14 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Veriye dayalı pazarlamada yaşanan "kriz" aslında bir "fırsat" mı?
Haberler

Veriye dayalı pazarlamada yaşanan “kriz” aslında bir “fırsat” mı?

Marketing Türkiye
23 Kasım 2020
2 dk okuma

Son dönemde müşteri davranışlarında yaşanan büyük değişim, dijital pazarlamacıların yöntemlerini de dönüştürüyor. Çerezlerin artık yeterli olmadığı bir dönemdeyiz ve tüketicinin farklı cihazlar ya da web tarayıcılarıyla sürdürdüğü yolculuk, müşteri davranışını görme konusunda kopukluklara yol açıyor. Müşteri yolculuğunda bu kadar çok potansiyel boşluk varken pazarlama yatırımlarının etki düzeyi doğru olarak nasıl ölçülebilir? Dönüşüm modelleme tam da bu noktada devreye giriyor.

Dijital reklamcılık, kullanıcılara bulundukları her yerde, doğru zamanda ve doğru mesajlarla ulaşabilme olanağı sağlıyor. Sıra bu reklamların etki düzeyini anlamaya geldiğinde, reklamcılar müşteri yolculuğunun bilinirlikten dönüşüme kadar doğrudan ve eksiksiz bir görünümüne ihtiyaç duyuyor. Ancak, müşteri yolculuğunu ölçmek hiç olmadığı kadar zor bir hale geldi. Kullanıcılar tek bir ürün satın almak için bile birden çok cihaz arasında gidip geliyor. Tek cihaz kullanıldığı durumlarda bile, farklı tarayıcılar farklı satın alma yolları sağlıyor. Bu da müşteri davranışının görünümünde kopukluklara yol açabiliyor.

Bunun yanı sıra, başarılı online ölçümlerde şimdiye kadar en büyük rolü, kullanıcının bir reklamı tıkladıktan sonra neler olduğuna dair yararlı bilgiler kaydeden çerezler oynuyordu. Gizlilikle ilgili yürürlüğe giren düzenlemelerin artması da dijital mecrada veri toplamaya katı kurallar getirdi. Gerek tarayıcılardaki çerez kısıtlamaları gerekse cihazlar arası alışverişteki kör noktalar nedeniyle, müşteri davranışını ölçümleme konusunda eksiklikler yaşanan karmaşık bir dijital ortam oluştu.

Doğru ölçümün anahtarı ne?

Pazarlamacılar daha az veriyle daha çok şey yapmada modellemenin gücünü yıllardır ilk elden tecrübe etti. Modelleme, özellikle dönüşüm verileri için cihazlar arasındaki ve online’dan offline’a geçiş kısmındaki ölçüm boşluğunu kapatacak bir araç olarak kullanıldı.

Dönüşüm modelleme ise bir dönüşüm alt kümesi gözlemlenemediği zaman pazarlama çabalarının etkisini nicel olarak saptamak için makine öğreniminin kullanılmasını ifade ediyor.

Şimdi, online dünyada boşluklar artarken, web sitesi dönüşüm ölçümü için yıllardır sürdürülen bu otomasyon uzmanlığından yararlanılabilir. Dahası, verilerin zenginliği ve erişimi, güvenilir modellemenin vazgeçilmez unsurları olmaya devam ediyor. Bu, platformlar, cihazlar, tarayıcılar ve işletim sistemleri genelinde kapsamlı bir görünümle yüksek kaliteli verilerden yararlanmak anlamına geliyor. Modelleme doğruluğu için doğru ölçüm sağlayıcıyı değerlendirirken ölçek en önemli konu olarak karşımıza çıkıyor.

Güçlü bir online altyapıya sahip olmak ve modelleme için veriye dayalı bir ortam oluşturma, sektörde değişiklik meydana gelmesi durumunda veri kaybını azaltmak açısından önemli. Bunu sağlamanın anahtarı, kampanyalar için gözlemlenebilir verilerin miktarını artırmaya yardımcı olabilecek çözümler uygulamak.

Bir ölçüm evriminin ortasındayız ve global ekosistemdeki değişiklikler pazarlamacıları geleceği düşünmeye ve gizliliğe odaklanmaya zorluyor. Bu durum veriye dayalı pazarlamacılığın gücünü iki katına çıkarmak için bir fırsat olabilir.

 

çerezler dijital pazarlama dönüşüm modelleme veriye dayalı pazarlama
1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 bim
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
3 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
4 L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
5 ikinci el araç
İkinci el araç satışında sınırlamalar kapıda!
Güncel Haberler
Teknoloji sağlık sektörünü şekillendirdi. Peki sonrası?
Teknoloji sağlık sektörünü şekillendirdi. Peki sonrası?
otonom
Otonom sürüşe kadınlar daha hazır
gazete
TV izleyenler azalıyor, YouTube ve Netflix ana ekrana dönüşüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Migros, GetirYemek ve Yemeksepeti'ne rakip oluyor… | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Migros, GetirYemek ve Yemeksepeti’ne rakip oluyor… | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
14 Haziran 2022
veri
Haberler
Meta’ya kişisel veri davası: Hasta kayıtlarını kullanmakla suçlanıyor
Seda Başpınar
2 hafta önce
sağlık sektörü
Haberler
Sağlık sektörünün güvenlik açığı diğer tüm sektörlerden yüksek
Seda Başpınar
19 Haziran 2022
TOBB Türkiye 100 yarışmasının son başvuru tarihi uzatıldı!
Haberler
TOBB Türkiye 100 yarışmasının son başvuru tarihi uzatıldı!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.