Vodafone ilk çeyrek bilançosunu açıkladı
Vodafone Türkiye, 2014-15 mali yılının ilk çeyreğinde de güçlü büyümesini sürdürerek servis gelirlerini yüzde 10,8 artırdı. Veri gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 artıran Vodafone Türkiye, abone sayısını 20,4 milyona çıkardı.
Vodafone Türkiye, servis gelirlerini 1 Temmuz 2013 tarihindeki mobil çağrı sonlandırma ücreti düşüş etkisi hariç tutulduğunda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10,8 artırdı. Böylelikle, 19 çeyrektir kesintisiz olarak çift haneli büyüyen şirketin, mali yılının ilk çeyreğinde servis gelirleri 1,4 milyar TL’ye ulaştı. Abone sayısını 20,4 milyona çıkaran Vodafone Türkiye’nin 20 ülkede hayata geçirdiği Vodafone Red tarifeleri, Türkiye’de de faturalı abone bazındaki büyümenin lokomotifi oldu. Şirketin, faturalı abone sayısı 8,2 milyona çıkarak toplam abone bazının yüzde 40’ına ulaştı. Şirketin ortalama abone başına geliri (ARPU), finansal yılın birinci çeyreğinde 22,1 TL olarak gerçekleşti. Vodafone Türkiye’nin bu çeyrekte abone bazındaki akıllı cihaz penetrasyonu, geçen yılın aynı dönemine göre 10,3 puan artışla yüzde 36’lık seviyeye yükselirken, veri gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 arttı. 2014-15 mali yıl birinci çeyrek performansını değerlendiren Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt şöyle konuştu:
“2014-15 mali yılının ilk çeyreği; bireylerden kurumlara, sosyal hayattan ekonomik yaşama kadar Türkiye’nin uçtan uca dijital kalkınması hedefiyle ilan ettiğimiz Dijital Dönüşüm Hareketi’nin istikrarlı büyümemize katkı sağladığı bir dönem oldu. Vodafone Türkiye olarak odağımıza yatırımı alarak Türkiye’nin dijital geleceğinin lideri olma vizyonumuzla hedeflerimizde kararlılıkla ilerliyoruz. Geçen finansal yıl sonunda bir yatırım taahhüdünde bulunarak, gelecek iki yılda, Vodafone Grubu’nun Spring Projesi doğrultusunda Türkiye’ye ayırdığı kaynağın da eklenmesiyle, ‘2 yılda toplam 2 milyar TL’nin üzerinde yatırım yapacağız’ dedik. Bu doğrultuda istikrarlı büyümemizi yatırım odağından uzaklaşmadan devam ettireceğiz.”