Hadi, yapay zekayı “yeniden” sıradanlaştıralım!
Mondelez Hindistan’ın ikonik çikolata markası Cadbury 5 Star, yeni kampanyası “Yapay Zekayı Yeniden Sıradanlaştır” (Make AI Mediocre Again – M.A.M.A) ile modern hayatın hızlı temposuna esprili bir dille karşılık veriyor. Kampanya, markanın uzun süredir savunduğu “hiçbir şey yapmama” felsefesini yapay zekanın hayatımıza kattığı hız ve karmaşıklığa karşı mizahi bir dille öne çıkarıyor.
Cadbury 5 Star, yapay zeka teknolojisinin endüstrilerdeki süreçleri hızlandırması ve teknolojinin insanlara deyim yerindeyse nefes alacak bir alan dahi bırakmamasını eğlenceli bir dille eleştiriyor. Marka, bu hızlı tempoya yanıt olarak, yapay zekayı bilerek yavaşlatmayı amaçlayan dünyanın ilk sunucu çiftliğini kurdu. Bu çiftlik, anlamsız ve kafa karıştırıcı bilgilerle dolu binlerce web sayfası üretiyor. Bu sayfalar, yapay zekaların eğitim veritabanlarına eklenerek onların hata yapmasına ve insan kadar “kusurlu” hale gelmesine neden olabiliyor.
Mondelez Hindistan Pazarlama Başkan Yardımcısı Nitin Saini, kampanya ile ilgili şunları söyledi:
“Cadbury 5 Star, gençleri hayatın anlamsız koşturmacasından kurtarmayı amaçlıyor. Yapay zekanın yükselişi, gençlerin gelecekle ilgili pek çok belirsizlikle mücadele etmesine neden oldu. Hayatımız kolaylaşacak mı, yoksa daha mı yoğun hale gelecek? ‘Yapay Zekayı Yeniden Sıradanlaştır’ kampanyamızla, 5 Star bu baskıyı kendi mizahi üslubuyla hafifletmeyi hedefliyor ve ‘hiçbir şey yapmama’ felsefesini korumak için her şeyi yapıyor. Herkesin ‘geri çekilmenin ve dingin anların’ değerini görmesini teşvik ediyoruz.”
Yapay zekanın insanların durup keyif alabileceği sakin alanları ortadan kaldırabileceğine dikkat çeken kampanya, yine aynı marka tarafından geçen yıl viral olan “Hiçbir Şey Üniversitesi” kampanyasını da anımsatıyor.
Ogilvy Hindistan’ın Kreatif Direktörü Sukesh Nayak kampanyayı, “‘Hiçbir Şey Üniversitesi’ kampanyasından bir yıl sonra, Cadbury 5 Star yapay zeka devrimine bir kez daha eleştirel bir bakışla geri dönüyor. Yapay zeka geçtiğimiz yıl boyunca büyük bir hızla gelişti ve günlük işlerimizi kolaylaştırmaya başladı. Ancak Ogilvy ekibi olarak bu hızın bir ‘yan etkisi’ olduğunu fark ettik ve yaratıcı bir çözümle, yapay zekaların bizim ‘hiçbir şey yapmama’ zamanlarımızı koruma fikrini hayata geçirdik” sözleriyle değerlendirdi.