19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hürriyet'in yeni girişimi Brand & Stories'i Emre Faks anlattı
Haberler

Hürriyet’in yeni girişimi Brand & Stories’i Emre Faks anlattı

Marketing Türkiye
2 Kasım 2015
3 dk okuma

Kristal Elma Festivali’nde Hürriyet’in yeni dijital reklam formatı olan ‘Brands&Stories’ (Markalar ve hikayeler) lansmanı gerçekleşti. Markaların daha çok kişiye ulaşmasını sağlayacak olan yeni içerik stüdyosunu Hürriyet Dijital Deneyim ve Reklam Çözümleri Grup Koordinatörü Emre Faks, Marketing Türkiye için anlattı. 

Hürriyet’in Kristal Elma’da duyurduğu Brands&Stories içerik stüdyosunun kuruluş fikri nereden çıktı?

İletişim teknolojileri alanında yaşanan ve bitmek bilmeyen gelişmeler, bireylerin içeriğe yönelik davranışlarını radikal bir şekilde dönüştürmeye devam etmekte. Akla gelen ilk örnek; arama motorlarının hayatımıza girmesi ve istediğimiz içeriğe istediğimiz anda istediğimiz derinlikte ulaşabilme fırsatına sahip olabilmemiz. Yaşanan bu hızlı ilerlemenin sonucu olarak, iletişim alanında daha etkili olacak yöntemler keşfetmek bir zorunluluk haline gelmiş durumda. Markalar için Native Reklam da bu keşifler arasındaki en güçlü yöntem olarak kabul edilmekte. İnsanlar nasıl kendilerini derinden etkileyen hikayelere güçlü bir şekilde bağlanıyorlarsa, markalar da benzer şekilde Native Reklam uygulamalarında anlatılan hikayeler yardımıyla tüketiciler arasında daha güçlü bağlar kurma şansına sahip olabiliyor. Brands & Strories ismini verdiğimiz içerik stüdyomuzun tek amacı; sahip olduğumuz 11 farklı modeli kullanarak markalara Native alanda rekabet avantajı sağlayacak, dünya çapında ses getirecek işler üretmek. Ayrıca yıllardır basılı mecrada hazırladığı “İlk on…” içerikleriyle liste haberciliğinin öncüsü olan Hürriyet’ten de beklenen bu değil mi?

Yeni içerik platformu Brands&Stories’in başında hangi isim bulunuyor ve kaç kişilik bir ekip yer alıyor?

Brands & Stories şu an için çekirdek bir ekiple dinamik bir yapıda faaliyet göstermekte. Hürriyet reklam departmanının altındaki dijital birime bağlı olan bu çekirdek yapı metin yazarları, görsel tasarımcılar ve multimedya uzmanlarından oluşmakta. Çekirdek yapıya destek veren çapraz ekiplerdeyse, yine dijital birimde faaliyet gösteren satış ve fikir insanlarıyla Hürriyet Dünyası altında yer alan teknik uzmanlar bulunmakta. Stüdyonun liderliğini üstlenecek arkadaşımızsa Kasım ayının ilk haftasında aramıza katılacak. Kendisi uzun yıllar uluslararası (reklam ve dijital) ajanslarda çalıştıktan sonra yayıncı tarafına geçmiş olan bir fikir insanı. Ekip bu çerçeveyle de sınırlı değil; Native Reklam başta olmak üzere İçerik Pazarlama alanında yer alan tüm konular, Hürriyet çatısı altındaki herkesi çok yakından ilgilendirmekte.

Şu anda çalışan marka var mı?

Yaklaşık iki aydır aktif bir şekilde çalışmakta olan Brands & Stories’e yönelik talep oldukça umut verici düzeyde. İlk etapta onaylanan onlarca iş arasında üretimi biten 5 iş yayına alındı, bir o kadar iş de üretim aşamasında ve çok yakında kullanıcılara sunulacak.

İçeriklerin yayınlanma aşamaları nasıl gerçekleşiyor?

İçeriği tasarlarken en kritik konu insanların ilgisini çekecek, onlara anlamlı gelecek ve günün sonunda markanın iletişim hedeflerinin sağlanmasına katkıda bulunacak fikri belirlemek. Fikir belirlendikten sonra sıra fikrin hikayeleştirilmesine ve markanın bu hikayede oynayacağı rolün çizilmesine geliyor. Hikayeleştirme aşmasında kullandığımız ve şu an için pazarda benzeri olmayan formatlar bize güç katan unsurlardan. Tasarım sürecinin tamamlanmasını dağıtım süreci izliyor. Dağıtım sürecinde tasarlanan hikaye, bireylerin ilgiyle takip ettikleri dijital platformlarda kendileriyle buluşturuluyor. Tek amacımız, Native Reklam modellerini markalar için belirlenen iletişim hedeflerinin sağlanmasına somut fayda katacak bir platform olarak kullanmak. Bunu sağlamak için de endüstri standartlarının ötesinde raporlama tekniklerinden faydalanıyor ve işlerin etkisini farklı metrikleri kullanarak takip ediyoruz.

İçeriklerin yayın platformu Hürriyet ile sınırlı mı yoksa başka yayın kanalları da kullanılıyor mu?

Türkiye’nin en güçlü dijital yayınları arasında ön sıralarda yer alan Hürriyet; dağıtımda önemli bir role sahip. Hürriyet’le birlikte; Hürriyet Dünyası’nda yer alan tüm yayınlar, markanın hedefine ve bağlantı kurulması amaçlanan tüketici segmentine odaklı Native Reklamların dağıtımında kullanılmakta. Aynı şekilde tüm Sosyal Medya kanallarımız da bu dağıtımda önemli roller oynamakta. Sonuçta dağıtım işi ciddi bir optimizasyon gerektirmekte ve bu optimizasyon her kampanya için farklı yollardan yapılmakta.

Doğan medya dışında bir dijital yayıncı da stüdyonun içeriklerinden faydalanacak mı; yani bir reklam network’üne dönüştürülecek mi?

Bütün dünyada bu tür işler sizin de belirtiğiniz gibi insanların tutku ve ilgi alanlarını esas alarak oluşturulmuş “mikro-network”ler yardımıyla yayılmakta. Bizim hedefimiz ilk olarak kendi grubumuz içerisinde sahip olduğumuz tüm yayın ve sosyal medya kanallarını etkili bir şekilde kullanmak. Sonrasındaysa bizim dışımızda kalan ve tüketiciler için önem arz eden dijital alanlardan da faydalanmak planlarımız arasında yer almakta.

 

1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Usta oyuncu Filiz Akın hayatını kaybetti
Haberler
Usta oyuncu Filiz Akın hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
22 Mart 2025
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
Haberler
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
Advertorial
3 gün önce
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Haberler
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Marketing Türkiye
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.