4 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İşverenler verimliliği artırmanın yolunu "oyunda" buldu
Haberler

İşverenler verimliliği artırmanın yolunu buldu

Gizem Yıldız
2 Eylül 2023
3 dk okuma

DORinsight Napolyon tarafından hazırlanan “Gamer Araştırması” dengeli bir oyun yaklaşımının çocukların eğitim hayatına olumlu yansırken, iş yerlerinde de motivasyonu artırdığını ortaya koyuyor. Bu da çocuklarıyla birlikte oyun oynayan ebeveyn ve iş yerinde oyun kurgulayan işveren profilini güçlendiriyor.

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de bireylerin dijital oyunlara ayırdığı süre artıyor. Araştırma şirketi DORinsight’ın, 1,2 milyonun üzerinde kayıtlı üyesi olan online araştırma paneli Napolyon verileri üzerinden hazırladığı “Gamer Araştırması”, Türkiye genelinde farklı yaş grupları arasında oyun oynama oranlarının yüzde 56 gibi yüksek bir düzeye çıktığını gösteriyor.

Ancak bu ilginin kaynağı yalnızca gençler değil. Zira araştırmaya katılanların sadece yüzde 11’i 18-24 yaş aralığında. Buna karşın katılımcıların yüzde 31’i 35-44 yaş aralığında, yüzde 37’si ise 45 yaş üzerinde bulunuyor. Yani aslında yetişkinlerin de büyük çoğunluğu dijital oyunları hayatının bir parçası haline getiriyor.

Ebeveynler oyunun çocuklarına iyi geldiğini düşünüyor

İşverenler verimliliği artırmanın yolunu buldu

Ortaya çıkan bu sonuç aslında bir kültür dönüşümünün de gerçekleştiğine işaret ediyor. Geçmişte oyun oynamak, genellikle çocukça bir aktivite olarak görülür hatta tehlikeli bulunurdu. Ancak günümüzde, gençlerin oyun kültürüne olan ilgisiyle birlikte, ebeveynlerin tutumu da radikal bir dönüşüm geçiriyor, ebeveynler oyun oynayan çocuklarına karşı daha anlayışlı bir tutum takınıyor.

İşverenler verimliliği artırmanın yolunu buldu

Araştırmaya göre ebeveynlerin yüzde 52’si çocuklarının oyun bağımlısı olmadığını düşünüyor. Hatta ebeveynlerin yüzde 56’sı, iletişimi artırmak ve birlikte vakit geçirmek için zaman buldukça çocuklarıyla oyun oynuyor. Bu yaklaşım, oyunun sadece bir eğlence aracı olmanın ötesinde, aile bağlarını güçlendiren bir aktiviteye de dönüşmesini sağlıyor. Kuşkusuz oyun endüstrisinin ve oyun geliştiricilerinin, dengeyi korumak adına bağımlılık risklerine karşı duyarlılık göstermesi ve bu konuda adımlar atması süreci olumlu etkiliyor.

İşverenler verimliliği artırmanın yolunu buldu

Diğer yandan ebeveynler dijital oyunların çocukların öğrenme süreçlerine ve zihinsel gelişimlerine katkı sağladığını da düşünüyor. Verilere göre, yetişkinlerin yüzde 36’sı oyunların, aktif, deneysel ve probleme dayalı öğrenmeyi sağladığını, yüzde 26’sı bağımsız ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirdiğini ve yüzde 24’ü dikkat ve konsantrasyonu geliştirdiğini düşünüyor.

İş yerinde motivasyonu artırıyor

Katılımcılar, oyunun sadece çocukların üzerinde değil, yetişkinler üzerinde de motive edici etkileri olduğu belirtiyor. Dijital oyunlarının iş yerinde, çok önemli bir motivasyon unsuru olduğu da ortaya çıkıyor. Hatta iş yerlerinde hayata geçirilen oyunlaştırma temelli uygulamalar, üretkenliğe ve motivasyona olumlu katkı sağlıyor.

Araştırma iş yerlerinin yüzde 41’inin, çalışan motivasyonunu ve verimliliği artırma adına oyunlaştırma temelli uygulamalar yaptığını ortaya koyuyor. Çalışanların yüzde 41’i bu uygulamaların eğlenmelerini sağladığını, yüzde 22’si çalışan bağlılığını artırdığını, yüzde 21’i ekip çalışmasını geliştirdiğini ve yüzde 16’sı da üretkenliğe ve verimliliğe olumlu etki ettiğini belirtiyor.  

Tüm bu veriler dijital oyunun geleceğinin oldukça parlak olduğu gerçeğini bir kez daha ortaya koyuyor. Oyun dünyasındaki teknolojik gelişmeler, oyun içeriğinin çeşitlenmesi ve oyun endüstrisinin büyümesi hem yetişkinlerin hem de gençlerin dijital dünyaya olan ilgisinin ilerleyen yıllarda da artarak devam edeceğini ortaya koyuyor. Elbette dengeli bir oyun yaklaşımının benimsenmesi ve oyunların toplumsal etkilerinin daha fazla araştırılması, bugünkü büyüme eğiliminin devamını daha da sağlıklı temellere oturtacaktır.

Z’ler oyunda iyi! Peki ya Y’ler?

DORinsight featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Güncel Haberler
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
Haberler
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Samsung ve Nvidia’dan yapay zekada stratejik ortaklık
Haberler
Samsung ve Nvidia’dan yapay zekada stratejik ortaklık
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Tutuklu gazeteci Fatih Altaylı, yorumlarına ara verdi: "Bize biraz müsaade"
Haberler
Tutuklu gazeteci Fatih Altaylı, yorumlarına ara verdi: “Bize biraz müsaade”
Sena Tufan
6 Ekim 2025
Bu da oldu: Nike, çorbacı açtı!
Haberler
Bu da oldu: Nike, çorbacı açtı!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.