23 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z kuşağı seyahatte
Haberler

Baby Boomers evde Y ve Z kuşağı seyahatte!

Marketing Türkiye
10 Ağustos 2021
2 dk okuma

KPMG ABD ofisinin bin kişiyle yaptığı anketin ardından hazırlanan “Tüketici Nabzı Yaz 2021” raporu, evden çalışma, ekonomik beklentiler, kuşakların seyahat planları gibi konularda ne gibi değişimler yaşandığını ortaya koyuyor. Araştırmanın sonuçlarına göre aşılamanın yaygınlaşması ve yeniden açılmalarla birlikte “normale” dönen tüketici, yine de evden çalışmak istiyor. Son üç ayda en çok harcamayı seyahat, eğlence ve giyime yapanların sayısı yüksek. Farklı deneyimler arayan Y ve Z kuşağının gözü seyahatlerde, eve bağlı harcamalar da artmaya devam edecek… Araştırmanın öne çıkan bulgularına gelin birlikte bakalım…

Umutlu olanların sayısı artıyor!

  • Pandeminin zirve yaptığı Nisan 2020’deki anketten bu yana ilk kez, ekonominin bir yıldan kısa sürede normale döneceğine inananların sayısı arttı. Geçen yıl yüzde 14 olarak belirlenen oran yüzde 18’e çıktı. Ekonomideki toparlanmanın bir yıldan fazla süreceğine inananların oranı yüzde 44.
  • Katılımcıların yüzde 53’ü harcamaların bir yıl içinde toparlanacağına inanıyor. Aksini düşünenlerin sayısı da yavaş yavaş azalıyor. Harcamaların Covid-19 öncesi seviyelere döneceğine inanmayanların oranı ise yüzde 9.
  • Covid-19’un gelir üzerindeki etkisi de Nisan 2020’ye göre hafifledi. Katılımcıların yüzde 41’i gelirinin etkilendiğini söylerken, Nisan 2020’den bu yana istihdamı etkilenenlerin oranı yüzde 5’lik artışla yüzde 39 oldu. İşe dönenlerdeki artış ise yüzde 6.

Baby Boomers evde oturacak  

  • Restoranlar için beklenen yıllık harcamada yüzde 34, seyahat için yüzde 33 ve eğlence için yüzde 28 artış var. Tüketici artan sosyal aktivite beklentisiyle giyime ve dış görünüşlerine para harcamaya istekli olduklarını belirtiyor.
  • Sosyal aktivitelerdeki artış (seyahat etme, restoranlarda yemek yeme ve diğer sosyal etkinlikler) en çok Y (yüzde 39) ve Z kuşağı (yüzde 34) için belirgin. 2020 Yazı ile karşılaştırıldığında Y kuşağının deneyimle ilgili etkinliklerin sıklığını artırması bekleniyor. X kuşağı ve Baby Boomers’ın sık seyahat etme olasılığı ise daha düşük. 

Temassız harcamaya devam

  • Son üç ayda toplam kategori harcamasında çevrim içi harcama en çok seyahat, eğlence ve giyimde yapıldı. Yüzde 40’ın altında çevrim içi harcama yapılan kategoriler, tüketicinin şahsen deneyimlemek istediği mobilya, ev geliştirme oldu.
  • Anket sonucuna göre çevrim içi harcamalarda en büyük düşüş yüzde 6 ile gıdada. En fazla artışın elektronik ve eğlencede olması bekleniyor.

Raporu değerlendiren KPMG Türkiye Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektör Lideri Gökhan Kaçmaz, “Covid-19 kısıtlamalarının gevşetilmesi, yeniden açılmalar ve yaygınlaşan aşılamayla birlikte tüketici iyimserliği güçleniyor. Ankete katılanların verdiği yanıtlara baktığımızda birçoğunun normale döndüğünü görüyoruz. Buna rağmen büyük çoğunluk haftanın önemli bir bölümünü evden çalışarak geçirmeyi bekliyor. Bu sebeple harcamalarının çok daha fazlasının eve bağlı olacağını söyleyebiliriz. Anket sonuçları pandeminin zirvesindeki kadar olmasa da tüketicinin çevrimiçi harcamaya devam edeceğini de söylüyor. Pandeminin bir sonucu olarak başlayan ve şehir merkezlerinden daha küçük bölgelere göçün de geçici olacağı şaşırtıcı bir sonuç olarak karşımıza çıkıyor” diyor.

Pandemi sonrasında hayat nasıl olacak?
CMO’ların pandemi sonrası için ilkyardım çantasında neler var?

featured kpmg
1 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
2 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
3 Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
4 ChatGPT'den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
ChatGPT’den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
5 Zincir marketlere "Cumhur Reyonu" geliyor
Zincir marketlere “Cumhur Reyonu” geliyor
Güncel Haberler
Pinterest 2025 sonbahar trendlerini açıkladı: Nostalji, kişiselleştirme ve ikinci elin yükselişi
Pinterest 2025 sonbahar trendlerini açıkladı: Nostalji, kişiselleştirme ve ikinci elin yükselişi
Reels’in yeni çağı: İçerik üreticileri yapay zeka ile dil bariyerini aşıyor
Reels’in yeni çağı: İçerik üreticileri yapay zeka ile dil bariyerini aşıyor
İş dünyasında haftanın atamaları (16-22 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (16-22 Ağustos)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Whatsapp'tan mesajlara yapay zeka dokunuşu
Haberler
Whatsapp’tan mesajlara yapay zeka dokunuşu
Nafizcan Önder
4 gün önce
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Haberler
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
İrem Alimoğlu
6 Temmuz 2025
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Haberler
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Sena Tufan
17 Temmuz 2025
Türkiye'deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
Haberler
Türkiye’deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
İrem Alimoğlu
6 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.