Yeni nesil televizyon mecrası TVekstra tanıtıldı
Ulusal kanallarda yerel reklam yayınlama imkanı sunan TVekstra geleneksel televizyon mecrasını interaktif hale getiriyor.
Online İşler A.Ş. tarafından hayata geçirilen TVekstra ile TV mecrasının dijital dönüşümü hedefleniyor. Şu anda 3,5 milyon haneye ulaşan TVekstra, geleneksel TV mecrasında gösterim bağlı interaktif reklam modelleri ile TV de dijital dönüşümü sağıyor.
TVekstra ile reklam verenler interaktiv TV reklamları, akıllı altbant ve L bant reklamları yapabildiği gibi, data toplama, anket ve oylama gibi dijital dünyanın pazarlama kurgularını hem yerel hem ulusal ölçekte TV de yapabiliyor olacaklar. Aynı zamanda raporlama ile maliyet kontrolü ve anlık kampanya verilerine ulaşabiliyor olacaklar.
TVekstra, Türkiye genelinde 40 ilde oluşturduğu bayi ağı ile hem ulusal hem de yerel reklam verenlere kendi reklamını sadece hedeflediği bölgeye gösterim imkânını sunuyor.
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan TVekstra Direktörü Merve Eraslanoğlu: “Ölçülebilir ve hedefleme yapılabilen TV mecrasına ihtiyaç var. hem ulusal markaların hem de yerel markaların ölçülebilir ve hedefelenebilir bir mecraya ihtiyaç var. Kaliteli içeriğin çok değerli olduğu ve yaratmanın maliyetlerinin yüksek olduğu bir dünya da iletişim maliyetleri çok yükselmiş durumda. Ulusal reklam verenler bu sebeplerle daha ölçülebilir ve hedeflenebilir mecralara yöneldiler. Ancak hala TV çok değerli bir reklam mecrası ve ulusal markaların TV mecrasına olan ihtiyaçları devam ediyor.” dedi.
Eraslanoğlu, markalara televizyonda ölçülebilir interaktif mecra sundukları belirterek, “Reklam verenler kendi mesajlarını verirken daha fazla detay ve data toplamak için TV ekranını kullanmaya devam edebilir. Örneğin altbant reklamı ile verdikleri bir mesajın devamını, kumanda ile kırmızı tuşa basılmasını isteyerek, yayın hala akarken bir alt sayfa da daha fazla detay verebilirler. Bunun nedeni bu arkaların çok sınırlı reklam mecralarının olması ve iletişim ihtiyaçlarının sürekli var olması. TV ekstra ile Adana daki bir restoran sadece Adana’ya ulusal kanalda reklamını verirken , aynı anda İzmir’deki bir araç bayisi, yeni kampanyalarını sadece İzmir’e duyurabilir.” ifadelerini kullandı.