17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z kuşağını yakalamak için kaç saniyeniz var?
Haberler

Z kuşağını yakalamak için kaç saniyeniz var?

Marketing Türkiye
9 Temmuz 2021
3 dk okuma

Önümüzdeki on yıl, Z kuşağının olgunlaşıp pek çok sektörü etkilemesiyle şekillenecek. Politikacılardan global marka temsilcilerine herkesin dilinde Z kuşağının olmasının sebebi de tam olarak bu! Dünya genelindeki Z Kuşağı trendlerini Türkiye içgörüleriyle birlikte bir araya getiren Onur Karyağmaz (Industry Consultant Google Türkiye) ve Zeynep İyigün (Editor in Chief Think with Google Turkey) birlikte kaleme aldıkları makaleleriyle Z kuşağını mercek altına almış… Gelin birlikte Z Kuşağına daha yakından bakalım!

1997’den sonra doğan insanlar da dahil olmak üzere, en yaşlı Z kuşağı şu sıralar üniversiteyi bitiriyor (pandeminin el verdiği müddetçe de diyebiliriz belki) ve işgücüne katılmaya hazırlanıyor. Z kuşağı şu anda Türkiye’deki toplam nüfusun yüzde 23’ünü oluşturuyor, bu da bugün piyasadaki en güçlü tüketici güçlerinden biri haline geldikleri anlamına geliyor. Evet, Z kuşağı bugünü ve geleceği şekillendiriyor. Sadece alışveriş davranışlarına katkı sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda çevreyi de etkiliyorlar. Türkiye’de ebeveynlerin yüzde 52’si Z kuşağının, yani çocuklarının düşüncelerinin satın alım yapacakları markaları etkilediğini söylüyor.

4.png

“Dijital yerlilerden” bahsediyoruz

Z kuşağının temel ortak özelliği dijitalin içine doğmuş olmaları. Tamamen internet çağında doğan ilk nesil olan Z kuşağı, dünyanın her yerinde yüzde 100’e yaklaşan bir akıllı telefon penetrasyonuna sahip. Bu neslin üyeleri ayrıca daha fazla sosyal medya hesabına sahip ve diğer nesillere göre sosyal medyada daha fazla zaman geçiriyor. Türkiye’deki Z kuşağının yüzde 50’si her gün sosyal medya ve online videolar ile etkileşim kurmak için önemli ölçüde zaman harcıyor.

Dikkat çekmek için 8 saniyeniz var

Dahası, Z kuşağının dikkat süresi Y kuşağından daha kısa. Onların dikkatini çekmek için 8 saniyeniz var, bu da Y kuşağının size ayıracağı sürenin yalnızca üçte ikisi. Bu durum, markalara bu kitleyi kazanabilmeleri için çok kısa bir aralık sunuyor ve Z kuşağının davranışlarını, tercihlerini daha iyi bilmeye ve bildiklerini en etkili şekilde kullanarak o tek atışı gerçekleştirmeye zorluyor.

3.png

Z kuşağının 3 temel tüketici davranışı

Bu neslin satın alma tercihlerinde “yeniyi” deneyimlemek önemli bir faktör. Bu nedenle tüketici ürünleri kategorilerinde küçük ölçekli markaların diğer markalara göre çok daha hızlı büyümesi dikkat çekici. Çünkü Z kuşağı için markanın sunduğu deneyim, markanın kendisinden daha önemli. Ürün veya hizmetin ne tür bir deneyim sunacağı daha güçlü bir seçim kriteri.

Fiyat odaklılık

Bir ürünü mevcut fiyatından satın almaktansa indirimde olmasını bekleme olasılıkları Y kuşağına göre daha fazla. Önceki nesil para harcama konusunda daha dürtüsel davranışlara sahipken, Z kuşağı pragmatik bakış açısıyla harcama yapmaya eğilimli. Ancak, yerel bir perakendeciyi destekleyeceğine veya çevreye yardımcı olacağına inanıyorlarsa, ellerini ceplerine atma konusunda daha istekli olduklarını söyleyebiliriz.

Hikâyeyi yaşamaya odaklılık

Oldukça yeni tüketiciler olarak, marka tercihleri henüz kesin olarak belirlenmiş değil, bu da şirketlere kendilerini Z kuşağı ile bağdaştıracak şekilde tanıtma ve sadakatlerini kazanma fırsatı veriyor. Bu kuşaktan saygı ve sadakat kazanmak için markaların bağlılıklarını göstermesi ve sürdürülebilirlik ve eşitlik üzerine kurulu bir iş modeli oluşturması gerekiyor. Markaların ne yaptığını ne söylediklerinden daha çok önemsiyorlar.

Görsel odaklılık

Görünüşlerini önemsiyorlar ve bu nedenle kimliklerini benzersiz bir şekilde ortaya çıkarmak ve bir tüketici olmanın yanı sıra satın alma tercihleriyle de görünür kılmak istiyorlar. Bir görsel, Z kuşağı için bin kelimeye bedel. Görsel iletişim, Z kuşağının iletişim yolunda mesajlaşmadan önce geliyor.

Toplum değişmeye devam edecek. Geleceği en iyi şekilde planlayabilmek için markalar, önümüzdeki yıllarda tüketici tarafında en büyük paya sahip olacak olan Z kuşağını şimdiden hesaba katmaya başlamalı.

Kaynak: Think With Google

“Kim demiş “Z’ler sadık değil” diye!”

“Kuşakların marka tercihleri”

featured tüketici davranışları z kuşağı
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Sena Tufan
7 Mayıs 2025
UEFA Uluslar Ligi, futbolseverlerin internet aramalarına yansıdı
Haberler
UEFA Uluslar Ligi, futbolseverlerin internet aramalarına yansıdı
Sena Tufan
2 hafta önce
Apple'dan güçlü ikinci çeyrek: iPhone satışları yükseldi
Haberler
Apple’dan güçlü ikinci çeyrek: iPhone satışları yükseldi
İrem Alimoğlu
2 Mayıs 2025
Yapay zekada ileri adım için "istikrar" şart!
Haberler
Yapay zekada ileri adım için “istikrar” şart!
Sena Tufan
3 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.