URYAD’dan “Bize Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyası
90’lı yıllarda özel kanalların hayata geçmesiyle renklenen radyo yayıncılığı tarihinde bir ilk yaşanıyor. Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD), önderliğinde 20’den fazla radyonun bir araya gelerek gerçekleştireceği ortak yayında, tüm Türkiye’ye seslenecek. Covid-19’la mücadele kapsamında “Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyasına bağışlanacak proje için bir araya gelen radyocular, bu projeye 4 gün gibi çok kısa bir sürede hazırladı.
“Radyo Türkiye” için tam anlamıyla bir güç birliği yaşanan kampanyanın hazırlık sürecinde, adete görsel bir şölen dünyası oluşturuldu. Kampanya filmi, kampanya tanıtım görselleri, 23 farklı radyo istasyonuna özel hazırlanan logo dönüşüm videoları, programcılara özel hazırlanan tasarımlar, sosyal medyaya özel hazırlanan görseller, kısa bir zaman diliminde çok büyük bir titizlikle hazırlandı. Radyo Türkiye’nin Jingle’ıLevent Gündüz (DigiHead Sound Imaging) tarafından hazırlanırken Doğuş Yayın Grubu, tüm teknik imkanlarını bu proje için seferber ederek stüdyolarını Radyo Türkiye’ye için açtı. Karasal yayının dışında internet yayını hizmeti de Doğuş Yayın Grubu tarafından sağladı.
Bu kampanyanın ne kadar önemli bir proje olduğunu anlatan URYAD Yönetim Kurulu Başkanı Olcay Akay, yaptığı açıklamada; “Sektörümüzle ilgili birkaç noktayı belirtmek istiyorum. 90’lı yılların başında yayın hayatlarına başlayan Özel Radyo Kanalları ile farklı sesler farklı içerikle bizlere ulaşmaya başladı. Bugün yaklaşık 10.000’in üzerinde çalışanıyla güçlü bir İletişim araçları içerisinde erişimi en yüksek mecralardan biri olma özelliğini taşıyor. Pandemisürecinde hep aynı şeyin altını ısrarla çizdik. Önce sağlık ve sonra da hiçbir şey eskisi gibi olmayacak. Önce sağlık dedi tüm radyo sektörü. Dinleyicilerinden uzaklaşmadan tüm yayınlarımızı sizlere evlerden ulaştırmak için alt yapılar oluşturduk. İşlerine bu süreç de devam etmek zorunda olan sağlık ve diğer sektör emekçileri gibi bizler de 7/24 dinleyicilerimizin yanında yer almak, bugünleri daha mutlu geçirmek adına hizmete devam ettik. Giderlerimiz devam ederken, gelir kalemimiz olan reklamlarımız yüzde 70’in üzerinde azaldı. Yine de en büyük yatırımımızın çalışanlarımız olduğu düşüncesi ve bilinciyle hareket ediyoruz.” dedi ve sözlerine şöyle devam etti; “Kıymetli seslerimizle bu bayram istedik ki dinleyicilerimizi evlerindeyalnız bırakmayalım. Radyocu arkadaşlarımızın sağlığını riskeatmadan sosyal mesafeyi koruyarak onları konuk ederek, biraz da olsa eski bayramların tadını yaşatalım. Bunu yaparken de bu zor günleri ardımızda bırakmaya yardımcı olmak adına Reklamverenlerimizin ve radyo ajanslarımızın destekleriyle projede oluşan reklam gelirlerimizi de SayınCumhurbaşkanımızın başlattığı “Bizbize yeteriz Türkiyem“Kampanyasına bağışlayalım.”
Bu ruh ile yola çıkılan “Radyo Türkiye” için tam anlamıyla bir güç birliği yaşandı. Kampanyanın hazırlık sürecinde, bu güce yakışır zenginlikte bir görsel dünya oluşturuldu. Kampanyafilmi, kampanya duyuru görselleri, 23 radyo için farklı şekilde hazırlanan logo animasyonlarının sosyal medya uyarlamaları,programcılara özel duyuru videoları ve bunlar dışında kampanyamızı anlatan onlarca içerik, çok kısa bir zaman diliminde büyük bir titizlikle üretilerek farklı iletişim kanallardan yayınlandı. Radyo Türkiye’nin içeriği Radyolarımızın Genel Yayın Yönetmenleri tarafından hazırlanırken özel Jingle’ı Levent Gündüz (DigiHead Sound Imaging) tarafından 2 günde hayat geçirildi. 22 yayıncının 9 ayrı programda sunacakları canlı yayın performansları, Doğuş Yayın Grubu stüdyolarında gerçekleştirilecek. Doğuş Yayın Grubu tüm teknik imkanlarını bu proje için seferber ederek stüdyolarını Radyo Türkiye’ye için açtı, karasal yayının dışında internet yayını hizmeti de sağladı.
Kampanya genelinde radyo, sosyal medya, dijital, TV spotları, altbant kullanımı, haber kanalları, ulusal basın, köşe yazarları ve reklam yatırımı ile her yönüyle desteklendi. Bir haftadan daha kısa sürede farklı duruşlara sahip 23 radyo istasyonu proje kapsamında özel bir canlı yayın akışı üzerine hazırlıklar yaptı. 25 Mayıs Pazartesi günü saat 12.00 – 16.00 saatleri arasında dinleyiciler, çok enteresan şarkılarla nostaljik bir yolculuğa çıkma şansı yakalayacak.
Biz, Türkiye için tek ses oluyoruz! Türkiye’nin radyoları, Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği çatısı altında bir ilke imzasını atıyor. Onlarca radyo kanalı, Türkiye’nin en ünlü radyo programcılarıyla birlikte 25 Mayıs saat 12.00’de #RadyoTürkiye’ye dönüşüyor. pic.twitter.com/gWhQ1zy7lo
— URYAD (@URYAD_TR) May 22, 2020
KAMPANYA KÜNYESİ
Reklamveren: URYAD
Reklam Ajansı: Concept
Yönetici Yaratıcı Yönetmen: Kerem Özkut
Kreatif Direktör: Gökhan Özdemir, Umut Dizdar
Yaratıcı Grup Başkanı: Emre Günaydın, Taygun Taşçı, Berat Kösemen
Yaratıcı Ekip: Berke Gülçiçek, Kübra Demirkaya, Gizem Serçe, Gizem Kuşçu, Kübra Çakır, Görkem Can Uygun, Furkan Yaman
Prodüksiyon Direktörü: Mert Turan
Motion Graphic Artist: Mümin Günal
Grafik Tasarım: Şule Kurtoğlu
Müşteri İlişkileri Direktörü: Barış Alemdar
Dijital İş Geliştirme & Müşteri Direktörü: Berna Aşkın
Strateji Direktörü: Onur Aydın
Müzik: DigiHead Sound Imaging
İletişim Yönetimi : Artı ajans
Mecra: Radyo, Dijital