1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Volkswagen’den bir “ısı kalkanı” dersi
Köşe Yazıları

Volkswagen’den bir “ısı kalkanı” dersi

Ali SAYDAM
15 Temmuz 2018
3 dk okuma

Bu markanın başına gelenlerin onda biri herhangi bir savunmasız markanın başına gelseydi şimdiye kadar on kere batmıştı. Ancak Volkswagen bana mısın demedi. Bırakın yıkılmayı dışarıdan göründüğü kadarıyla sarsılmadı bile…

İtibar yönetimi” ko­nusunu işlediğimiz derslerde itibarı yük­sek olan ve itibarları­nı gereği gibi yöneten kurumların bu başarıyı göstereme­yenlere oranla krizlerden çok daha az etkilendiklerini anlatırız. Aynı ürünü daha pahalıya satabilmek, daha iyi insan kaynakları için bir ca­zibe merkezi olabilmek, hisselerinin değerini sürekli arttırmak gibi diğer unsurların yanı sıra itibarı gereği gibi yönetmenin çıktılarından biri de bu ısı kalkanı meselesidir.

Bilindiği üzere ABD’de patlayan dizel skandalı sonrası 22 milyar dolar tutarında tazminat ve ceza ödemesiyle karşı karşıya kalan Volkswagen’in eski yöne­ticilerine yönelik “sahtekarlık” suçlamasıyla dava açılmıştı. ABD’nin Michigan eyaletinde başlayan davada Alman oto­motiv devi Volkswagen’in eski CEO’su Martin Winterkorn ile şirketin beş üst düzey yöneticisi, ABD’nin emisyon dü­zenlemelerine tabi olmamak için “bi­linçli ve kasıtlı bir şekilde sahtekarlık yapmakla” suçlanıyorlardı.

Volkswagen’in ABD operasyonlarının başındaki isim Michael Horn da ABD’li yetkililere karşı dürüst olmadıkları­nı itiraf etmiş, “Dürüst davranmadık ve işi batırdık. Özür dileriz” demişti. Bunlara bir de Alman adaleti eklendi. Braunschweig Savcılığı şirketin 2007’nin ortasından 2015’e kadarki dö­nemde karbon emisyonunu düşük gös­teren hileli yazılıma sahip 10 milyondan fazla dizel motorlu otomobil sattığına hükmetti. Söz konusu cezanın Alman­ya’da bir şirkete verilen en yüksek para cezası olduğu iddia ediliyor.

“Dizel krizinden” kendilerinin sorumlu olduğunu kabul eden Volkswagen yetkilileri, temyize gitmeyeceklerini açıklamışlar. Bu da doğru kriz ile­tişimi stratejisinin diğer parçası: “Suçluysan suçunu kabul et ve zararı tazmin et!”

ABD’deki yaklaşık 600 bin dizel mo­torlu aracında yanıltıcı yazılım kul­lanıldığını kabul eden şirket, toplam 30 milyar doları kenara koymuş. Volkswagen 2015 yılında Amerikan makamlarının baskısı üzerine dünya genelinde yaklaşık 11 milyon dizel motorlu araca emisyon değerleri­ni manipüle eden yazılımın monte edildiğini kabul etmişti. Bütün bu gelişmelere rağmen Volkswagen ve şemsiyesi altındaki mar­kalar hâlâ dünyanın en muteber otomotiv ürünleri olarak ka­bul görüyor.

VW’nin itibar yönetiminden çıkarılacak çok ders var…

askida-ekmek

Askıda “keramet” var…

Siyasi iletişim adına nelerin yapılabileceğinden daha çok, nelerin yapılmaması gerektiğini öğrenmemize ne­den olacak iletişim aksiyonlarının alındığı bir dönem­den geçtik. Ülkenin kaderini tayin edecek kadar büyük önem taşıdığı için tabii ki gündemi siyasi iletişim belirledi. Bu nedenle pek çok önemli, doğru iletişim projesi de bu baskın, üste çıkan algının altında ezilmek durumunda kaldı. Haziran ayı içinde Marmara Forum’dan gelen bir basın bülteni beni bir anda se­çim atmosferinden alıp iletişimin önemli eksenlerinden birine, kurumsal sosyal sorumluluk alanına götürüverdi. Marmara Fo­rum’un destekleme kararı aldığı projenin adı “Askıda Ne Var”… Fikir çok yeni değil ancak uygulama çok başarılı.

Askıda Ne Var, üniversite öğrencilerine yemek, kıyafet, tiyatro bileti, konser bileti, kitap, dergi ve yurt dışı staj gibi ürünlerle hizmetlerin ücretsiz sunulmasını sağlayan bir tür sosyal girişim platformu. 2012’de kurulmuş. Amaçlarını şu şekilde tanımlamış­lar: “Üniversite öğrencilerinin kendilerini daha fazla geliştirme­lerine olanak tanımak, daha fazla tiyatroya, konsere, sinemaya, yurt dışına gitmelerini sağlamak, paylaşım kültürünü aşılamak ve daha güzel bir gelecek yaratmak…” Gönüllü olarak üniversite öğrencileri­ne yemek ısmarlamak mümkün ya da sahibi olduğunuz veya çalıştığınız şir­ketin ürün ve hizmetlerini askıya bıra­kabiliyorsunuz. Yalnız askıya her ürün ve hizmet bırakılamıyor. Mesela tütün, alkol, ikinci el eşya gibi ürünler askıya konamıyor. Bu nedenle değerlendirme yapılıp askıya bırakmak istediğiniz ürünün üniversite öğrencilerine uygunluğu araştırılı­yor, ona göre ilerleniyor.

Öğrencilere yemek ısmarlama süreci de hayli ilginç çalışıyor: askidanevar.com’a üye olduktan sonra “askıya bırak” butonuna tıklayarak örneğin, askıya yemek bırakmak istediğiniz şehir ve restoranı seçiyorsunuz. Ardından ilgili restorandaki askıda me­nüsünü görüntülüyor ve kredi kartınızla ödeme yaparak dilediği­niz sayıda yemeği askıya bırakabiliyorsunuz.

Ford projenin ana sponsorluğunu üstlenmiş. Diğer sponsorlar da şöyle: Yardımcı sponsorlar: Regal, Gittigidiyor, iyzico, BKM Exp­ress, Card Finans GO. Kategori spon­sorları: Muvidu, Sendloop, Marmara Forum Gülenayva, Zeo. Destekçiler: Ashoka, Bilgi Üniversitesi, İTÜ, Haliç Üniversitesi, TÜBITAK, Köfteci Ramiz, Kadıköy Belediyesi, Kaft, Cinemaxi­mum, Biletini Al, SPR Pub, Başka Sine­ma, İKSV, Hayal Kahvesi, Zorlu Center, BKM Mutfak, IF, Can Yayınları, Alfa, Das Das, AIESEC, Elma Ya­yınevi, Lûgat 365, OT, Sanat Performans, Kadıköy Sahne, Ooze Venue, Mister Cupa, Burada etkinlik var, Tekin Yayın, Glow me­dia, Publice tube, Ogobongo, Grandpera, Bulvar2016, Cinemo, İthaki, Yabancı, Ganj.

Bu mükemmel projeyi hayata geçirenleri de ona destek veren­leri de, bu projeden yararlanarak kendilerini geliştirmek ve ge­leceğini tasarlamak için emek harcayan tüm gençleri gönülden kutluyorum.

1 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
2 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
3 Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
4 çikolata
Türkiye hangi çikolatanın bağımlısı?
5 İnsanlar tüketici olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
20. Altın Pusula Ödülleri
20. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
HBO Max gelmeden gidiyor mu?
HBO Max gelmeden gidiyor mu?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ölçümlemeyle ilgili doğru bilinen yanılgılar
Haberler
Pazarlama sektöründe ölçümlemeye dair doğru bilinen yanılgılar
Gizem Yıldız
4 hafta önce
Yeni mezunlar bu haber sizi yakından ilgilendiriyor
Haberler
Yeni mezunlar bu haber sizi yakından ilgilendiriyor
Günseli ÖZEN
12 Mayıs 2022
Slack iletişimi verimliliği nasıl etkiliyor
Haberler
Uzaktan çalışanlar için kırmızı alarm: İletişim kazaları can yakıyor
Gizem Yıldız
2 hafta önce
Tüketiciler çevrimiçi alışverişlerinden pişmanlık duyuyor
Haberler
Her dört tüketiciden üçü sipariş ettiği üründen pişmanlık duyuyor. Peki o ürünlere ne oluyor?
Gizem Yıldız
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.