Zincir marketler arasında fiyat sabitleme dalgası büyüyor
Enflasyona bağlı olarak düşen alım gücü ve artan maliyetler, toplumun önemli bir kesimi için temel ihtiyaçları zaruri olmaktan çıkarıp lükse dönüştürdü. Fiyat etiketlerinin neredeyse gün aşırı değiştiği 2022 geride kalırken, bazı zincir marketler yeni yıla belli ürünlerin fiyatlarını bir süreliğine sabitleyerek başladı.
İlk adım hafta başında Ocak ayı boyunca 1000 ürüne zam gelmeyeceğini duyuran ŞOK Market’ten geldi. Peşi sıra Migros, CarrefourSA ve Happy Center’dan benzer açıklamalar geldi. Son olarak bir diğer zincir market A101, temel ihtiyaç ürünlerini de kapsayacak şekilde bir ay boyunca fiyatları sabitleyeceğini açıkladı.
Toplamda 5 zincir market fiyat sabitledi
Migros Ocak ayında temel ihtiyaç ürünlerinin yer aldığı Migros markalı 419 ürünün fiyatını sabitleyeceğini, 3 binden fazla markalı üründe devamlı indirim yapacağını ve yaklaşık 20 bin üründe yüzde 25 ila yüzde 50 arasında indirimler sunacağını açıkladı. CarrefourSA bu ay boyunca 20 bin üründe yüzde 20 ila yüzde 40 oranında indirimler uygulayacağını duyurdu. Happy Center da gıda ve gıda dışı ürünlerde etiket fiyatlarını yüzde 10 ila 20 düşürdüğünü açıkladı. A101 ise Ocak ayı sonuna kadar temel ihtiyaç ürünlerini de kapsayan 2023 adet ürünün fiyatlarını sabitleyeceğini bildirdi.
Ayrıca, Ticaret Bakanı Mehmet Muş, kısa süre önce ulusal zincir marketlerin üst yöneticileri ile bir araya gelerek asgari ücret zammının ardından etiket fiyatlarıyla ilgili, “Piyasa düzenini ve işleyişini bozmaya dönük haksız fiyat artışlarına asla müsaade etmeyeceğiz” açıklamasında bulunmuştu. Zincir marketlerin fiyat sabitleme politikalarını hayata geçirmeye başlaması, Bakan Muş’un açıklamasından sonrasına tekabül ediyor.