9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z kuşağı YouTube içerikleri
Haberler

Z kuşağı YouTube’da neler izliyor?

Marketing Türkiye
13 Eylül 2021
4 dk okuma

1990’ların ortasından 2010’ların başına kadar olan dönemde doğanlar yani Z kuşağı, kısa süre önce dünyadaki en kalabalık kuşak haline geldi. Hatta dünya nüfusunun neredeyse üçte biri bu kuşaktan ve Z kuşağı temsilcileri artık geleceğin tüketicileri ve çalışanları değil: şimdiden dünyayı etkilemeye başladılar.

Gençlerin temel amaçlarından biri kendi kimliğini oluşturmak. Z kuşağı hâlâ genç ve kim olduklarına karar verme sürecinde. Bu gençler bir “estetik” benimseyerek internet üzerinde ve gerçek hayatta kullanacakları kimliği keşfedip oluşturabiliyor.

Estetiğin YouTube’da popülerleşmesi

Cottagecore (taşra tarzı), Y2K (milenyum), dark academia (karanlık akademi) ve royaltycore (kraliyet tarzı) gibi farklı estetiklerden bahsedilen videoların YouTube’da 2015’ten beri 1 milyardan fazla kez izlenmiş olması da estetiğin popülerleştiğini gösteriyor. Her estetiğin kendine özgü bir müzik, moda ve tasarım tarzıyla temel bir kimliği var. Video içeriği üreten kullanıcılar her biriyle ilgili oynatma listeleri ve “Nasıl Yapılır?” kılavuzları paylaşıyor.

Ayrıca YouTube bu kullanıcılara önceki kuşakların elinde olmayan bir olanak sağlıyor. Bir estetiğin sınırsız sayıda versiyonunu oluşturup keşfedebiliyorlar. YouTube’da sosyal trendler stratejisti olarak çalışan ve lakabı “internetin kütüphanecisi” olan Amanda Brennan durumu şöyle açıklıyor: “Bu kuşak son derece spesifik kimlikler oluşturmaya çok meraklı. Üstelik bunu hayatlarının her yönünü içine alan çok derin bir şekilde yapıyorlar.”

Z kuşağıyla başarılı bir şekilde bağ kurmaya çalışan pazarlamacıların, bu kuşağın kişilikleriyle ilgili ilham almak ve kişiliklerine şekil vermek için internetteki içeriklerden nasıl yararlandığını anlamaları çok önemli. Bu amaç doğrultusunda, YouTube’da trend haline gelmiş olan en yaygın dört estetiğe bir göz atalım. Bu estetiklerin her biri geçen yıl boyunca beş milyondan fazla görüntüleme sayısına ulaştı ve 2021’de daha da popüler hale geldi.

Cottagecore: Daha basit bir yaşam tarzını benimseme

https://youtube.com/watch?v=cypY9FFDoiE

Cottagecore, basit bir yaşam tarzı. Taylor Swift’in pandemi sırasında sürpriz şekilde piyasaya sürdüğü “Folklore” albümü bu yaşam tarzını temsil ediyor. Kırsal bölgelere ait bu estetiği benimseyen Z kuşağı üyeleri, ev yapımı görünümlü giysiler, mumlar, çiçekli desenler ve toprak tonu renklerden hoşlanıyor. Bu estetik, 2020 yılında büyük patlama yaptı ve başlığında “cottagecore” kelimesi bulunan videolar toplam 50 milyon görüntülenme sayısına ulaştı. Üstelik popülerliği artmaya devam ediyor.

  • Z kuşağı YouTube içerikleri
    Kaynak: Think With Google

Dark academia: Bilim insanlarından oluşan gizli cemiyetler

Dark academia üniversitede geçen, gotik bir cinayet öyküsü havasında. Bu estetiği benimseyen Z kuşağı üyelerinin giysileri 19. yüzyıl İngilteresi ile özel lise öğrencisi tarzlarının bir karışımı olabilir. Böylece hem üniversiteye uygun hem geceleri dışarıda suçluları kovalamaya hazır görünürler. Gözünüzde Harry Potter’ın gittiği Hogwarts ile gizli cemiyetlerin bir araya geldiği bir estetik canlandırabilirsiniz.

  • Z kuşağı YouTube'da neler izliyor?
    Kaynak: Think with Google

Royaltycore: Gotik bir dokunuş eklenmiş gösterişli monarşiler

Royaltycore, dark academia ile benzerlikler taşıyor ancak bu estetikte bilim insanları yerine monarşi temel alınıyor. Kraliyet ailelerinin popülerlik kazanmasında Netflix’te yayınlanan tarihi dizi “The Crown” büyük rol oynadı ancak bu estetik diziye göre daha şatafatlı. Gözünüzde 2006 yılına ait “Marie Antoinette” filmindeki gösterişli tarza gotik bir dokunuşun eklendiği bir estetik canlandırabilirsiniz.

  • Z kuşağı YouTube'da neler izliyor?
    Kaynak: Think with Google

Y2K: Milenyumun başlangıcına duyulan nostalji

Y2K, 1990’lı yılların sonları ile 2000’li yılların başlarındaki modayı ve iyimser havayı temel alan bir estetik. Söz konusu dönemde internet nispeten yeni bir icattı ve kapatılabiliyordu. Z kuşağının kullandığı milenyum sonrasından ilham alan moda yaklaşımı, müzik dünyasındaki erkek gruplarının hayranı olan kızların giysilerinden Paris Hilton ile birlikte ünlenen Juicy Couture eşofmanlarına kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor.

  • Z kuşağı YouTube'da neler izliyor?
    Kaynak: Think with Google

Estetik, pazarlamacılar için neden önemli?

Estetik, konuya yabancı olanlara az bilinen bir şey gibi gelebilir. Ancak Z kuşağı için durum farklı. Estetik gibi dar kitleye hitap eden bir konu bu kuşağın anlaşılmasında büyük önem taşıyor. İnternette estetikle ilgili olarak üretilen ve görüntülenen yüksek miktarda içerik de bunun kanıtı.

Estetiğin değişken yapısı, Z kuşağı arasında kazandığı popülerliğin belki de en büyük nedeni. Estetikle ilgili videoların birçok farklı kategoriye ayrılarak düzenlenebilmesi de bunu gösteriyor. Örneğin, el işi videoları, yaşadığınız ortama sevdiğiniz estetiğe ait görsel öğeler eklemenize yardımcı oluyor. Benzer şekilde, oyun videoları da bir oyunun ortamını değiştirerek belirli bir estetiğe dönüştürmeyi gösteriyor.

En popüler estetikleri kısaca tanıttık. Ancak bu konu, keşfetmeniz gereken çok geniş bir alan. Bu alan, dünyadaki en kalabalık kuşağın kimliklerine, fikirlerine ve ilgi alanlarına şekil veriyor. Z kuşağı ile gerçek bir bağ kurmak isteyen pazarlamacıların bu nesli tanımlayan unsurları anlaması önemli. Estetik de bunun büyük bir parçası.

Kaynak: Think with Google

Z Kuşağı bildiğiniz gibi değil

Pandemi Z kuşağını “yalnızlaştırdı.” Peki ya sonra?

featured
1 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
2 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
3 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Güncel Haberler
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Gap ve Summer Fridays’ten "iyi hissetme" odaklı ilk giyim iş birliği
Gap ve Summer Fridays’ten “iyi hissetme” odaklı ilk giyim iş birliği
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
Haberler
Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Haberler
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
İrem Alimoğlu
23 Ekim 2025
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Twitter'ın logosu değişti
Haberler
X, kullanıcı profilleri için menşei etiketleri getirdi
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.