Yandex Navigasyon’un yeni iletişim modelleri tanıtıldı
Yandex Navigasyon, dijital reklamcılık alanında markalara sunduğu iletişim modellerini geliştirmeye devam ediyor. Lokasyona yönelik çalışmalarının yanı sıra lokasyon bağımsız reklam modelleriyle farklı sektörlerden daha fazla markaya değer katmayı hedefleyen Yandex Navigasyon, 2019 yılındaki dijital reklamcılık yol haritasını paylaştı.
Yeni nesil navigasyon reklamlarıyla dijital reklamcılık alanında büyümeye devam eden Yandex, markalara sunduğu yeni reklam modellerini 10 Nisan’da Kolektif House-Levent’te düzenlediği bir etkinlikle tanıttı.
Medya planlama, reklam ajanslarından ve markalardan 100’den fazla katılımcının yer aldığı etkinliğin açılış konuşmasını Yandex Türkiye Reklam Satış Direktörü Doğan Balamir Nazlıca yaptı.Yandex Navigasyon’un yenilikçi reklam modelleri ile her geçen yıl farklı sektörlerden daha fazla markayı kucakladığını belirten Nazlıca, “Yandex olarak, navigasyon reklamlarıyla müthiş bir başarı hikâyesi yazdık. 2019 yılının ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 100 büyüdük. Bu çarpıcı büyüme, Yandex’in trafik/otomobil ekosisteminde markalara en iyi reklam çözümlerini sunduğunu gösteriyor. Yeni reklam modellerimiz ve özel projelerle, dijital reklamcılık pazarında fark yaratan hikâyeler anlatmaya devam edeceğiz” dedi. Doğan Balamir Nazlıca’nın konuşmasının ardından Yandex’in yeni iletişim modellerinin özellikleri detaylı olarak paylaşıldı.
Yandex Navigasyon’un yeni iletişim modelleri
- Zero Speed Banner
“Zero Speed Banner” olarak adlandırılan model, sıfır km’de aracın durduğu anlarda kullanıcıların karşısına çıkıyor. Örneğin kullanıcılar trafik ışıklarında durduğunda ekranın alt kısımda otomatik olarak banner beliriyor. Banner’ı yukarı kaydıran kullanıcılar markanın mesajını görüyor. Hareket edildiğinde, ekrana tıklandığında veya aşağıya kaydırıldığında, banner kayboluyor. Kullanıcılar bir saat içerisinde sadece bir kez banner görebiliyor.
- Proximity
Bir diğer model olan ‘Proximity’ ise şu özellikleri taşıyor: Ürün veya hizmetlere ait banner, kullanıcı lokasyona girmek üzereyken otomatik olarak ekranın altında açılıyor. Bu özellik kullanıcılar örneğin bir AVM’nin otopark alanına girdinde veya girmek üzere olduğunda ortaya çıkıyor. Banner’da, tanıtılan ürün ve hizmetler sırasıyla veya dönüşümlü olarak gösterebiliyor. Ürünün bilgi kartına tıklandığında, reklam verenin sağladığı ürün veya hizmetler ile ilgili açıklamalar gösteriliyor.
- BrandedRoute
Yandex’in bu yıl sunduğu üçüncü reklam modeli olan ‘Branded Route’ ise kullanıcılara rota oluşturma esnasında gösteriliyor. Haritanın üst kısmında gösterilen reklam, logo ve metin içerebiliyor. Bu modelde, bölge, km veya zaman hedeflemesi de yapılabiliyor.