakta. Aynı şekilde tüm Sosyal Medya kanallarımız da bu dağıtımda önemli roller oynamakta. Sonuçta dağıtım işi ciddi bir optimizasyon gerektirmekte ve bu optimizasyon her kampanya için farklı yollardan yapılmakta.
Doğan medya dışında bir dijital yayıncı da stüdyonun içeriklerinden faydalanacak mı; yani bir reklam network’üne dönüştürülecek mi?
Bütün dünyada bu tür işler sizin de belirtiğiniz gibi insanların tutku ve ilgi alanlarını esas alarak oluşturulmuş “mikro-network”ler yardımıyla yayılmakta. Bizim hedefimiz ilk olarak kendi grubumuz içerisinde sahip olduğumuz tüm yayın ve sosyal medya kanallarını etkili bir şekilde kullanmak. Sonrasındaysa bizim dışımızda kalan ve tüketiciler için önem arz eden dijital alanlardan da faydalanmak planlarımız arasında yer almakta.