20 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
The ONE Awards
Haberler

The ONE Awards: Halk jürisiyle belirlenir, emeği geçen herkesi ödüllendirir…

Gizem Yıldız
15 Ocak 2024
2 dk okuma

Marketing Türkiye ve Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle gerçekleştirilen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde ilk üçe kalan markalar belli oldu… Pazarlama ve iletişim sektörünün en önemli standartlarından biri olan The ONE Awards’da bu yıl 10. defa “Yılın İtibarlıları” halk jürisi tarafından belirlenecek. Kazananlar 26 Ocak Cuma günü Hilton İstanbul Bomonti’de düzenlenecek törenle ödüllerine kavuşurken bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler ajansları da gecede başarı ödülü alacak…

10 yıldır aralıksız olarak düzenlenen ve zaman içinde pazarlama ve iletişim sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nin kazananları, Marketing Türkiye adına pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan Akademetre Research and Strategic Planning’in gerçekleştirdiği “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının sonuçları baz alınarak belirleniyor. 12 ilde toplam bin 200 kişiyle gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda 70 kategoride yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ve bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama ve halkla ilişkiler ajansları ödüllendiriliyor. Sonuçları merakla beklenen The ONE Awards, 26 Ocak Cuma günü Hilton İstanbul Bomonti’de düzenlenecek törenle “Yılın İtibarlıları”nı ödüllendirecek…

Pazarlama sektörünün en prestijli ödülü olarak kabul edilen The ONE Awards her yıl genişleyen kapsamıyla öne çıkıyor… İlki 2015 yılında 12 sektörün değerlendirmesiyle yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasında farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda zaman içinde ölçümlenen sektör sayısı da arttı. 12 sektörle başlayan ölçümler bu yıl 70 kategoride gerçekleştirildi.

The ONE Awards’a baz teşkil eden “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasında yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından belirlendi. The ONE Awards ödül töreninde yıl içinde itibarını en çok artıran markaların yanı sıra çalıştıkları markalara katma değer yaratarak The ONE Awards almasını sağlayan reklam, halkla ilişkiler, medya planlama ve dijital ajanslar da başarı ödülüne kavuşacak. Hizmet verdiği markalarla en çok “The ONE Awards” almayı başaran reklam, halkla ilişkiler, medya planlama ve dijital ajansı ise “Yılın İtibar Kazandıran Ajansı” unvanını almaya hak kazanacak. Ayrıca etkinliğin gerçekleştirildiği 10 yıl içinde “The ONE Awards”u beş kez almayı başaran markalar da “Büyük Ödül” ile onurlandırılacak.

Araştırmanın Metodolojisi:

70’e yakın kategoride gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nün saha çalışması Türkiye temsili bir örneklemle görüşmeler sonucu tamamlandı. Araştırmaya İstanbul, Ankara, Bursa, Erzurum, İzmir, Balıkesir, Adana, Samsun, Kayseri, Trabzon, Gaziantep ve Malatya’dan bin 200 kişi katıldı. Araştırma modeli ise iki aşamadan oluşuyor:

Ölçümleme Kriterleri

9 Ana Kriter
GENEL BAŞARI

  1. Zihin Payı
  2. Yakından Tanıma Skoru
  3. Güven Skoru
  4. Farklılık Skoru
  5. Tavsiye Skoru
  6. Ticari Faaliyetleri Destekleme Skoru
  7. Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru
  8. İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni Skoru
  9. Genel Başarı

16 Alt Kriter
Yıl Performansı:

  1. İlk Hatırlanma                                              
  2. Spontan Hatırlanma
  3. Toplam Spontan Bilinirlik
  4. Tanınma Derecesi
  5. Beğeni Derecesi
  6. Markaya Güven
  7. Fiyatına Değer Olma
  8. Uygunluk (Marka Genişleme Gücü)
  9. İnovasyon
  10. Dahil Etme
  11. Fikri Sorulunca Tavsiye Etme
  12. Fikri Sorulmasa da Tavsiye Etme
  13. Ticari Faaliyetlerini Destekleme
  14. Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni
  15. İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni
  16. Genel Başarı

The ONE Awards’da ilk üçte yer alan markalar belli oldu…

featured the one awards
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
3 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
4 IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
5 ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Güncel Haberler
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör...
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör…
Markalar, Z kuşağının 2010'lar nostaljisinden neler öğrenebilir?
Markalar, Z kuşağının 2010’lar nostaljisinden neler öğrenebilir?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Öğrenci hayatının gerçekleri
Haberler
Öğrenci hayatının gerçekleri
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor...
Haberler
Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor…
İrem Alimoğlu
7 Ağustos 2025
Heinz modaya ketçap sıktı
Haberler
Heinz modaya ketçap sıktı
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Haberler
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Nafizcan Önder
13 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.