FLO’da hedef net: Dünya markası olmak

Gaziantep’te küçük bir atölyede doğan FLO, bugün 600’e yakın mağazası ve 55 milyon çift ayakkabı satışıyla Türkiye’nin en büyük ayakkabı perakendecisi konumunda. Markanın gelecek dönem hedeflerini konuşmak için bir araya geldiğimiz FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, “2023’te Türkiye’den çıkacak 10 büyük markadan biri olmayı hedefliyoruz” diyor.

55 milyon çift ayakkabı satıyoruz

✓ FLO 1960’lı yıllarda Gaziantep’te küçücük bir atölyede kuruldu. O zamanlardan beri değerlerimiz değişmedi. Yaptığımız her şeyin merkezine insanı koymak istiyoruz. Bizim basit bir misyonumuz var: “Herkesin ayakkabıcısı olmak”. Yani kalitesiyle, ayak sağlığıyla, fiyatıyla Türkiye’nin bütün kesimlerini kucaklayan bir ayakkabıcı olmak istiyoruz. Türkiye pazarında hatırı sayılır bir hacmimiz var. Şu anda yılda 55 milyon çift ayakkabı satıyoruz.

Türkiye pazarında lideriz

✓ FLO şu anda Türkiye’nin en büyük ayakkabıcısı konumunda. Hacim olarak Türkiye pazarında lideriz. Bizden sonra ayakkabı perakendecisi olarak Deichmann ve LC Waikiki geliyor. LC Waikiki ile de birçok alanda çalışıyoruz. Müşteri kitlemiz birbirine çok benziyor. 2023’te Türkiye’den çıkacak 10 büyük markadan biri olmak istiyoruz. Tabii globalden önce bölgesel lider olmak gerekiyor.

Türk markaları yurt dışında dayanışma içinde

✓ Yurt dışında ilk mağazamızı 2015’in son aylarında açtık. Şu anda yurt dışında 85 mağazamız var. Sadece Kazakistan’da 24 mağazaya ulaştık. Soğuk pazarlarda hızlı bir şekilde Ukrayna, Rusya, Belarus’a doğru gideceğiz. Sıcak pazarlardaysa Irak ve Suudi Arabistan var. Buralarda artık ürün gamını oturtuk. Şimdi Kenya’ya, Fas’a açılıyoruz. Kuzey Afrika’da belli bir noktaya gelirsek Güney Afrika’ya doğru gitmek istiyoruz.

✓ Yurt dışına “ülkeyi temsil etme ruh haliyle” gidiyoruz. Gittiğimiz ülkelerde mağazası bulunan Koton, LC Waikiki ve DeFacto gibi Türk markalarıyla doğal bir dayanışma içindeyiz. Birbirimizi fırsatlar konusunda yönlendiriyoruz. Bu da bize yurt dışında çok ciddi bir avantaj sağlıyor.

Kadın ailenin alışveriş lideri

✓ Satışlara baktığımızda kadın-erkek ürünlerinin satışları birbirine yakın. Kadın müşteri oranımız yüzde 55. Erkek ürünlerinin yüzde 5 kadarını da kadınlar hediye olarak alıyor. Öte yandan Anneler Günü kadın ürün satışlarının arttığı çok önemli bir dönem. O dönem kadın alışverişi artıyor.

Meryem Uzerli değerlerimize çok uydu

✓ Beraber çalıştığımız ünlünün samimi, içten ve halka yakın bir profil olması bizim için çok önemli. Bu yüzden Türkiye’deki her kesimin beğendiği, sevdiği bir kişilik olması gerekiyor. Meryem Uzerli’de de bunu gördük. Meryem markamıza, değerlerimize, anlatmak istediğimize çok uydu.

✓ Kızılay’la çok yakından çalışıyoruz. Sadece geçen sene çocuklara 160 bin çift ayakkabı yardımı yaptık. Mağazalarımızı da bu toplumsal dayanışmanın merkezi olarak konumluyoruz. “Turuncu Bağcık” diye bir projemiz var. Hedefimiz de 250 – 300 bin çiftlik bir yardıma ulaşmak. Burada da Meryem Uzerli’yle çalışmak istiyoruz.

Kinetix, Türkiye’de Nike ve adidas’tan daha fazla satıyor

✓ En büyük ayakkabı markamız Kinetix, Türkiye’de Nike ve adidas’ın toplamından daha fazla ayakkabı satıyor. Ve dünyada uluslararası spor ayakkabı markalarını yerel pazarda geçen sadece iki ülke var. Bunlardan biri Türkiye diğeri ise Çin. Kinetix’i hem kendi mağazalarımızda hem de 2 binin üzerindeki satış noktalarında satıyoruz.

✓ Polaris markamız kadın pazarının lideri. Lumberjack 7 sene önce satın aldığımız markamız. Dünyanın en bü­yük ayakkabıcısı U.S. Polo’nun lisansörüyüz. Dockers’ın da keza öyle. Aklınıza gelen tüm Disney karakterleri bizde. Bir yandan geniş koleksiyonlar ya­pıyoruz bir yandan da bu mar­kaları satacağımız platformlar oluşturmaya çalışıyoruz.

✓ Markalarımız arasında FLO hem yurt içinde hem de yurt dışında en büyüğü. İkincisi Sneakers shop formatımız “In Street” şu anda 111 mağazaya ulaştı. Çok hızlı büyüyor. Aklınıza gelen tüm sneakers markaların yer aldığı hem uluslararası markaların hem de bizim markalarımızın olduğu bir format. Bunu da yurt dışına taşıyoruz.

Endüstride kurucu bir rol oynamaya çalışıyoruz

✓ Türkiye esasında dünyanın en büyük ayakkabı üreticilerinden biri. Genelde Türkiye’de üretilen ayakkabı erkek ve deriydi. Önceden spor ve kadın ayakkabısı Çin’den ithal edilirdi. Biz Türkiye’de kadın ve spor ayakkabı yaparak endüstrinin bu boşluğunu tamamlamaya odaklandık.

✓ Endüstride kurucu bir rol oynamaya çalışıyoruz. Şu anda spor ve kadın ayakkabıların yaklaşık yüzde 80’ini Türkiye’de üretiyoruz. Toplamda Türkiye’den aldığımız ayakkabı miktarı yüzce 92’ye geldi. Türkiye ayakkabı üretiminde 400 milyon çiftle 7’nci sırada.

Hedefimiz 2023’te bin 200 mağazaya ulaşmak

✓ Bizim taşıyıcı markamız FLO. FLO’nun güçlü olduğu yerde diğer markalarımız da güçlü oluyor. Bu yüzden ilk önce satış kanalı güçlendirmeyi daha anlamlı buluyoruz.

✓ Bizim üç ihracat kanalımız var. İlki yurt dışındaki mağazalarımız. İkincisi 2012 yılında satın aldığımız Lumberjack. Üçüncüsü de e-ticaret. Yakın coğrafyada bazı uluslararası web siteleriyle FLO web sitesinin entegrasyonunu sağlamak için çalışmalarımız sürüyor.

✓ Şu anda ciromuzun yüzde 6’sını online’da yapıyoruz. Hedefimiz 2023’te yüzde 30’lara çıkarmak. Hepsini üst üste koyduğumuzda hedefimiz 2023’te bin 200 mağazaya ulaşmak, çalışan sayımızı 10 binden 20 bine çıkarmak. 55 milyon çift ayakkabı satıyoruz, bu rakamı da 100 milyon çift seviyesine ulaştırmayı hedefliyoruz.

✓ Bir yandan bu platformlara yatırım yapıyoruz bir yandan markalara yatırım yapıyoruz. Bu ikisini bir araya getirdiğimiz zaman sinerji doğuyor. Hem kâr marjı daha yüksek hem direkt müşteriye bağlı olduğu için müşterinin ne istediğini hemen anlayıp değiştirebiliyoruz.

İLGİLİ HABERLER