3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalar heyecanlı, peki ama vatandaş metaverse hakkında ne düşünüyor?
Haberler

Markalar heyecanlı, peki ama vatandaş metaverse hakkında ne düşünüyor?

Nafizcan Önder
15 Şubat 2022
2 dk okuma

Bir sosyal medya platformu olarak hayatımıza giren ve ardından günlük yaşantımızın hemen her alanına entegre olan Facebook artık bundan da daha fazlasını vadediyor. Yayınladığı video ile şirketin geleceğine ilişkin bilgiler sunan CEO Mark Zuckerberg, Facebook’un artık tamamıyla, çoklu evren olarak tanımlanan metaverse platformuna dönüşeceğini ve isminin Meta olarak değişeceğini açıkladığında metaverse kavramı bir anda tüm gündemi ele geçirmeyi başarmıştı… Pulside Research‘ün gerçekleştirdiği “Metaverse Araştırması” ise tüketicinin Facebook’un yeni projesine bakışını gözler önüne seriyor…

Şirketin dönüşümü temelde iki boyuttan üç boyuta geçişe odaklanıyor. Dijital ortamda insanlar arası iletişimin geliştirilmesine odaklanan Facebook, artık yeni ismiyle iki boyutlu iletişimi, sanal gerçeklik altyapısıyla üç boyuta taşıyacak. Dijital ortamda yaratılan avatarlarla buluşmalar, toplantılar üç boyutlu ortamda yapılabilecek.

Her 4 kişiden yalnızca 1’i metaverse kavramını biliyor

Markalar heyecanlı, peki ama vatandaş metaverse hakkında ne düşünüyor?

Tüketicinin yüzde 25,7’si Facebook’un yeni projesi metaverse platformunu duyduğunu belirtiyor. Projeyi duyduğunu ancak bilmediğini belirtenlerin oranı ise bu araştırmada yüzde 37 olarak verilere yansırken “Platformu ne duyduğunu ne de bildiğini” belirten tüketicilerin oranı da yüzde 37,3 gibi benzer bir oranla karşımıza çıkıyor.

Araştırmada dikkat çeken verilerden birisi de projeyi ne duyduğunu ne de bildiğini belirtenlerin oranının en yüksek Z jenerasyonunda karşılık buluyor. Bir başka deyişle Z jenerasyonunda her iki kişiden biri metaverse evreninden tamamen habersiz.

Projeyi bildiğini veya duyduğunu belirtenlerin oranı en yüksek Baby Boomer (yüzde 66,7) jenerasyonu olurken evrene en çok hakim olan jenerasyonun da Y kuşağı olduğu verilere yansıyor.

Tüketicinin yüzde 37,3’ü metaverse projesinden heyecan duyuyor!

Araştırmanın ikinci aşamasında projenin tanıtımı yapılarak katılımcılara metaverse’e dair ne hissettiği sorulduğunda ise yine çarpıcı sonuçlar bizi karşılıyor. Katılımcıların yüzde 37,3’ü metaverse projesiyle ilgili heyecanlı olduğunu belirtirken yüzde 18,5 ile heyecanı en yakın takip eden his kaygı olarak verilere yansıyor. Metaverse projesinin yoğun olarak hissettirdiği diğer duygular ise yüzde 14,7 ile mutluluk, yüzde 9,3 ile korku ve yüzde 8,0 ile yalnızlık oluyor.

Markalar heyecanlı, peki ama vatandaş metaverse hakkında ne düşünüyor?

Olumlu ve olumsuz düşünceler yaş kırılımına göre incelendiğinde genel olarak olumlu görüşler Z jenerasyonunda, olumsuz görüşler ise Baby Boomer jenerasyonunda toplanıyor demek mümkün. Z jenerasyonunun yüzde 65,6’sı projeyle ilgili heyecanlı veya mutlu olduğunu belirtiyor. Y grubunda bu oran yüzde 49,7, X grubunda yüzde 52,3 ve Baby Boomer grubunda ise yüzde 46,1 olarak karşılık buluyor.

Olumsuz görüşler olan korku veya kaygı duygularını en çok hisseden grup, yüzde 48,5 ile Baby Boomer jenerasyonu olurken metaverse’e dair en az olumsuz duygu barından grup yüzde 23,5 ile Y jenerasyonu olarak verilere yansıyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Pulside Araştırma tarafından 28 Ocak 2022 tarihinde gerçekleştirilen “Metaverse Araştırması”nda Türkiye genelini temsili bölge dağılımında, ABC1C2DE sosyoekonomik düzeyinde, 18 yaş üstü 600 kişi ile görüşülmüştür. Araştırma yüzde 95 güven aralığında ve yüzde 4 hata payına sahiptir.

C Level Club’ta metaverse’ün 5N1D’si keşfedilecek

featured metaverse Pulside Araştırma
1 İnsanlar tüketici olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
2 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
3 mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
4 Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
5 Lüks giyim pazarı Meta Avatars Store'da büyüyor!
Lüks giyim pazarı Meta Avatars Store’da büyüyor!
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
tiktok
TikTok’tan yeni rapor: ABD’de kural ihlal eden video sayısı 2 milyon arttı
Türkiye'nin tasarruf markaları
Türkiye’nin tasarruf markaları
evlilik
Gençlerinki “evlilik” değil “masraf” korkusu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

influencer
Haberler
İhracatın anahtarı influencer’larda!
Seda Başpınar
1 hafta önce
Golden Drum'da erken kayıt fırsatları devam ediyor!
Haberler
Golden Drum’da erken kayıt fırsatları devam ediyor!
Nafizcan Önder
20 Mayıs 2022
Liderlerin yeni endişesi ölçememek
Haberler
Patronların yeni endişesi “ölçememek”
Gizem Yıldız
27 Mayıs 2022
DeFacto, NFT dünyasına Fırat'la "Merhaba" dedi
Haberler
DeFacto, NFT dünyasına Fırat’la “Merhaba” dedi
Berçem Sultan Kaya
9 Mayıs 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.