Stok fotoğraf sitesi Offset için McCann Arjantin’nin hayata geçirdiği ilan çalışmaları yeni dünyanın profiline vurgu yaparak “stereotipler aramakla başlar” diyor.
Son zamanlarda özellikle reklamların dönüşümüyle gündeme gelen cinsiyete dayatılan roller konusu son birkaç yıldır birçok markanın yakın markajında. Reklam çalışmalarında basma kalıp algıları yıkan, tek tip güzellik anlayışına karşı çıkan “daha gerçek” iletişim çalışmalarına imza atan markalar ve reklam ajansları yıllardır etki altına alınan bakış açılarını değiştirmeyi kendilerine misyon ediniyor. İletişim çalışmalarıyla duvarları yıkmaya katkı sağlayan bir diğer çalışma da Offset ve McCann iş birliğiyle hayata geçirildi. Çalışmada klasik aramaların bizi stereotiplere yönlendirmesi konu edinildi ve belli kalıplarla yapılan aramalarda ilk sırada çıkması gereken görsellere değişen yeni dünyanın diliyle yorum getirildi;
“Bulaşık yıkamak” diye hangi arama mecrasına yazarsanız yazın karşınıza hemen kadınlar çıkar.
“Bebekle oyun oynamak” olarak arama yaparsanız tabii ki ilk göreceğiniz anne, baba ve çocuklar olacaktır.
Öpüşmek kelimesini arattığınızda karşınızda kadın ve erkeğin paylaştığı romantik anların fotoğrafları çıkacaktır.
“Koşmak” sadece zayıf ve stereotip ölçülerdeki kadınların yaptığı bir eylemdir. Arama yaparsanız hangi fotoğrafları göreceğinizi önceden biliyorsunuzdur…
Künye
Reklam Ajansı: Mercado McCann/Arjantin
Reklamveren: Offset
CCO: Martin Mercado
Kreatif Direktörler:Diego Tuva, Dario Rial, Nicolas Massimino
Sanat Yönetmeni:Valentina Diaz Salama