9 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Vodafone: Reklamlarımız durdurulmadı!

Marketing Türkiye
24 Kasım 2012
2 dk okuma

Kimi yayın organlarında Vodafone’un “En Çok Tavsiye Edilen Operatör” ve “Fazladan 200.000 Çekim Noktası” reklamlarının durdurulduğuna ilişkin haberlerin çıkması üzerine Vodafone’dan bir açıklama geldi. Vodafone’un kamuoyuyla paylaştığı açıklama şöyle: “Son günlerde Vodafone Türkiye’nin reklam filmlerinin yanıltıcı iddialar içerdiğine ilişkin kamuoyunu yanlış yönlendirme ve bu konuda bilgi kirliliği yaratma kastıyla yayıldığını düşündüğümüz birtakım haber ve yorumlara cevaben aşağıdaki açıklamayı dikkatinize sunarız. 07 Kasım 2012 tarihinde yapılan Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) toplantısında, bir operatörün şikayeti üzerine  “En çok tavsiye edilen operatör” reklam filmimizde iddianın dayanağı olan GFK Türkiye’nin yaptığı araştırmanın metodolojisinin uygunluğu sorgulanmıştır. Konuya ilişkin olarak yapılan değerlendirmede, pazar araştırmaları sektörünün uzman kurumunun araştırmanın metodolojisinin uygunluğunu doğrulaması üzerine, iddiada bir sorun tespit edilmemiş ve 14 Kasım 2012 tarihinde reklamın yayına devam edebileceğine karar verilmiştir.

“En Çok Tavsiye Edilen Operatör” reklamımıza karşı açılan dava feragat nedeniyle reddedildi

Bu süreci takiben şikayetçi operatör reklamın durdurulması yolunda tedbir kararı verilmesi talepli olarak dava açmıştır. Mahkemeden tedbir kararı alamayan operatör davadan feragat etmiştir. Böylece Mahkemece davası reddedilen operatör Reklam Özdenetim Kurulu’nun mahkemeye intikal etmiş bir konuda karar verme yetkisi olmadığını bilmesine karşın tekrar Reklam Özdenetim Kurulu’na müracaat ederek durdurma talep etmiştir. Son noktada, Reklam Özdenetim Kurulu, 21 Kasım 2012 tarihinde reklamın yayınına söz düzeninde küçük bir değişiklikle devam edilmesi yönünde karar vermiştir. Şirket ilkeleri ve iş etiği gereği, reklam iletişiminin tüm aşamalarında Reklam Özdenetim Kurulu’nun karar ve yönlendirmelerini dikkate alan Vodafone Türkiye, istenen değişikliği yerine getirerek “En Çok Tavsiye Edilen Operatör” reklamına devam etmektedir.

“Fazladan 200.000 Çekim Noktası” reklamımız da RÖK tarafından uygun bulundu

Yine aynı şikayetçi operatörün 12 Kasım 2012’de Reklam Özdenetim Kurulu’na yaptığı başvuru üzerine yapılan değerlendirme sonucunda, reklam filminin, Vodafone’un uluslararası bir şirket olarak Türkiye dışındaki ülkelerde yaygınlığına ve bu bağlamda sunduğu avantajlara dair herhangi bir yanıltıcı mesaj içermediği sonucuna varılmıştır. “Türkiye’deki rakip operatörlerden fazladan 200.000 çekim noktası” mesajının dünya haritası eşliğinde verilmesi Özdenetim Esasları’nın “Doğruluk” başlıklı beşinci maddesine aykırı nitelikte görülmemiştir. Bu reklamımız da yayınlanmaya devam etmektedir.

1 asgari ücret
Asgari ücret ömrü kısaltıyor
2 90 yaşındaki influencer'lar
90 yaşındaki influencer’lar sosyal medyanın tozunu atıyor…
3 getir
Getir, 1 milyar 870 milyon 115 bin lira zararı bilançosundan sildi
4 Heineken
Heineken, birayı ayaklar altına aldı!
5 ceo
En çok CEO hangi üniversitelerden çıkıyor?
Güncel Haberler
WhatsApp 3 yeni güncelleme
WhatsApp’ta artık gruptan sessizce ayrılmak da çevrimdışı takılmak da mümkün!
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
Tinder avcıları ölmez yalnızca şekil değiştirir
Tinder avcıları ölmez yalnızca şekil değiştirir
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Lüks giyim pazarı Meta Avatars Store'da büyüyor!
Haberler
Lüks giyim pazarı Meta Avatars Store’da büyüyor!
Nafizcan Önder
27 Haziran 2022
ultrason
Haberler
Bebekler artık anne karnında “online” olacak
Seda Başpınar
2 hafta önce
kişisel veri
Haberler
Kişisel verileri koruyamayan markaların sonu acı olacak!
Seda Başpınar
25 Haziran 2022
Mizahı, mutfağındakilere sorduk: Türkiye’nin yeni mizah anlayışı nasıl şekilleniyor?
Haberler
Mizahı, mutfağındakilere sorduk: Türkiye’nin yeni mizah anlayışı nasıl şekilleniyor?
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.